Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Αυγ 2015

Cafe Σταθμός: η ελληνική εκδοχή για το μέλλον των σιδηροδρόμων.

Cafe Σταθμός aka Σιδηροδρομικός Σταθμός Λουτρακίου
Cafe Σταθμός aka Σιδηροδρομικός Σταθμός Λουτρακίου

Μια επίσκεψη στο Λουτράκι είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανεις πως η ιστορική και όμορφη λουτρόπολη, εκτός των άλλων, διαθέτει  ένα μεγάλο αριθμό από καφετέριες και ένα πολύ μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων.

Αναμφίβολα μια από τις πιο όμορφες καφετέριες είναι το café σταθμός που στεγάζεται στο κτίριο του πρώην σιδηροδρομικού  σταθμού  Λουτρακίου που σταμάτησε να λειτουργεί μετά το κλείσιμο της γραμμής το 2006.

Τα ίχνη του εγκλήματος παραμένουν, ακόμα και η ταμπέλα ΟΣΕ – ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ παραμένει στη θέση της όπως και οι σημάνσεις προειδοποίησης αφύλακτης  διάβασης  και οι πινακίδες  ΠΡΟΣΟΧΗ- ΔΙΕΡΧΕΤΑΙ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑDSCN0646                  Αλλά το τρένο δεν πρόκειται να έρθει.

Οι γραμμές έχουν χορταριάσει και τα μεγαλύτερα εντός της πόλης τμήματα τους  έχουν μετατραπεί σε parking ΙΧ.  Μια διαδικασία ιδιοποίησης του δημόσιου χώρου έχει εμπεδωθεί αθόρυβα αλλά αποτελεσματικά δίνοντας εμφατικά την εικόνα της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας: Το ιδιωτικό ενάντια στο δημόσιο, το ΙΧ ενάντια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα τροχοφόρα ενάντια στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.                                                                                                                       DSCN0641Το 2006, όταν έκλειναν τη γραμμή προς το Λουτράκι (και όχι μόνο αυτή) η χώρα «ζούσε τον μύθο της». Στα “παράπλευρα οφέλη” της Ολυμπιάδας (που τελικά πολύ γρήγορα αποδείχτηκαν παράπλευρες απώλειες) συμπεριλαμβάνονταν και οι προς πάσαν κατεύθυνσή επεκτάσεις του Προαστιακού. Σήμερα η επέκταση του προς Λουτράκι (γραμμή Ισθμος – Λουτράκι χωρις χρήση των παλαιών σιδηρογραμμών) τοποθετείται κάπου στο 2020.

Δεκαπέντε χρόνια χωρις τρένο (για μια πόλη που το χρησιμοποιούσε πάνω από  πενήντα χρόνια) δεν είναι βέβαια κάτι το σημαντικό αν λάβουμε υπ οψιν ότι η δεκαετία γυρω από  2006 ήταν ταυτόχρονα η περίοδος ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ του αριθμού των αυτοκινήτων στην χώρα.

Ο σιδηρόδρομος εκτελέστηκε εν ψυχρώ από τις πολιτικές ηγεσίες που λειτούργησαν σαν ντίλερ αυτοκινήτων, ηγεσίες που χωρις καμία σκοπιμότητα φυσικά  προπαγάνδισαν  και επέβαλαν κατά προτεραιότητα  την κατασκευή κλειστών αυτοκινητοδρόμων, αν είναι δυνατον ακόμα και για τη διαδρομη από το σπίτι μεχρι το περίπτερο.

Μοιάζει φυσικά υπερβολή να μιλάμε για το Λουτράκι όταν πέραν του Κιατου ολη η Πελοπόνησος εχει σιδηροδρομική φραγή απο το 2007 που δεν προβλέπεται να αρθεί πριν το 2017 και ολες οι μεαφορες και μετακινήσεις ανθρώπων και εμπορευμάτων γίνονται από τους γνωστής κατάστασης δρόμους με ΙΧ και νταλίκες.

Αλλά δεν μιλάμε απλά για το Λουτράκι. Μιλάμε για αυτήν την απίστευτη κατάσταση, όπου οι προηγούμενες γενιές παρέδωσαν στις νεότερες σιδηροδρομικούς σταθμούς (στη μεγάλη τους πλειοψηφία εξαιρετικά όμορφους και ανθεκτικούς) και σιδηροδρομικές γραμμές που οι νεώτερες γενιές μετέτρεψαν σε φραπετέριες και θέσεις parking. Μιλάμε για την διαφορά ανάμεσα στο μακροπρόθεσμο/κοινωνικό σε σχέση με το στιγμιαίο/ιδιωτικό.

Οι σύγχρονες ανάγκες κωδικοποιούνται και αποτυπώνονται σε ένα καλό στέκι στιγμιαίου καφέ και μια μόνιμη θέση parking για το ΙΧ μου.

Δεν πρόκειται φυσικά για διαφορά γενεών. Μια τεράστια κίνηση της οικονομίας αποτελεί το υπέδαφος αυτών των εξελίξεων ωστόσο  πάντα θα εντυπωσιάζει το γεγονός ότι οι δρόμοι που χαράχτηκαν πρίν την ανακάλυψη του αυτοκινήτου (πχ Πατησίων στην Αθήνα) είναι πολύ ευρύτεροι απο δρόμους που χαράχτηκαν την περίοδο που το αυτοκίνητο είχε ήδη κατακλύσει τις πόλεις.

Cafe Σταθμός aka Σιδηροδρομικός Σταθμός Λαυρίου

Cafe Σταθμός aka Σιδηροδρομικός Σταθμός Λαυρίου.   

Η μετατροπή των σιδηροδρομικών σταθμών σε cafe δεν είναι φαινόμενο τοπικό. Στο Λαύριο μετα το σταμάτημα της γραμμής Αθήνα -Λαύριο το 1957  ο τοπικός σταθμός είχε την ίδια τύχη. Τι θα γίνει με τις γραμμές που παραμένουν στη θέση τους είναι άγνωστο. Ενώ το Λαύριο προορίζεται για να γίνει το λιμανι σύνδεσης Αττικής – Κυκλάδων και να ξαναλειτουργήσει σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα, ταυτόχρονα διακινούνται  σενάρια για κατάχωση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής και μετατροπής της σε ποδηλατοδρόμο. Ισως σ αυτή τη χωρα το να φτιάξεις μια καινούρια σιδηροδρομική γραμμή κοστίζει λιγότερο σε χρήμα και χρονο από το να επαναλειτουργήσεις μια παλιά. Ίσως.

Αλλά η ιστορία με τα παλαιά κτίρια του ΟΣΕ και τις εγκαταλελειμμένες γραμμές δεν εχει τέλος.



ΜΜουσείο Ρεμπέτικου Τραγουδιού aka Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιά
Μουσείο Ρεμπέτικου Τραγουδιού aka Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιά. 

Στον Πειραιά το κτίριο του σταθμού στον Αγιο Διονύσιο αφου λειτουργησε για ένα αιωνα (1904-2004) και ανακαινίστηκε σαν ολυμπιακο εργο, χαρακτηριστηκε Μνημειο και  αποφασίστηκε να παραχωρηθει στο Δήμο για να μετατραπεί σε “Μουσείο Ρεμπέτικου”, πράγμα  πολύ περισσότερο αναγκαίο απο το να υπάρχει άμεση σιδηροδρομική σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιου της χωρας  με το δίκτυο Αθηνας – Θεσσαλονικης-εξωτερικου ή Πελλοπονησου.

Ένα άλλο εκπληκτικό κτίριο χαρακτηρισμενο από το 1985 ως «εργο τέχνης», το κτίριο του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών Πελοποννήσου, κλειστο εδώ και μια δεκαετία αποφασίστηκε πέρισι από τον ΟΣΕ ότι θα λειτουργήσει ως Σιδηροδρομικό Μουσείο. Πλήθος άλλων μικρότερων σταθμών ρημάζουν ή χρησιμοποιούνται για ότι μπορεί να φανταστεί κανείς.

Πηγή: www.soste.gr  

Δεν υπάρχουν σχόλια: