Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Αυγ 2015

Θερμοπληξία: Ακόμα μια απειλή για τα παιδιά στο αυτοκίνητο.

Ο θάνατος απο θερμοπληξία μέσα στο αυτοκίνητο είναι δυστυχώς μια απο τις επιπτώσεις της όλο και μεγαλύτερης χρήσης του αυτοκινήτου, του αυξανόμενου χρόνου που τα παιδιά περνούν μέσα σ αυτά, της άγνοιας των γονέων ή αυτών που τα φροντίζουν για μερικά βασικά θέματα σε σχέση μ αυτό και στην “πίστη” πως δεν θα συμβεί σ αυτούς.
Υπάρχει δυστυχώς ένας αυξανόμενος αριθμός γονέων που“ξεχνάει” το παιδι του μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτό το “ξεχνάει” βέβαια απαιτεί μια ολόκληρη συζήτηση.
Παράλληλα υπάρχει η κατηγορία αυτή που αφήνει ένα παιδι μόνο στο αυτοκίνητο “θεωρώντας” πως αυτό δεν είναι επικίνδυνο.
Δεν είναι το θέμα μας η ανάλυση αυτών των “συμπεριφορών”  και “απόψεων” που έτσι κι αλλιώς είναι αδικαιολόγητες και έχουν άμεση σχέση με αυτό που θα επακολουθήσει.
Μιλάμε απο την σκοπιά της υπεράσπισης της Ζωής των παιδιών, γι αυτό υπενθυμίζουμε μερικά σημαντικά δεδομένα που δεν πρέπει να ξεχνάνε όσοι/ες μεταφέρουν μικρά παιδιά με αυτοκίνητο.
 Φαινόμενο θερμοκηπίου
Το εσωτερικό ενός οχήματος θερμαίνεται πολύ γρήγορα. Η θερμοκρασία μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 50 βαθμούς C μέσα σε λίγα λεπτά ακόμα και σε μια όχι ιδιαίτερα ζεστή ηλιόλουστη ημέρα .
Το να αφήσουμε λίγο ανοικτά τα παράθυρα δεν συμβάλει στην επιβράδυνση της διαδικασίας θέρμανσης ούτε μειώνει σημαντικά τη μέγιστη θερμοκρασία
Το σώμα ενός παιδιού υπερθερμαίνεται 3-5 φορές πιο γρήγορα από ό, τι το σώμα ενός ενήλικα.
Στις ΗΠΑ ο μέσος αριθμός  θανάτων παιδιών απο θερμοπληξία σε οχήματα είναι 37 ανά έτος. ( ένα κάθε 9 ημέρες).
Παιδιά που έχασαν την ζωή τους από θερμοπληξία μέσα σε ΙΧ στις ΗΠΑ.
Παιδιά που έχασαν την ζωή τους από θερμοπληξία μέσα σε ΙΧ στις ΗΠΑ. Από: http://www.kidsandcars.org
Ογδόντα επτά τοις εκατό ( 87 % ) των παιδιών που έχασαν τη ζωή τους από θερμοπληξία σε οχήματα είναι ηλικίας 3 ετών και μικρότερα.
Πενήντα – τέσσερα τοις εκατό ( 54 % ) των θανάτων από θερμοπληξία σε οχήματα αφορούν σε παιδιά ηλικίας μέχρι ενός έτους .
Τα μικρά παιδιά και τα νήπια είναι πιό ευαίσθητα στην θερμοπληξία  από τους ενηλίκους για διάφορους λόγους. Φυσιολογικά, τα μικρά παιδιά και τα νήπια, παρά την αυξημένη επιφάνεια σώματος αναλογικα με τους ενήλικες φαίνεται να έχουν λιγότερο αποτελεσματικό θερμορύθμιστικο μηχανισμό.
Αν και δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για το από ποια θερμοκρασία και πάνω οι συνθήκες είναι απειλητικές για ένα παιδί,  επιστήμονες των πανεπιστημίων της California που το 2005 δημοσίευσαν μια έρευνα, στο περιοδικό Pediatrics, σχετικά με την άνοδο της θερμοκρασίας μέσα στο όχημα θεωρούν παρακινδυνευμένη την παραμονή παιδιών σε περιβάλλοντα με θερμοκρασία που ξεπερνά τους 30ο Κελσίου.
Όπως δείχνουν οι πίνακες απ αυτή   την εργασία ο χρόνος ανόδου της θερμοκρασίας και το ύψος της είναι σε πολύ μεγάλα επίπεδα, αφόρητα για τα παιδιά ακόμα και τις «δροσερές» ημέρες.
Άνοδος θερμοκρασίας στο όχημα σε σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Με κλειστά ήλιγο ανοιγμενα παραθυρα
Άνοδος θερμοκρασίας στο όχημα σε σχεση με την θερμοκρασια περιβαλλοντος. Με κλειστά ή λίγο ανοιγμένα (4cm) παράθυρα.
Ανοδος θερμοκρασίας μέσα στο όχημα σε ημέρες με διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Άνοδος θερμοκρασίας μέσα στο όχημα σε ημέρες με διαφορετικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα επισημαίνει πως στην Ελλάδα που οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα υψηλές το καλοκαίρι και συνολικά οι ημέρες με ηλιοφάνεια πάρα πολλές ο κίνδυνος για τα παιδιά που αφήνονται έστω και για λίγο στο αυτοκίνητο είναι πολύ μεγάλος.
Οι απώλειες παιδιών από τροχαία στη χώρα μας είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να προσθέσουμε σ αυτές κι άλλες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: