Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Φεβ 2017

Ιρλανδία: δεν θα οδηγείς πια αν συλληφθείς πιωμένος.

Close to a quarter of people convicted of drink driving were found to be four times over the legal blood/alcohol limit. Stock Image: PA

Η αυτόματη απαγόρευση οδήγησης για όποιον πιαστεί να οδηγεί σε κατάσταση μέθης είναι μεταξύ των νέων αυστηρών μέτρων που ο ο υπουργός μεταφορών Shane Ross σκοπεύει να επιβάλει για να μειωθεί η εκατόμβη στους δρόμους μας.
Υπογραμμίζοντας ότι περίπου το ένα τέταρτο των ανθρώπων (22%) που έχουν καταδικαστεί γιατί οδηγούσαν σε κατάσταση μέθης βρέθηκαν να έχουν συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα τέσσερις φορές πάνω από το νόμιμο όριο, ο κ. Ross θα εισηγηθεί στην επιτροπή του κοινοβουλίου πως η υπάρχουσα ποινή τριών βαθμών στο point system για τους καταδικασθέντες επειδή οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ δεν είναι αρκετή για να αποτρέψει τους ανθρώπους από το να καθίσουν στο τιμόνι ενώ έχουν πιει.
Σκοπεύει να την αντικαταστήσει με μια ολική απαγόρευση της οδήγησης, και να εισηγηθεί άλλα τέσσερα αυστηρά νομοσχέδια για την οδική ασφάλεια, που χαρακτήρισε ως «κάπως πρωτοφανή αλλά απόλυτα αναγκαία». «Είμαι εξαιρετικά ανήσυχος για τα στατιστικά στοιχεία γύρω από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και είμαι αποφασισμένος ότι αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί ως επείγον» θα πει στην Επιτροπή Μεταφορών, τουρισμού και αθλητισμού. 
Παρά τα «αυστηρά» μέτρα όπως τα υποχρεωτικά αλκοτέστ σε σημεία ελέγχου στους δρόμους και την μείωση του νομίμου ορίου συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα των οδηγών και τις «αυστηρότερες ποινές», για όσους καταδικάζονται γιατί οδηγούσαν έχοντας πιει, «εξακολουθούν ακόμα να συλλαμβάνονται κατά μέσο όρο 152 οδηγοί κάθε εβδομάδα ως ύποπτοι για οδήγηση υπό την επήρεια» σημείωσε. «Σαφώς αυτό απλά δεν είναι αποδεκτό. 
Γι αυτό το λόγο ανησυχώ ότι σε ορισμένες περιπτώσεις όπου οι άνθρωποι έχουν παραβιάσει το όριο του αλκοόλ στο αίμα κατά την οδήγηση, η επιβολή των τριών βαθμών ποινής στέλνει το μήνυμα ότι αυτό δεν είναι ένα σοβαρό αδίκημα
«Ως εκ τούτου, σκοπεύω στο να καταργήσω την υπάρχουσα ποινή και να την αντικαταστήσω με μια περίοδο αποκλεισμού, έτσι ώστε σε όλα τα άτομα που εντοπίζονται να οδηγούν πιωμένα να επιβάλλεται ένας αυτόματος αποκλεισμός από την οδήγηση.» 
Ο κ. Ross είπε ότι μεταξύ 2008 και 2012 στο 38% του συνόλου των τροχαίων συγκρούσεων εμπλέκονταν οδηγοί που είχαν καταναλώσει αλκοόλ. Και ότι η τροχαία κατέγραψε μια αύξηση κατά 35 % συλλήψεων οδηγών σε κατάσταση μέθης μεταξύ 1ης  Δεκεμβρίου 2016 και 8ης  Ιανουαρίου 2017.

Άλλα μέτρα που σκοπεύει να εισαγάγει με τα νέα νομοσχέδια περιλαμβάνουν α) τη δυνατότητα για τη διασυνοριακή ανταλλαγή δεδομένων εγγραφής των οχημάτων και των στοιχείων των οδηγών και β) την δημιουργία μιας βάσης δεδομένων των οδηγών στους οποίους έχει επιβληθεί στέρηση του δικαιώματος οδήγησης
Το νομοσχέδιο για την οδική κυκλοφορία που θα συζητηθεί μέσα στο 2017 θα συνδέει επίσης για πρώτη φορά τα οχήματα με τους οδηγούς τους και θα θεσπίσει την υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων.

ΠΗΓΗ: Irish Independent 08/02/2017

Δεν υπάρχουν σχόλια: