Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















10 Ιαν 2015

Ταχύτητα: Η Ταχύτητα σκοτώνει: Ας σχεδιάσουμε ένα μέλλον χωρίς αυτήν…..


Η ταχύτητα μικρή η μεγάλη ανάλογα των κυκλοφοριακών συνθηκών είναι η σπουδαιότερη αιτία των τροχαίων δυστυχημάτων.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας όσο και το σύνολο των επιστημονικών φορέων την κατατάσσουν πρώτη ανάμεσα στα αίτια πρόσκλησης τροχαίων συγκρούσεων.

Με υπερβολική ταχύτητα το όχημα ξεφεύγει από τον έλεγχο του  οδηγού όσο καλό και αν είναι, όσο έμπειρος και αν είναι ο οδηγός, όσο ιδανικές και αν είναι οι συνθήκες και όχι μόνο δεν σταματά με τροχοπέδηση σε μικρή απόσταση, αλλά αντίθετα δημιουργούνται κίνδυνοι σύγκρουσης, εκτροπής, πρόσκρουσης, ανατροπής κ.λ.π.
Γενικά δεν χειραγωγείται μπροστά σε απροσδόκητο εμφανιζόμενο κίνδυνο. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι μια τέτοια ταχύτητα δημιουργεί στους άλλους οδηγούς  και πεζούς λανθασμένους υπολογισμούς και ως εκ τούτου δεν τους επιτρέπει να αντιδράσουν σωστά, ιδίως τις νυχτερινές ώρες. Οι οδηγοί πρέπει να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους ανάλογα με το δρόμο, τον καιρό, και τις κυκλοφοριακές συνθήκες και πάντα με πλήρη σεβασμό στη σήμανση και τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ γιατί ΑΝΤΙΑΤΥΧΗΜΑΤΟΓΟΝΟ όχημα μέχρι στιγμής δεν κυκλοφόρησε.
Με ταχύτητα που είναι δυσανάλογα υψηλή σε σχέση με τις συνθήκες του δρόμου η σύγκρουση θεωρείται δεδομένη ανεξάρτητα από το αν το όχημα είναι δυνατό, τέλειο  και σύγχρονο.

 

Στον πίνακα (ΠΗΓΗ ΟΟΣΑ), συνοψίζονται τα αποτελέσματα της ανάλυσης χιλιάδων θανατηφόρων τροχαίων και καταγράφεται η πιθανότητα θανάτου ανάλογα με την ταχύτητα σε μια σύγκρουση οχήματος με πεζό ή ποδηλάτη, σε πλευρική σύγκρουση με άλλο όχημα και σε μετωπική σύγκρουση ή σε πρόσκρουση σε σταθερή επιφάνεια.
Από την πρώτη καμπύλη προκύπτει πώς αν ένα όχημα που τρέχει με 30km/h χτυπήσει πεζό ή ποδηλάτη η πιθανότητα θανάτου είναι 10%, αλλά αν αυτό συμβεί με ταχύτητα 50km/h η πιθανότητα ξεπερνάει το 80%. Στην χώρα μας θεωρείται φυσιολογικό σε πυκνά κατοικημένες περιοχές το όριο ταχύτητος να είναι 50 km/h ( όριο που ελάχιστοι σέβονται και δεν επιτηρείται από κανένα), όριο που εγγυάται ένα αυξημένο αριθμό θανάτων πεζών, ποδηλατών και δικυκλιστών.

Στη δεύτερη καμπύλη μια πλαγιομετωπική σύγκρουση οχημάτων με ταχύτητα πρόσκρουσης 90km/h σημαίνει 100% πιθανότητα θανάτου, ενώ με 70km/h ξεπερνά το 80%. Η πιθανότητα θανάτου πέφτει στο 10% αν η ταχύτητα περιοριστεί στα 50km/h.

Στη Τρίτη καμπύλη είναι φανερή η ραγδαία αύξηση της πιθανότητας θανάτου με ταχύτητες μεγαλύτερες από 80km/h σε περίπτωση πρόσκρουσης σε σταθερό εμπόδιο ή σε μετωπική σύγκρουση δυο οχημάτων.

Στην περίπτωση της μετωπικής σύγκρουσης βέβαια σαν ταχύτητα πρέπει να υπολογίζουμε το άθροισμα των ταχυτήτων των δύο οχημάτων. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μια μετωπική σύγκρουση δυο οχημάτων που τρέχουν με 60 km/h το καθένα έχει σίγουρα θανατηφόρο αποτέλεσμα.

Για να ακινητοποιηθεί ένα αυτοκίνητο από την στιγμή που ο οδηγός αντιληφθεί κάποιο κίνδυνο θα διανύσει μια απόσταση ανάλογη με την ταχύτητα του. Αν τρέχει με 40km/h θα χρειαστεί 20 μέτρα αν τρέχει με 80km/h θα χρειαστεί 57. Αυτά με τέλειο οδόστρωμα, καλά φρένα και ελαστικά, οδηγό με καθαρό μυαλό και τέλεια αντανακλαστικά (συνθήκες που βέβαια σπανίζουν σήμερα στη χώρα μας).

Με βάση τον επίσημο απολογισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια στις Μεταφορές το 2010 το να κυκλοφορείς στο ελληνικό οδικό δίκτυο σήμαινε διπλάσια πιθανότητα θανάτου από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, πάνω από τετραπλάσια από ότι στη Σουηδία και τριπλάσια από ότι στην Ολλανδία.

Για ποιο λόγο η χώρα μας, που κατέχει διαχρονικά την πρώτη θέση σε αριθμό θυμάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη δεν υιοθετεί μια τέτοια πολιτική;

Ας απαντήσει ο καθένας και πρώτα απ΄ όλα αυτοί που άσκησαν και ασκούν εξουσία.. διαχρονικά..

Φίλοι οδηγοί αυτό μας ενδιαφέρει άμεσα, είναι πως μια μικρή μείωση της ταχύτητας σημαίνει μια μεγάλη μείωση των συγκρούσεων και ιδιαίτερα των θανατηφόρων.

Φίλοι οδηγοί, θα παραμείνουμε θεατές του ίδιου μας του θανάτου ή θα διεκδικήσουμε την ίδια μας τη ζωή.. χωρίς ταχύτητα…

Φίλοι Οδηγοί, ας θυσιάσουμε καλύτερα την ταχύτητα παρά την ίδια μας τη Ζωή.. ας σχεδιάσουμε το μέλλον μας χωρίς αυτήν…

 

 

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: