Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Μαρ 2011

Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ... Μέρος Ι


Η οδήγηση στο χιόνι… Μύθοι και πραγματικότητα! Μέρος Ι.
Στη χώρα μας, από τις πρώτες κιόλας νιφάδες χιονιού, στήνονται τηλεοπτικοί μαραθώνιοι από δημοσιογράφους και κανάλια, που μας “ξορκίζουν” να μη βγούμε από τα σκεπάσματά μας, προκειμένου να γλιτώσουμε από τους… ολέθριους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση στο χιόνι…!!

Όμως, πόσο επικίνδυνη είναι τελικά η οδήγηση αυτή Κι αν όντως είναι επικίνδυνη, τι πρέπει να προσέχουμε, ώστε να κινούμαστε με ασφάλεια στο χιονισμένο οδόστρωμα
Α. Ελέγξτε και εξοπλίστε κατάλληλα το αυτοκίνητο σας.
1. Αλλάξτε, εφόσον έχετε τη δυνατότητα, τα ελαστικά σας με χειμερινά ελαστικά. Η ειδική σύνθεση γόμας και το «ειδικής χάραξης» προφίλ διασφαλίζουν μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος, όταν οδηγείτε στο χιόνι ή και γενικά σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

2. Προσθέστε την κατάλληλη ποσότητα αντιπηκτικού στο ψυγείο της μηχανής, αλλά και κατάλληλο πρόσθετο αντιπηκτικό στο δοχείο της πλυστικής συσκευής. Θα προστατέψει το αυτοκίνητό σας από τον πάγο και τη διάβρωση.

3. Ελέγξτε την μπαταρία για να βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετή ισχύ για τις εκκινήσεις στις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα και την υπερκατανάλωση ενέργειας.

4. Ελέγξτε τα φρένα σας. Εάν τα φρένα δεν έχουν την σωστή κατανομή, δεν αποδίδουν σωστά και το αυτοκίνητο μπορεί να «τραβάει» αριστερά ή δεξιά κατά το φρενάρισμα.

5. Έχετε μαζί σας εξοπλισμό ανάγκης. Αλυσίδες, φακός, μια κουβέρτα, ένα πτυοσκάπανο, μια ξύστρα χιονιού και γάντια είναι απαραίτητα.

6. Ελέγξτε το καλοριφέρ και το a/c. Θα σας εξασφαλίσουν άνεση και θα κρατήσουν το παρμπρίζ σας καθαρό από πάγο και συγκεντρώσεις ατμών.

7. Αλλάξτε τα λάδια. Τα λιπαντικά για χειμερινές συνθήκες εξασφαλίζουν εύκολη εκκίνηση.

8. Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα υγρά για το παρμπρίζ. Με κατάλληλους υαλοκαθαριστήρες, ένα αντιψυκτικό διάλυμα θα κρατά πάντα καθαρό το παρμπρίζ.

Β. Οδηγίες για πριν και κατά την οδήγηση

1. Φροντίζετε πριν από κάθε μετακίνηση σε χιόνια, το ρεζερβουάρ σας να είναι, για κάθε ενδεχόμενο, πάντα γεμάτο με καύσιμα.

2. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ότι είναι στο στεγνό οδόστρωμα. Προβλέψτε λοιπόν παραπάνω χρόνο για να φθάσετε στον προορισμό σας.

3. Τετραπλασιάστε την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση ανάμεσα σε εσάς και το προπορευόμενο αυτοκίνητο θα σας δώσει αρκετό χρόνο να σταματήσετε.

4. Προσπαθήστε να προβλέπετε τις κινήσεις των άλλων αλλά και την επόμενη κίνηση σας για να έχετε περισσότερο χρόνο χειρισμών και αντίδρασης.

5. Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) τα έχουμε πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν και για να μην πιάνουν χιόνι.

6. Αν χρειαστεί να βάλετε αλυσίδες, θυμηθείτε:

οι αλυσίδες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς,
μετά από λίγα μέτρα κίνησης τις ξανατεντώνουμε και
όταν φοράμε αλυσίδες η ανώτατη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 50 km/h

6. Κρατήστε το αυτοκίνητό σας καθαρό. Το τακτικό ξέπλυμα με καθαρό νερό μειώνει τη διάβρωση που προκαλείται από τα χημικά, το αλάτι και το χαλίκι που χρησιμοποιείται για την απόψυξη των δρόμων.

7. Προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις. Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα, για αυτό προσαρμόστε ανάλογα την οδήγησή σας.

8. Να βλέπετε και να σας βλέπουν. Φροντίστε την ορατότητα κρατώντας τα φώτα σας αναμμένα και το παρμπρίζ σας καθαρό.

9. Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσετε για ώρες το αυτοκίνητό σας μην τραβάτε το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται.

10. Αν υποψιάζεστε ότι θα χιονίσει, σηκώστε τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο πάνω στο παρμπρίζ.

11. Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ξεχάστε τα "πιτσιλιστήρια". Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και θα χρειαστείτε σπάτουλα ή θα περιμένετε κάνα δίωρο να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

12. Ξεκινάτε με πολύ λίγο γκάζι πατινάροντας ελαφρά τον συμπλέκτη, κι αν είναι δυνατόν, με την 2η ταχύτητα. Προσπαθήστε να αλλάζετε ταχύτητες όσο πιο απαλά και λιγότερο γίνεται.

13. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη. Προχωρείτε αργά και σταθερά, παίρνετε τις στροφές "γλυκά" και προσοχή στο φρένο: το ABS βοηθάει αλλά δεν κάνει θαύματα!

14. Αποφύγετε τις ουρές βιαστικών και εκνευρισμένων, κάποιος αγανακτισμένος θα κάνει "τη στραβή".

15. Αν δε μπορείτε να τους προσπεράσετε με ασφάλεια, αφήστε τους να απομακρυνθούν, όπως ξέρετε η αγανάκτηση στο δρόμο είναι «κολλητική».

16. Το καλοριφέρ χρησιμοποιήστε το με μέτρο και σε θερμοκρασία…ανθρώπινη: η υπερβολική ζέστη θα σας νυστάξει και αυτό είναι το πιο επικίνδυνο.

17. Όταν γλιστράτε στο χιόνι και αυτό μπορεί να είναι συνεχές… Οδηγείστε προς την πλευρά τις ολίσθησης, μη φρενάρετε απότομα, αλλά, πατήστε το συμπλέκτη (αυτό θα προσφέρει στους τροχούς περισσότερη πλευρική πρόσφυση) διορθώστε την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και φρενάρετε μαλακά, αν χρειαστεί!

Σημειώστε:

Με βροχή, ομίχλη, χιόνι με ή χωρίς αλυσίδες, τη διαφορά στην ασφάλεια κάνει πάντα ο οδηγός. Ούτε τα ερπυστριοφόρα πάνε παντού, και μόνο η εμπειρία με το καθαρό μυαλό μπορεί να βάλει ασφαλή όρια. Δε χρειάζεται να ρισκάρουμε αν δεν υπάρχει ανάγκη χάριν της οποιασδήποτε τετρακίνησης, και σε καμία περίπτωση δεν ξεκινάμε όταν τα καιρικά φαινόμενα είναι έντονα και σε εξέλιξη... Θυμηθείτε, ότι καλός οδηγός είναι αυτός που ξέρει: πότε, πού κινείτε, με τι ρίσκο, με ποια ταχύτητα και τι κινδύνους διατρέχει αυτός και οι γύρω του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: