Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















19 Ιαν 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Mείωση προστίμων του Κ.Ο.Κ κατά 50%, με την χώρα μας να διατηρεί αρνητική πρωτιά στους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα.


Μείωση 50% στα πρόστιμα του ΚΟΚ -  Τα ποσά
Αιτία της μείωσης κατά 50% των προστίμων του Κ.Ο.Κ είναι υψηλά τα πρόστιμα,  και λόγω της κρίσης, οι παραβάτες δυσκολεύονται να τα αποπληρώσουν.
Μια απαξιωτική ανακοίνωση για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται,                                                     εκ μέρους του αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ.Τόσκα, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη του στην Εφημερίδα των Συντακτών 
 Για παράδειγμα, σήμερα το πρόστιμο για τις ζώνες ασφαλείας ή η μη χρήση κράνους στους δικυκλιστές  είναι στα 300 ευρώ. Με τη νέα ρύθμιση μειώνεται στα 150, και αν ισχύσει η περίοδος χάριτος των 10 ημερών,  φτάνει  στα 75 ευρώ.
Προσφορά 50%  για την ανθρώπινη ζωή …αν όμως σκοτωθείς που δεν φοράς το κράνος σου, ή τη ζώνη ασφαλείας ή μιλάς στο κινητό σου; το σκέφτηκε άραγε ο Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη;
Αναλυτικά: Μη Χρήση Ζώνης  ασφαλείας - επιβάτη - οδηγό : 300  ΕΥΡΩ
                      Οδήγηση χωρίς κράνος: 300 ευρώ
                      Νέα ρύθμιση: 150 ευρώ
                      Έγκαιρη πληρωμή: 75 ευρώ
Η Παραβίαση STOP υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας  τιμωρείται με 700 ευρώ, όπως και το αντικανονικό προσπέρασμα ή η μη χρήση φλας κατά το προσπέρασμα, παραβάσεις που μπορεί να στοιχίσουν ανθρώπινες ζωές, μπορούν να μειωθούν στα 175 ευρώ, αν πληρωθούν μέσα στο προβλεπόμενο χρόνο. 50%  «ΠΡΟΣΦΟΡΑ»  στα πρόστιμα του ΚΟΚ
Παραβίαση STOP: 700 Ευρώ
Αντικανονικό προσπέρασμα, μη χρήση φλας: 700 ευρώ
Με τη νέα ρύθμιση:  175 ευρώ
 «Ήδη υπάρχει πρόταση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για μείωση στο μισό των χρηματικών προστίμων, με εξαίρεση την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης»
Μια από τις πιο συνηθισμένες παραβάσεις  των Ελλήνων οδηγών είναι η χρήση κινητού. Σήμερα το πρόστιμο είναι 100 ευρώ. Με την μείωση στο μισό και την ευνοϊκή ρύθμιση των δέκα ημερών, μπορεί να πέσει μόλις στα 25 ευρώ. Μικρό το κακό…αλλά μπορεί να εξελιχθεί και σε τραγωδία!  
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και ο Πανελλαδικός Σύλλογος  SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ θα αποστείλουν επιστολή διαμαρτυρίας  τόσο στους  Υπουργούς συναρμόδιων Υπουργείων,  στον Πρόεδρο της Μόνιμης Διακομματικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας  της Βουλής και στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων  επισημαίνοντας ότι κάτι τέτοιο  θα είναι εγκληματικό.
Σας παραθέτουμε ενδεικτικά τι συζητά η Κυβέρνηση, στο Ηνωμένο Βασίλειο: Διαβούλευση για αυστηρότερη αντιμετώπιση των τροχαίων εγκλημάτων.
ΠΗΓΗ: The Guardian 4 Δεκεμβρίου 2016                                                                                                                    
Το αυξητικό κύμα θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων ιδιαίτερα λόγω της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είχε  σαν συνέπεια η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να δημοσιοποιήσει την πρόθεση της για αύξηση του ανώτατου ορίου των ποινών που μπορεί να επιβάλει ένα δικαστήριο στους οδηγούς που κρίνονται ένοχοι για φόνο.  Μέχρι σήμερα το ανώτατο όριο γι αυτά τα εγκλήματα είναι τα 14 χρόνια φυλάκισης ενώ συνήθως οι δράστες αφήνονται ελεύθεροι με την πάροδο επταετίας. Πρόταση της κυβέρνησης είναι η εξομοίωση από δικαστική άποψη των τροχαίων εγκλημάτων με τις άλλες ανθρωποκτονίες και κατά συνέπεια η θέσπιση σαν ανώτατης ποινής των ισοβίων και γι αυτά. Η πρόταση συναντά θετική ανταπόκριση τόσο από τα πολιτικά κόμματα όσο και από τις κοινωνικές οργανώσεις.
Οδηγοί μηχανοκίνητων που προκάλεσαν θανατηφόρες τροχαίες συγκρούσεις επειδή έκαναν χρήση κινητού τηλεφώνου, παραβίαζαν τα όρια ταχύτητας, έκαναν αυτοσχέδιους αγώνες ή οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ ή τοξικών ουσιών θα αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο καταδίκης τους σε ισόβια φυλάκιση.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης Sam Gyimah δήλωσε ότι η ανώτατη ποινή θα αυξηθεί σε ισόβια: «Οι φονιάδες οδηγοί καταστρέφουν ζωές, οι πράξεις τους προκαλούν  αμέτρητο πόνο σε οικογένειες, που πρέπει να βιώσουν τραγικές, αδιανόητες απώλειες. Παρά το γεγονός πως ότι και να κάνουμε είναι αδύνατο να αποζημιώσουμε κάποιο για το θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου, είμαστε αποφασισμένοι να επιβάλουμε το ότι η τιμωρία θα αντιστοιχεί στο έγκλημα που έγινε. Το μήνυμά μου είναι σαφές: όσοι οδηγούν επικίνδυνα και σκοτώνουν στους δρόμους μας, θα μπορούν να καταδικαστούν σε ισόβια κάθειρξη.»
Στις προτάσεις που το  Υπουργείο Δικαιοσύνης θέτει σε δημόσια διαβούλευση εκτός από την αύξηση των ποινών που μπορούν να επιβάλουν τα δικαστήρια για θανατηφόρα τροχαία, περιλαμβάνονται επίσης η ύπαρξη μιας νέας κατηγορίας, της πρόκλησης σοβαρού τραυματισμού από επικίνδυνη ή απρόσεκτη οδήγηση, που θα επιφέρει μια μέγιστη ποινή τριών χρόνων φυλάκισης και η αύξηση του χρόνου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης όσων ευθύνονται για φόνους στην άσφαλτο.
Οι οργανώσεις που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια μιλάνε για ραγδαία εξαπλωμένη επιδημία κάθε είδους χρήσης των κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση που απαιτεί συνολικές ρυθμίσεις και προσπάθειες.
Ο Gary Rae, εκπρόσωπος της BRAKE, δήλωσε: «αυτή είναι μια δικαίωση των οικογενειών των θυμάτων, που ζητούσαν αλλαγές στη δικαστική αντιμετώπιση των τροχαίων συγκρούσεων. Για πάρα πολύ καιρό, το δικαστικό σύστημα τους αντιμετώπιζε ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.»
Αλλά σημείωσε παραμένουμε ανήσυχοι καθώς η κατηγορία για «απρόσεκτη» οδήγηση παραμένει. «Κάποιες από τις ισχυρότερες αντιδράσεις που είχαμε από οικογένειες που συνεργαζόμαστε είναι ότι με καμιά έννοια δεν έχει να κάνει με «απροσεξία» το να αφαιρείς την ζωή κάποιου άλλου» είπε. «Θέλουμε επίσης διευκρινίσεις σχετικά με το κατά πόσον η  αυτόματη έκπτωση της ποινής κατά 50%,  που ισχύει σήμερα, με αποτέλεσμα οι καταδικασμένοι  οδηγοί να εκτίουν μόνο το ήμισυ την ποινής φυλάκισης τους, θα εξακολουθήσει να ισχύει και σ αυτές τις νέες προτεινόμενες ποινές.»
Το Υπουργείο Μεταφορών ήδη διπλασίασε το πρόστιμο για την χρήση κινητού κατά την οδήγηση από £100 στις £200 όπως επίσης και τους βαθμούς ποινής (από 3 σε 6) με συνέπεια όσοι συλλαμβάνονται κάνοντας χρήση κινητού για δεύτερη φορά  να φτάνουν τους 12 βαθμούς που είναι το κατώφλι για την αφαίρεση της άδειας οδήγησης.
Οι προτάσεις για νέες νομοθετικές ρυθμίσεις  που θα αποφασιστούν μέσα στο 2017 προβλέπουν ειδικά για τους νέους οδηγούς που κάνουν χρήση κινητού την άμεση αφαίρεση της άδειας οδήγησης την επανεκπαίδευση τους και την εκ νέου υποβολή σε εξετάσεις αν θέλουν να την αποκτήσουν ξανά.
Η ΕΛΛΑΔΑ κατέχοντας την πρωτιά στα τροχαία δυστυχήματα στην Ε.Ε, ποτέ δεν νοιάστηκε για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται στους δρόμους  και πως  συντρίβονται οι οικογένειές  τους.
Ποτέ δεν νοιάστηκαν διαχρονικά οι κυβερνήσεις  πως θα θεσμοθετήσουν  ένα Στρατηγικό Σχέδιο για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα.
Για το  μόνο που νοιάζονται είναι να προκαλούν τον πόνο και την απαξίωση της ανθρώπινης ζωής με τις ανακοινώσεις μέσω συνεντεύξεων. Δεν παρακολουθούν τι γίνεται και τι πρωτοβουλίες λαμβάνουν οι Κυβερνήσεις των χωρών της Ε.Ε για να μειώσουν τα τροχαία στις χώρες τους;
Μόνο λύπη μας προκαλούν σε όλους εμάς που αγωνιούμε για την οδική ασφάλεια και πως θα ευαισθητοποιήσουμε τους οδηγούς να τηρούν τον Κ.Ο.Κ, τον Κώδικα ΖΩΗΣ.

Εμείς θα συνεχίσουμε….

Δεν υπάρχουν σχόλια: