Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Μαρ 2011

ΣΤΡΟΥΘΟΚΑΜΙΛΙΖΟΥΜΕ


Του ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ppitsinis@dolnet.gr

Δεν έχουν συµπληρωθεί ακόµη τρία χρόνια από την τελευταία – και ριζικότατη – αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και ήδη ετοιµάζεται µία νέα... εκλογίκευσή του, η οποία θα ισχύσει από το φθινόπωρο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα υπάρξουν αυξοµειώσεις σε διάφορες ποινές και σε πρόστιµα, ενώ οι επαγγελµατίες οδηγοί δεν θα κινδυνεύουν να χάσουν τόσο εύκολα και για µεγάλο διάστηµα το δίπλωµά τους. Η κυβέρνηση ουσιαστικά οµολογεί ότι αποδείχθηκε λανθασµένη η επιβολή δρακόντειων προστίµων, ακόµη και για παραβάσεις που δεν προκαλούν απώλειες ανθρώπινων ζωών. Πιστεύει όµως κανένας ότι τα 490 ευρώ πρόστιµο για µη χρήση της ζώνης ασφαλείας αντί των σηµερινών 700 ευρώ θα είναι πλέον κοινωνικά αποδεκτά από τους αστυνοµικούς κι έτσι θ’ αρχίσουν να µοιράζουν πρόστιµα; Μήπως θα σταµατήσουµε να διπλοπαρκάρουµε, επειδή θα πληρώνουµε στο µέλλον 60 ευρώ αντί 40 ή θα πετούν οι κακοµαθηµένοι µε πιο µεγάλη άνεση τα σκουπίδια από το παράθυρο του Ι.Χ. τους, µόλις πληροφορηθούν ότι µειώθηκε το πρόστιµο από τα 400 ευρώ στα 280; Θα µπορούσα να αναφέρω και άλλα τέτοια παραδείγµατα, όλοι όµως γνωρίζουµε ότι το πρόβληµα εντοπιζόταν ανέκαθεν στην έλλειψη συστηµατικής αστυνόµευσης και όχι στο ύψος των προστίµων, τα οποία είναι έτσι κι αλλιώς από τα τσουχτερότερα στον κόσµο (ιδιαίτερα συνυπολογίζοντας το συρρικνωµένο εισόδηµα του µέσου Ελληνα). Με άλλα λόγια, αν γνωρίζεις ότι είναι απίθανο να σε πιάσουν τσακωτό, τότε δεν σε ενδιαφέρει και η ποινή. Το σύστηµα ελεγχόµενης στάθµευσης του Δήµου Αθηναίων δείχνει τον σωστό δρόµο. Εδώ αποθαρρύνονται οι παραβάτες από τη συνεχή και συστηµατική αστυνόµευση των θέσεων στάθµευσης και όχι από τα – σχετικά ήπια – πρόστιµα (20 ευρώ, που γίνονται 10 αν πληρωθούν µέσα σε δέκα ηµέρες).

ΠΗΓΗ: Αuto NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: