Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















14 Ιαν 2024

Η Ελλάδα είναι η 5η πιο επικίνδυνη χώρα να είσαι οδηγός ή συνεπιβάτης

 

 

 


Η Ελλάδα βρίσκεται για μια ακόμα φορά στην δυσάρεστη θέση να ανακηρύσσεται πρωταθλήτρια Ευρώπης και 5η στον κόσμο, ως η χειρότερη χώρα να είσαι οδηγός.

Μια θλιβερή 5η θέση από 60 χώρες ήταν το αποτέλεσμα της Ελλάδας, σε έρευνα της ιστοσελίδας Global Positioning Specialists, ιστοσελίδα που καλύπτει ζητήματα αυτοκίνησης, αντικλεπτικών tracker και πλοήγησης. Παρά την μείωση των θανάτων από τροχαία, η θέση της Ελλάδας παραμένει κακή.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι οδηγοί, ιδίως στις υποανάπτυκτες περιοχές, έρχονται αντιμέτωποι με το επικίνδυνο έργο της πλοήγησης σε επικίνδυνους δρόμους». Έτσι ξεκινά το αφιέρωμα της ιστοσελίδας από την Αυστραλία, όπου η Ελλάδα κατέλαβε την πέμπτη συνολικά θέση.

Τα κριτήρια ήταν οι θάνατοι ανά 100.000 άτομα, τα εγκλήματα που σχετίζονται με το αυτοκίνητο (ολική, μερική κλοπή, απόπειρα κλοπής) και η ποιότητα του οδοστρώματος. Ευτυχώς που δεν προσμετρήθηκαν τα συνολικά τροχαία με τραυματισμούς ή χωρίς και οι βλάβες στον δρόμο, διότι τότε η θέση της Ελλάδας θα ήταν χειρότερη.

Τα κριτήρια και οι χώρες που κατέκτησαν τις θλιβερές πρωτιές
Η GPS διερεύνησε την ποιότητα των δρόμων, τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν κλοπές οχημάτων σε 60 από τις χώρες που εξαρτώνται περισσότερο από τα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. Σκοπός να βρεθούν οι χειρότερες χώρες για να είσαι οδηγός ή συνεπιβάτης.

Σε κάθε χώρα αποδόθηκε μια βαθμολογία για κάθε παράγοντα με βάση τα εθνικά στατιστικά τους στοιχεία- οι χώρες που είχαν υψηλά ποσοστά θανάτων και εγκληματικότητας στους δρόμους και χαμηλή βαθμολογία για την ποιότητα των δρόμων τους βρέθηκαν στην κορυφή του καταλόγου. Η Ελλάδα «κατέκτησε» την πέμπτη θέση στην εγκληματικότητα που σχετίζεται με τα οχήματα (227 κλοπές ανά 100.000 οδηγούς), την 27η σε θανάτους (9,1 ανά 100.000 άτομα) και την 26η σε ποιότητα του οδοστρώματος (4,3/7).

Η χειρότερη επίδοση της χώρας ήταν η 5η θέση στις κλοπές, μερικές και ολικές, ακολούθησε η 26η σε ποιότητα οδοστρώματος και ύστερα η 27η σε θανάτους ανά 100.000 άτομα. Tις πρωτιές στην κακή ποιότητα οδοστρώματος κατέκτησαν η Μολδαβία με 2,1/7 (7 το καλύτερο ποσοστό), στις κλοπές μηχανοκίνητον οχημάτων η Ουρουγουάη με 503 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους, ενώ η Ταΐλάνδη πήρε την «μαύρη» πρωτιά της λίστας, με 36,1 θανάτους ανά 100.000 άτομα. Κατά σειρά την χειρότερη θέση κατέλαβε ο Λίβανος, ύστερα η Ουρουγουάη, μετά η Κολομβία, ακολούθησε η Κόστα Ρίκα και την πέμπτη θέση κατέλαβε η «γαλανόλευκη».

Η πιο θανατηφόρα χώρα της λίστας
Παρά τη 19η θέση στη συνολική κατάταξη, η Ταϊλάνδη είχε το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα, που αντιστοιχούσε σε 36,2 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους, γεγονός που την καθιστά την πιο επικίνδυνη χώρα για θανάτους από τροχαία ατυχήματα. Χάρη στα πολύ καλύτερα αποτελέσματα για την εγκληματικότητα των οχημάτων και την κατάσταση των δρόμων, η Ταϊλάνδη βρέθηκε μόλις και μετά βίας στην πρώτη 20άδα, αν και εξακολουθεί να μην φαίνεται σπουδαίο μέρος για να πάτε για βόλτα.

Η Κολομβία κατέλαβε την 3η θέση ως η πιο επικίνδυνη χώρα για οδηγό, αφού εξασφάλισε δύο πρώτες θέσεις στην πρώτη δεκάδα: τα ποσοστά θανάτων, όπου κατέλαβε τη 10η θέση και την ποιότητα των δρόμων, όπου κατέλαβε την 3η θέση. Η Μολδαβία τοποθετήθηκε στην 1η θέση για τη χειρότερη ποιότητα των δρόμων.

Η πρωτιά της Ελλάδας στην Ευρώπη και η πέμπτη θέση στον κόσμο, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις υπερβολικά πολλές κλοπές οχημάτων. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, που κατατάσσονται ως η 12η πιο επικίνδυνη χώρα για να είσαι οδηγός, αναδείχθηκαν με ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα 10,6 θανάτων ανά 100.000 κατοίκους. Οι ΗΠΑ έχουν επίσης το 6ο υψηλότερο ποσοστό κλοπών μηχανοκίνητων οχημάτων που ισοδυναμεί με 216 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους.

Πηγή tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: