Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Σεπ 2019

Τα τροχαία εγκλήματα και η θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη


Στην τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια περιλαμβάνονται στοιχεία για τους νεκρούς από τροχαία εγκλήματα (τροχαία απ’ εδώ κι εμπρός) στα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε. την περίοδο 2010-2018. Με βάση τα στοιχεία αυτά και τον πληθυσμό των κρατών αυτών θα εξετάσουμε στο άρθρο αυτό τη μείωση των νεκρών στη χώρα μας ανά τριετία την περίοδο αυτή σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Πριν, όμως, προχωρήσουμε χρειάζονται ορισμένες διευκρινίσεις:
Στον τίτλο του άρθρου, αντί του επίσημου όρου «τροχαία ατυχήματα», χρησιμοποιούμε τον όρο «τροχαία εγκλήματα» Ο λόγος είναι ότι οι περισσότεροι θάνατοι και τραυματισμοί στην άσφαλτο οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα, δηλαδή στην εγκληματική συμπεριφορά εκείνων που με τις πράξεις και τις παραλείψεις τους τους προκαλούν. Πιο συγκεκριμένα:
Με βάση τα στοιχεία των αρμόδιων αρχών, οι περισσότεροι νεκροί και τραυματισμοί από τροχαία οφείλονται στην παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Πρόκειται δηλαδή για την εγκληματική συμπεριφορά των οδηγών.
Εκτός από τους οδηγούς τα τροχαία οφείλονται και στις αρμόδιες αρχές, δηλαδή τις κεντρικές υπηρεσίες του κράτους, τις περιφέρειες και τους δήμους, πράξεις και παραλείψεις των οποίων αποτελούν την αιτία ορισμένων τροχαίων (κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, ανεπαρκής αστυνόμευση, μη επιβολή αυστηρών ποινών σε παραβάτες κ.λπ.).
Υπάρχουν, όμως, και περιπτώσεις στις οποίες για τους νεκρούς στην άσφαλτο δεν ευθύνεται κανείς από τους παραπάνω, όπως π.χ. ακραία και απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα, ανακοπή καρδιάς του οδηγού, απροσεξία των πεζών κ.λπ. Στις περιπτώσεις αυτές, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει τον όρο «τροχαία ατυχήματα».
Από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έκθεση της Ε.Ε. φαίνεται ότι γενικά υπάρχει τάση μείωσης των νεκρών από τροχαία σε όλα τα κράτη-μέλη.
Υπάρχουν, όμως, διακυμάνσεις από έτος σε έτος και για τον λόγο αυτό οι συγκρίσεις διεθνώς γίνονται για τους νεκρούς από τροχαία κατά μέσο όρο τον χρόνο ανά τριετία και ως μέτρο σύγκρισης ανάμεσα στα κράτη-μέλη χρησιμοποιούνται οι νεκροί ανά 1.000.000 κατοίκους. Επειδή ο πίνακας με τα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε. είναι μεγάλος, θα περιοριστούμε στα στοιχεία για τη χώρα μας και θα αναφέρουμε τη θέση που έχει ανάμεσα στα κράτη αυτά.


Την περίοδο 2010-2018 υπάρχουν τρεις τριετίες. Το σύνολο των νεκρών στη χώρα μας στην καθεμιά από αυτές τις τριετίες δίνεται στην 1η γραμμή του πίνακα. Στη 2η γραμμή δίνονται οι νεκροί κατά μέσο όρο κατ’ έτος, στην 3η ο μέσος πληθυσμός κατ’ έτος τις τριετίες αυτές και στην 4η οι νεκροί κατά μέσο όρο κατ’ έτος ανά 1.000.000 κατοίκους. Στη 2η στήλη της τελευταίας γραμμής δίνεται η ποσοστιαία μείωση των νεκρών τη δεύτερη σε σχέση με την πρώτη τριετία και στην 3η η ποσοστιαία μείωση την τρίτη σε σχέση με τη δεύτερη τριετία.
Από την 1η, τη 2η και την 4η γραμμή του πίνακα φαίνεται ότι ο αριθμός των νεκρών από τροχαία και ο αριθμός τους ανά 1.000.000 κατοίκους μειώνονταν συνεχώς. Η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε την τριετία 2013-2015 σε σχέση με την προηγούμενη. Ένας λόγος για τη μεγάλη αυτή μείωση ήταν οι συνέπειες της εφαρμογής των μέτρων των μνημονίων. Την τριετία όμως 2016-2018 ο ρυθμός μείωσής τους ήταν, δυστυχώς, το ένα τρίτο του προηγούμενου.
Οι νεκροί ανά 1.000.000 κατοίκους στα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε. κυμαίνονταν την τριετία:
  • - 2010-2012 από 30 στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι 144 στη Λετονία. 
  • Η Ελλάδα κατείχε την 25η θέση.
  • - 2013-2015 από 27 στη Σουηδία μέχρι 128 στη Λετονία. Η Ελλάδα κατείχε την 23η θέση.
  • - 2016-2018 από 28 στο Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι 97 στη Ρουμανία και η Ελλάδα παρέμεινε στην 23η θέση.
Παρά, δηλαδή, την εντυπωσιακή μείωση νεκρών από τροχαία στη χώρα μας, περισσότερους νεκρούς από τροχαία ανά 1.000.000 κατοίκους από την Ελλάδα είχαν: την πρώτη τριετία μόνο η Πολωνία, η Ρουμανία και η Λετονία και τη δεύτερη και τρίτη προστέθηκαν σ’ αυτές η Βουλγαρία και η Κροατία. Όλα τα άλλα κράτη είχαν λιγότερους. Είναι προφανές ότι μπορεί και πρέπει να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο αριθμός των νεκρών από τροχαία. Γι’ αυτό επιβάλλεται να:
  • -Αυστηροποιηθούν οι ποινές στους παραβάτες και να επιβάλλονται από τα δικαστήρια.
  • -Αυξηθεί η επιτήρηση στους δρόμους από τα όργανα τάξης.
  • - Βελτιωθεί και συντηρηθεί το οδικό δίκτυο από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
  • - Καταργηθεί το «έθιμο» της επιστροφής των πινακίδων σε παραβάτες σε εορταστικές περιόδους.
  • - Καταβληθεί συστηματική προσπάθεια αλλαγής νοοτροπίας στην οδήγηση μέσω της παιδείας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, και
  • -Συναισθανθούμε όλοι την ευθύνη που έχουμε όταν οδηγούμε ένα όχημα και να μην το μετατρέπουμε σε φονικό όπλο.
* πρώην: αντιπρόεδρος της Βουλής, υπουργός και καθηγητής της ΑΣΟΕΕ

Αναδημοσίευση: https://www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: