Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















10 Ιαν 2015

Δικυκλιστές –Ποδηλάτες


Το δίκυκλο επιβάλλει ένα διαφορετικό τρόπο κίνησης και ζωής.
Παρέχει ταχύτητα, ευκαμψία, αίσθηση ελευθερίας, αυτοπεποίθησης, μεγάλη προσβασιμότητα στο δίκτυο και στο περιβάλλον, οικονομία καυσίμων.

Η συμπεριφορά όμως ενός δικυκλιστή, προσδιορίζει σε μεγάλο βαθμό το χρονικό διάστημα που θα παραμείνει αναβάτης του δίκυκλου 
.
Κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι στη χώρα μας βρίσκουν τραγικό θάνατο στην άσφαλτο.

Από αυτούς μεγάλο είναι το ποσοστό των δικυκλιστών. 

Η εξήγηση

Το υψηλό ποσοστό θανάτων, νέων ανθρώπων, οφείλεται στο γεγονός πως, ανάμεσα στον οδηγό ενός δίκυκλου και το περιβάλλον, δεν υπάρχει καμιά επιφάνεια για να απορροφήσει την ορμή μιας σύγκρουσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι το δίκυκλο εύκολα ανατρέπεται.

Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε δυστυχήματα με δικυκλιστές, όσοι εξ αυτών δεν φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, σε σχέση με όσους φορούν κράνος. 

Το κράνος μπορεί να γίνει ο φύλακας άγγελός σου και να σου σώσει τη ΖΩΗ.

Η χρήση του κράνους μειώνει κατά 70% τους τραυματισμούς  του κεφαλιού και κατά 40% τους θανάτους.

Οι δικυκλιστές είναι τόσο εκτεθειμένοι και ευάλωτοι όσο και οι πεζοί, διατρέχουν όμως μεγαλύτερο κίνδυνο εξαιτίας της ταχύτητας με την οποία κινούνται.

Το κράνος είναι το βασικό μέσο παθητικής ασφάλειας του δικυκλιστή και το πλέον σημαντικό.

ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ για το δικυκλιστή ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΖΩΗΣ.

Να θυμάστε: όταν οδηγείτε μοτοσυκλέτα: ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ

  • *Φροντίστε να φοράτε κράνος με σωστές και διεθνείς προδιαγραφές, ανοιχτού η κλειστού τύπου, στο μέγεθός σας.

 *Όταν οδηγείτε πρέπει να είναι ασφαλισμένο, είναι περισσότερο επικίνδυνο από το να μην το φοράτε καθόλου.

 *Θα πρέπει να το αντικαταστήσετε εάν έχει υποστεί κάποιο δυνατό χτύπημα.

 *Φροντίστε να ντύνεστε κατάλληλα, ικανά να σας προστατεύσουν σε περίπτωση πτώσης , από την τριβή στο οδόστρωμα, εστιάστε την προσοχή σας στην ενίσχυση αγκώνων, γονάτων, ώμων, στήθους, μέσης και βέβαια απαραίτητα μπότες και  γάντια.

 *Οδηγείτε με σύνεση-αμυντικά έχοντας την προσοχή σας στο δρόμο « ερμηνεύοντας» τα μηνύματα του δρόμου.

Οδηγείτε με τα φώτα αναμμένα, ακόμη και την ημέρα

 *Ως οδηγός του δίκυκλου ευθύνεστε για την ασφάλεια των συνεπιβατών σας και ειδικότερα αν φορούν το προστατευτικό τους κράνος κατά την μεταφορά τους.

*Μην ξεχνάτε: απαγορεύεται η μεταφορά ανηλίκων ως πέντε (5) ετών με μοτοσυκλέτα ή μοτοποδήλατο, εφόσον δεν συγκρατούνται με συγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης, κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.

* Η μη τήρηση του Κ.Ο.Κ από τους δικυκλιστές, θέτει σε άμεσο κίνδυνο την ζωή τους  καθώς και των υπολοίπων χρηστών του δρόμου.

Οι δικυκλιστές οφείλουν  να σέβονται τους χρήστες του δρόμου, όπως θέλουν και ίδιοι να τους σέβονται.    

             Να θυμάστε: φορώ πάντα κράνος, προστατεύω το κεφάλι μου, εμένα τον ίδιο.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: