Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















30 Μαρ 2021

Άρθρο με τίτλο ‘Η Οδική Ασφάλεια έχει ανάγκη τα δικά της “εμβόλια” του Π. Παπαντωνίου

 

 Εφημερίδα Νέα, 19.3.2021.

Η 14η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας  (15-22 Μαρτίου) και η Πανευρωπαϊκή μέρα ευγένειας στο Δρόμο αποτελούν δύο δράσεις ευαισθητοποίησης που αναδεικνύουν ακόμα μια χρονιά το πρόβλημα Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα και διεθνώς, δίνοντας έμφαση στην οδηγική συμπεριφορά που αποτελεί τη σημαντικότερη αιτία πρόσκλησης οδικών ατυχημάτων.

Παρά την πρόσφατη πρόοδο στην Ελλάδα (μείωση του αριθμού των νεκρών σε οδικά ατυχήματα κατά 45% τη δεκαετία 2011-2020), οι επιδόσεις οδικής ασφάλειας και της κυκλοφοριακής παιδείας των Ελλήνων οδηγών παραμένουν χαμηλότερες από το μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Παιδεία Οδικής Ασφάλειας η οποία αποσκοπεί στη θετική στάση του οδηγού για την οδική ασφάλεια, με απόρριψη των επικίνδυνων συμπεριφορών στην οδήγηση αποτελεί ένα θεμελιώδη στόχο που ακόμα δεν έχει επιτευχθεί στην Ελλάδα, στο βαθμό τουλάχιστον που θα έπρεπε.

Οι κύριες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων εστιάζονται στην οδηγική συμπεριφορά (επιθετική οδήγηση, αλκοόλ, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, απόσπαση της προσοχής κ.α) και δε διαφέρουν με την πάροδο του χρόνου. Αντίστοιχα και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν έχουν αναδειχθεί από τους Συγκοινωνιολόγους. Τα “εμβόλια” για την Οδική Ασφάλεια είναι πολλά και πολυδιάστατα και περιλαμβάνουν βασικούς πυλώνες όπως η εκπαίδευση, η επιμόρφωση, η αστυνόμευση και η ευαισθητοποίηση. Μόνο ο συνδυασμός αυτών μαζί με τη βελτίωση της οδικής υποδομής και της τεχνολογίας των οχημάτων θα καταφέρουν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το μείζον αυτό κοινωνικό πρόβλημα.

Η ανάπτυξη του νέου Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη, μια αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για τη ραγδαία βελτίωση στην Οδική Ασφάλεια. Οι Συγκοινωνιολόγοι (λειτουργώντας ως οι “γιατροί” για την Οδική Ασφάλεια) θα καταστρώσουν ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο και πλήρες σχέδιο δράσης το οποίο θα αντιμετωπίζει όλους τους άξονες δράσεων. Η Πολιτεία ωστόσο θα κληθεί να εφαρμόσει αυτό το σχέδιο με απόλυτή ακρίβεια και εμπιστοσύνη στους “ειδικούς”. Μόνο μέσα από θεσμοθετημένες δράσεις, διαρκή έλεγχο και με την αρμονική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Υπουργείων, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Επιστημονικών Συλλόγων και Φορέων) το σχέδιο αυτό θα αποδώσει τα μέγιστα.

Την επόμενη μέρα της πανδημίας η Οδική Ασφάλεια πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα για το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας και οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται στους δρόμους να αντιμετωπιστούν ως πανδημία τόσο για την Ελληνική Πολιτεία όσο και για την κοινωνία. Οι “γιατροί” και τα “εμβόλια” υπάρχουν, απαιτείται εμπιστοσύνη, γρήγορα ανακλαστικά και θαρραλέες αποφάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: