Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Αυγ 2015

Ξεχασμένος μεν, ανελέητος δε ο «Μολώχ της ασφάλτου»

Τροχαία δυστυχήματα Η πολιτική επικαιρότητα και οι πυρκαγιές μονοπωλούν το ενδιαφέρον των ΜΜΕ, τη στιγμή που τα τροχαία... εγκλήματα συνεχίζουν να θερίζουν ζωές και μάλιστα με αυξανόμενη τάση, ειδικά τους θερινούς μήνες | MOTIONTEAM/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ


«Λίγο η ζέστη, λίγο οι πολιτικές εξελίξεις, λίγο οι φωτιές, όχι δηλαδή ότι χρειαζόταν και πολύ, τα ΜΜΕ εξαφάνισαν το θέμα των τροχαίων εγκλημάτων από τη θεματολογία τους. Παραδόξως αυτά συνέχισαν να συμβαίνουν όπως πάντα. Οι αγωνιώδεις κραυγές δημοσιογράφων και πολιτικών για το μέλλον της χώρας (κάποιος έβαλε ακόμα και τα κλάματα) δεν αφορούσαν σε καμία περίπτωση και τα τροχαία, μια και αυτά είχαν να κάνουν με το παρόν. Και αυτοί οι άνθρωποι αγωνιούν για το μέλλον...».
Ετσι ξεκινά το πιο πρόσφατο ποστ στη σελίδα του Πανελλαδικού Συλλόγου για τα Τροχαία Εγκλήματα «SOSTE», δίνοντας το στίγμα για την καθημερινότητα στους -κατά κοινή παραδοχή κακοφτιαγμένους- ελληνικούς δρόμους.

Πίνακας επικίνδυνων τροχαίων παραβάσεων ΠΗΓΗ: ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ
Πράγματι, η ιστοσελίδα της Τροχαίας είναι γεμάτη από ανακοινώσεις σχετικές με τροχαία, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυκλοφορούν συνεχώς εκκλήσεις για πληροφορίες, οι οποίες θα βοηθήσουν στον εντοπισμό οδηγών που εγκατέλειψαν το σημείο του ατυχήματος, αφήνοντας συνήθως αβοήθητο και τραυματισμένο κάποιον άνθρωπο, ενώ εξίσου συχνές είναι και οι επείγουσες εκκλήσεις για προσφορά αίματος για τραυματίες τροχαίων.

Stop στη ζωή


Φιλίζ Καντουχάρ Φιλίζ Καντουχάρ, θύμα τροχαίου |
«Ολα ξεκίνησαν τον Οκτώβρη του 2003. Φοιτητές στη Θεσσαλονίκη, είχαμε βγει έξω το βράδυ παρέα. Ημαστε με μηχανάκι. Σταματήσαμε στο κόκκινο φανάρι της Ιωνος Δραγούμη με την Εγνατία. Αναψε το πράσινο. Ξεκινήσαμε κανονικά... stop! Παραβιάζοντας ένα πορτοκαλί κι ένα κόκκινο φανάρι, ο Α.Γ. έπεσε με φόρα επάνω μας», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Φιλίζ Καντουχάρ, θύμα ενός πολύ σοβαρού τροχαίου.
«Ο Δ., ο οδηγός του δικύκλου, πετάχτηκε ψηλά, του βγήκε το κράνος και έπεσε με δύναμη στην άσφαλτο, όπου ουσιαστικά ξεψύχησε. Πόσο πονάει αυτή η λέξη... Εγώ σύρθηκα με το μηχανάκι 15 μέτρα. Είχαμε την «τύχη» να δει το σκηνικό ένας ταξιτζής όπου κράτησε αριθμό πινακίδας και λίγο πιο κάτω σταμάτησαν τον Α.Γ. για αλκοτέστ. Πήγα στο νοσοκομείο. Η κατάστασή μου επιδεινώθηκε. Μπήκα χειρουργείο και ύστερα ΜΕΘ. Εμεινα τρεις μήνες στο νοσοκομείο και άλλους τρεις στο Εθνικό Ιδρυμα Αποκατάστασης Αναπήρων (ΕΙΑΑ). Αρχικά κινούμουν με αμαξίδιο. Δεν κουνώ το αριστερό μου χέρι και ουρώ με καθετήρα. Ατελής τετραπληγία είπαν οι γιατροί. Σε διάστημα 11 χρόνων έκανα άλλα δύο σοβαρά χειρουργεία, σπονδυλοδεσίες, τα οποία έπρεπε να γίνουν άμεσα, αλλιώς θα υπήρχε ξανά παράλυση των κάτω άκρων. Πόνοι, φυσιοθεραπείες, ενέσεις, δυνατά φάρμακα, αντιβιώσεις, ψυχολογική διαταραχή.
»Η ζωή της οικογένειάς μου άλλαξε κι όλα κινούνται με άξονα εμένα. Το τελευταίο και μεγαλύτερο χειρουργείο έγινε πριν από ενάμιση χρόνο. Κατάφερα να το κάνω χάρη στα χρήματα που συγκεντρώθηκαν μέσω ενός ερανικού λογαριασμού. Η φοιτητική μου ζωή έμεινε πίσω. Ακόμη προσπαθώ να τελειώσω, μα δεν είναι εύκολο, τόσο λόγω οικονομικών όσο και λόγω της υγείας μου. Τίποτα δεν είναι το ίδιο, κι ας είμαι τυχερή που ζω, κι ας υπάρχουν χειρότερα. Τίποτα. Ούτε η ψυχή, ούτε το σώμα, ούτε καν το μυαλό... Με δύο χρόνια εξαγοράσιμη ποινή, ο Α.Γ. κυκλοφορεί ελεύθερος να διακόψει κι άλλες ζωές, πράγμα που απεύχομαι. Η ζωή του Δ. κόπηκε στα 24 -αλήθεια πόσο μας λείπει- και η δική μου άλλαξε στα 23. Πλέον είμαι 34 κι ακόμη προσπαθώ...».

Ούτε μία εφημερία χωρίς τροχαίο


Κρυσταλλία Βιτούλα Κρυσταλλία Βιτούλα, αναισθησιολόγος στο ΚΑΤ |
Οι γιατροί έρχονται καθημερινά σε επαφή με τον ανθρώπινο πόνο και, σύμφωνα με όσα μας λένε, δεν περνάει εφημερία χωρίς να περιθάλψουν τουλάχιστον έναν τραυματία που ενεπλάκη σε τροχαίο.
Η Κρυσταλλία Βιτούλα, αναισθησιολόγος, μας δίνει εικόνα από ένα εκ των μεγαλύτερων νοσοκομείων της Αθήνας:
«Το ΚΑΤ κάθε τέσσερις μέρες καλύπτει τη μεγάλη ανοιχτή εφημερία, όπου δεχόμαστε περιστατικά τόσο από την Αθήνα όσο και από την Πελοπόννησο και τα νησιά. Κυριολεκτικά δεν περνάει εφημερία που να μη δεχόμαστε πολυτραυματίες, καθώς και 4-5 βαριά περιστατικά που ενεπλάκησαν σε κάποιο τροχαίο.
»Υπάρχουν δύο βασικά ζητήματα σε ό,τι αφορά την περίθαλψη αυτών των ανθρώπων. Πρώτον, θεωρώ αδιανόητο να ξεκινάει εφημερία με δεδομένο ότι θα θα έρθουν τραυματίες τροχαίων και να μην υπάρχουν κρεβάτια στη ΜΕΘ. Λόγω έλλειψης κλινών, νεαροί πολυτραυματίες αναγκάζονται να νοσηλεύονται σε έναν χώρο κάτι μεταξύ ΜΕΘ και απλού τμήματος επειγόντων περιστατικών. Δεύτερον, δεν υφίσταται κατάλληλο τμήμα επειγόντων περιστατικών λόγω κακής οργάνωσης και έλλειψης γιατρών. Αυτές οι ελλείψεις κοστίζουν σε ανθρώπινες ζωές...
»Είναι απαραίτητο να υπάρξει καλύτερη εκπαίδευση και μέριμνα στην υποδοχή των πολυτραυματιών, ειδικά αν σκεφτούμε ότι τους καλοκαιρινούς μήνες η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη. Οι πρώτες ώρες σε ένα τέτοιο περιστατικό είναι οι κρισιμότερες. Το γεγονός ότι σώζονται άνθρωποι οφείλεται καθαρά και μόνο στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών και των διασωστών του ΕΚΑΒ. Δεν επαρκεί όμως... Χρειάζεται μέριμνα από την πλευρά του κράτους».

Αυτοί που εγκαταλείπουν


Αλέξανδρος Αστρινάκης Αλέξανδρος Αστρινάκης, ψυχίατρος, ψυχοθεραπευτής |
Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Αστρινάκης, ψυχίατρος/ψυχοθεραπευτής, μιλάει στην «Εφ.Συν.» επιχειρώντας να αναλύσει τον ψυχισμό όσων χτυπούν και εγκαταλείπουν κάποιον στον δρόμο:
«Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι εύκολο να ερμηνεύσει κανείς την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ένας οδηγός που χτυπάει και εγκαταλείπει το θύμα του. Ωστόσο, αυτό το οποίο μπορεί κανείς να πει με σιγουριά είναι ότι το συναίσθημα του φόβου ορίζει κατά βάση τη συμπεριφορά του εμπλεκόμενου οδηγού. Ο φόβος να μη βρεθεί μπλεγμένος.
»Το αν θα ασχοληθεί κάποιος ή όχι με το δυστύχημα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Η έλλειψη ενοχής, τύψεων και ηθικής συνείδησης μπορεί να οδηγήσει τον οδηγό στην εγκατάλειψη του σημείου. Ενα συναισθηματικά αδιάφορο άτομο δεν νοιάζεται για τον ανθρώπινο πόνο. Αντίθετα, ένας άνθρωπος με φυσιολογικό αίσθημα ενοχής όχι μόνο θα προσπαθήσει να κάνει το καλύτερο σε περίπτωση που προκάλεσε το δυστύχημα, αλλά θα σπεύσει να βοηθήσει, ακόμη και σε περιπτώσεις που ο ίδιος δεν έχει καμία ανάμιξη.
»Η απόφαση της εγκατάλειψης λαμβάνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει η διαδικασία άρνησης του συμβάντος, που αποτελεί ουσιαστικά έναν μηχανισμό άμυνας απέναντι στο σοκ που υφίσταται ο οδηγός. Ο παρανοϊκός θα αποδώσει την αιτία του συμβάντος στο θύμα, ο νάρκισσος θα θεωρήσει πως αποκλείεται να προκαλέσει δυστύχημα τόσο ικανός οδηγός που είναι, ενώ ο ψυχαναγκαστικός δύσκολα θα κάνει εγκατάλειψη, γιατί είναι ενοχοποιημένος και τυπικός. Τέλος, ο διεστραμμένος θα αποφύγει την εμπλοκή του, αφού οι κανόνες ηθικής γι’ αυτόν είναι προσαρμοσμένοι αποκλειστικά στις ανάγκες του».

Δώδεκα σοβαρά τροχαία του φετινού καλοκαιριού

Το τελευταίο δίμηνο μόνο καταγράφηκαν 12 σοβαρά τροχαία σε ολόκληρη την Ελλάδα με πολλούς τραυματίες και νεκρούς, αλλά και οδηγούς που εγκατέλειψαν τα θύματά τους, γεγονός που αποδεικνύει του λόγου το αληθές, ότι δηλαδή πρόκειται για τροχαία εγκλήματα:
ΙΟΥΝΙΟΣ
07/06: Τροχαίο με τέσσερις νεκρούς και έναν τραυματία έξω από το Πολύκαστρο στο Κιλκίς.
12/06: Στην Ηλιούπολη Θεσσαλονίκης οδηγός αυτοκινήτου χτύπησε και εγκατέλειψε μοτοσικλετιστή, ενώ στη Νίκαια, στην Αθήνα, νταλίκα διαμέλισε ηλικιωμένη γυναίκα.
18/06: Στο Λινοπότι της Κω, δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο, ενώ τέσσερις ακόμη τραυματίστηκαν, δύο εκ των οποίων σοβαρά.
20/06: Στην Κυπαρισσία, αναβάτης μοτοσικλέτας συγκρούστηκε με προπορευόμενο όχημα. Ο οδηγός του Ι.Χ. εγκατέλειψε το σημείο.
23/06: Οδηγός Ι.Χ. παραβίασε κόκκινο σηματοδότη στην οδό Ακαδημίας χτυπώντας και εγκαταλείποντας έναν μοτοσικλετιστή, ο οποίος όμως πρόλαβε να πάρει τα στοιχεία του. Ο εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη για τροχαίο με τραυματισμό και εγκατάλειψη στον οδηγό του οχήματος και τον άφησε ελεύθερο, ορίζοντάς του τακτική δικάσιμο.
ΙΟΥΛΙΟΣ
05/07: Στη Ζάκυνθο, Ι.Χ. όχημα συγκρούστηκε με μοτοσικλέτα και εγκατέλειψε τον τραυματισμένο οδηγό του δικύκλου.
09/07: Ηλικιωμένος άντρας, στην περιοχή της Περαίας στη Θεσσαλονίκη, τραυματίστηκε θανάσιμα από οδηγό Ι.Χ. που τον παρέσυρε. Περαστικοί αναφέρουν ότι ο οδηγός ανέπτυξε ταχύτητα και έφυγε.
12/07: Στη λεωφόρο Κηφισού, στο Περιστέρι, φορτηγό συγκρούστηκε με προπορευόμενη μοτοσικλέτα και εγκατέλειψε τον ακρωτηριασμένο αναβάτη.
15/07: Στην Καλαμάτα, αυτοκίνητο συγκρούστηκε με μηχανάκι και ο οδηγός του οχήματος εγκατέλειψε το σημείο του ατυχήματος.
17/07: Στο Λασίθι σημειώθηκε σύγκρουση φορτηγού με Ι.Χ., από το οποίο ανασύρθηκαν νεκροί δύο άνθρωποι.
20/07: Ενα 8χρονο κορίτσι παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα την ώρα που έκανε ποδήλατο. Η οδηγός του αυτοκινήτου εγκατέλειψε το σημείο, όμως συνελήφθη και λίγο αργότερα αφέθηκε ελεύθερη από τον εισαγγελέα.
23/07: Στα Τρίκαλα, συγκρούστηκαν δύο Ι.Χ. αυτοκίνητα, με τον οδηγό του ενός να εγκαταλείπει το σημείο αναπτύσσοντας ταχύτητα. Ο οδηγός προσήχθη λίγο αργότερα και του βεβαιώθηκαν τροχονομικές παραβάσεις, μεταξύ των οποίων και εγκατάλειψη μετά από τροχαίο ατύχημα.

Πηγή: http://www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: