Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















10 Ιαν 2015

Τι είναι η ταχύτητα των 30χλμ/ώρα;


 
Ταχύτητα

Αλήθεια τι είναι για εσάς η ταχύτητα των 30 χλμ/ώρα

Α) Η ταχύτητα εκκίνησης τόσο μικρή που δεν τη «γράφει» καλά-καλά το κοντέρ σας;

Β) Η ταχύτητα πρόσκρουσης στο λιθόστρωτο του πεζοδρομίου αν πηδήξουμε από τον 3ο όροφο;

Γ) Η ταχύτητα με την οποία ένας δρομέας 60μ περνά και κόβει το νήμα του τερματισμού στον κλειστό στίβο και που για να σταματήσει χρειάζονται 20 μέτρα «ομαλή» επιβάρυνση και βίαιη επαφή με τα αφρολέξ που υπάρχουν στις άκρες του σταδίου.

Μπορείτε να φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν στο νήμα υπήρχε ένα αόρατο για τους δρομείς άθραυστο κρύσταλλο επάνω στο οποίο θα «έσκαγαν» με την τελική ταχύτητα τους των 30+χλμ/ώρα;

Θα συνθλιβόταν

Θα μείνουμε λοιπόν στην ταχύτητα των 30χλμ/ώρα (όριο ταχύτητας κατοικημένων περιοχών, που ανήκουν σε μερικούς σοβαρούς δήμους στην χώρα μας) και θα αποδείξουμε γιατί εμπλεκόμαστε σε τροχαία δυστυχήματα με τόσο «μικρές»  ταχύτητες σε γειτονιές. Σκεφτείτε τι συμβαίνει όταν η ταχύτητα είναι πολύ μεγαλύτερη σε μια βίαιη επαφή και σε μια σύγκρουση.

 

Παράδειγμα

 Ένα όχημα που κινείται με 30χλμ/ώρα διανύει 8.5 m κάθε 1 sec

Ακόμη ο χρόνος αντίδρασης ενός φυσιολογικού ατόμου (σε ετοιμότητα) σε ένα απλό (όχι σύνθετο) οπτικό ερέθισμα είναι στην καλύτερη περίπτωση 1 sec.

Άρα αν μας προκύψει ξαφνικά και απρόβλεπτα κάποιο εμπόδιο, καθώς εμείς οδηγούμε ,με 30χλμ/ώρα, τι θα γίνει;

Θα χρειαστούμε 1sec  για να αντιδράσουμε.

Δηλαδή θα αρχίσουμε(!) να φρενάρουμε μετά από 8,5 μέτρα! Και ακόμη 5,5 μέτρα ωφέλιμο φρενάρισμα για να σταματήσουμε ( σε πολύ καλό ελληνικό οδόστρωμα).

Συνολικά δηλαδή 14 μέτρα μέχρι να ακινητοποιηθούμε!

 


 
Κουΐζ
Δύο οχήματα Α και Β που κινούνται αντίστοιχα με 60 και 30  στο δρόμο αντιμετωπίζουν ξαφνικά την παρουσία ποδηλάτη στα 14 μ. Τι θα συμβεί;
Το όχημα Β που κινείται με 30χλμ/ώρα  σταματάει οριακά, «σύρριζα» στον ποδηλάτη καθώς θα χρειαστεί 8,5 μ (1sec) για να αρχίσει να φρενάρει και 5,5 μ ωφέλιμο φρενάρισμα για να σταματήσει. Συνολικά 14μ.  Όσο και η απόσταση από τον ποδηλάτη.
 Το όχημα Α με πόσα χλμ/ώρα θα χτυπήσει τον ποδηλάτη;
 Φυσικά με 60χλμ/ώρα.
Με όλα του δηλαδή τα χιλιόμετρα.
Γιατί  ο οδηγός χρειάζεται τον ίδιο χρόνο (αντίδρασης) του 1 sec, με τα διπλά από 30 χλμ/ώρα, που είναι τα 60 χλμ/ώρα, την διπλή απόσταση για να αρχίσει να φρενάρει, δηλαδή 17μ!(8,5x2).
 Άρα, θα χτυπήσει τον ποδηλάτη με 60 χλμ/ώρα και θα πάει για 2 ακόμη μέτρα, χωρίς να αντιδράσει μέχρι να ολοκληρωθεί το 1 sec.  Το ωφέλιμο φρενάρισμα φτάνει στα 24 μέτρα. Συνολικά λοιπόν το όχημα Α θα χρειαστεί 41 «ατελείωτα» μέτρα, μέχρι να ακινητοποιηθεί τελείως.
Τέλος ο ποδηλάτης, δυστυχώς (θανατηφόρο) δυστύχημα…
 
 
 

 

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων (FEVR), της οποίας είμαστε μέλος, λέει: αν χτυπήσουμε έναν πεζό (ή ποδηλάτη) με 60χλμ/ώρα, τότε ο κίνδυνος να τον τραυματίσουμε θανάσιμα είναι 85%. Ενώ με 30χλμ/ώρα αυτός ο κίνδυνος μειώνεται στο 5%.

Να λοιπόν γιατί εμπλεκόμαστε σε τροχαία δυστυχήματα, προκαλώντας τραυματισμούς, αναπηρίες, θανάτους σε άμαχους πεζούς και ποδηλάτες αρχικά, και μετά στον ίδιο τον εαυτόν μας ή σε συνανθρώπους μας.

Μόνο αν οδηγούμε πολύ προσεκτικά και  υπεύθυνα, μπορούμε να περιορίσουμε σημαντικά την πιθανότητα να εμπλακούμε σε κάποιο πολύ σοβαρό τροχαίο δυστύχημα.

Σας υπενθυμίζουμε ότι καμιά βιασύνη, πίεση, επαγγελματικά ή κοινωνική υποχρέωση, συμφωνία, ραντεβού ή οποιαδήποτε καθημερινή ή νυχτερινή δραστηριότητα, επιπολαιότητα, υπερεκτίμηση των ικανοτήτων, δεν είναι σημαντικότερη από την ακεραιότητα και τη ζωή των παιδιών μας, των δικών μας, των φίλων μας, των συνανθρώπων μας και της δικής μας ζωής.

 

Παράδειγμα

Έχετε πάει επίσκεψη σε έναν φίλο σας που μένει στον 6ο όροφο μιας πολυκατοικίας…. και καθώς είσαστε στο μπαλκόνι του διαμερίσματος διαπιστώνετε ξαφνικά ότι κάποιος κλέφτης έχει διαρρήξει την πόρτα του οχήματός σας και ετοιμάζεται να το κλέψει.

Τι κάνετε για να τον προλάβετε; Πηδάτε από τον 6ο
Φυσικά όχι. Είναι τραγικά βλακώδες και ανόητο στις ζωτικές σημασίας προτεραιότητες σας να βάζετε μπροστά από το σημαντικό την ίδια τη ΖΩΗ, τον  επικίνδυνο  και ανόητο τρόπο κατά τον οποίο συμπεριφερόσαστε όταν είσαστε οδηγοί οποιουδήποτε οχήματος!!!! και ακόμη πιο επικίνδυνο όταν μεταφέρετε  και δικά σας αγαπημένα πρόσωπα!!!.

 



 
 
Ποτέ υπέρβαση ορίου ταχύτητας, είναι η πρώτη αιτία πρόκλησης δυστυχημάτων.

Υπερβολικά δεν τρέχουν μόνο οι άλλοι, αλλά και εσύ.
 
Να τηρούμε τα όρια ταχύτητας και όχι να τα εξαντλούμε.
 
 

Η υπερβολική ταχύτητα σε συνδυασμό με απρόβλεπτους παράγοντες  οδηγεί πολύ συχνά σε δυστυχήματα

Είναι δική μας ευθύνη να το συνειδητοποιήσουμε και να προσαρμόσουμε τη συμπεριφορά μας.

 

Η ανθρώπινη ΖΩΗ είναι ανεκτίμητη.

 

 
Φίλοι οδηγοί: Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι και ασφαλείς διαδρομές!

 
ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, γιατί είμαστε όλοι εσείς…………………                             

Δεν υπάρχουν σχόλια: