Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















12 Μαρ 2021

Απολογισμός διαδικτυακής εκδήλωσης με τίτλο ”Οι επιπτώσεις της πανδημίας στις μεταφορές: Ένας χρόνος εμπειριών”

 

 

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη τη Δευτέρα 8 Μαρτίου η διαδικτυακή εκδήλωση του ΣΕΣ με τίτλο ”Οι επιπτώσεις της πανδημίας στις μεταφορές: Ένας χρόνος εμπειριών” στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 130 μέλη και φίλοι του Συλλόγου μέσω της πλατφόρμας Zoom ενώ η εκδήλωση μεταδόθηκε ζωντανά και μέσα από το λογαριασμό του Συλλόγου στο Youtube. Στόχος της ημερίδας ήταν να αναδείξει την επιρροή της πανδημίας σε όλους τους τομείς των μεταφορών στην Ελλάδα.

Αρχικά ο Πρόεδρος του ΣΕΣ Π. Παπαντωνίου έκανε ένα σύντομο απολογισμό της δράσης του Διοικητικού Συμβουλίου ενώ ακολούθησε η παρουσίαση της εκδήλωσης από την Ι. Παγώνη, Ταμία του ΣΕΣ. Στη συνέχεια απηύθυνε χαιρετισμό στην εκδήλωση ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Ι. Κεφαλογιάννης.

Ακολούθησαν οι ομιλίες των:

Ι. Γκόλια, Πρόεδρο Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ)

Μ. Σακέλλη, Πρόεδρο Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ)

Α. Ζηλιασκόπουλο, Πρόεδρο Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής

Φ. Παπαδημητρίου, Επικεφαλής Ομάδας Εργασίας HELLASTRON COPER IV (Transport Statistics)

Μ. Σταματόπουλο, Διευθυντή Σχεδιασμού Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ)

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ενδιαφέρουσα συζήτηση των ομιλητών και της συντονίστριας κας Α. Πολυδωροπούλου, Καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, σε στρογγυλό τραπέζι με ερωτήσεις των συμμετεχόντων.

Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Εγνατία Οδός, η Νέα Οδός, καθώς και οι εταιρείες ATEM Σύμβουλοι Μηχανικοί, DENCO και ΝΑΜΑ.

Πέρα από τις καταλυτικές επιπτώσεις της πανδημίας σε όλους τους τομείς των μεταφορών, στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετώπισε ο τομέας των μεταφορών στον ένα χρόνο εμπειρίας με την πανδημία.

  • Αναφορικά με τις οδικές μεταφορές, η κίνηση των οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας σημείωσε μείωση της τάξης του 24% κατά το 2020, με σημαντικές διακυμάνσεις ανάλογα με την εποχή και τους περιορισμούς κυκλοφορίας που είχαν θεσπιστεί. Όπως αναμενόταν, η μείωση της κυκλοφορίας οδήγησε σε μείωση των οδικών συμβάντων (κατά 22% σε σχέση με το 2019). Τέλος, εξαίρεση αποτελούν τα βαρέα οχήματα καθώς η κυκλοφορίας τους παρέμεινε σχετικά σταθερή κατά το 2020 λόγω της ανάγκης για ανεφοδιασμό της αγοράς.
  • Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, οι επιπτώσεις στην επιβατική κίνηση ήταν ιδιαίτερα σημαντικές (φτάνοντας στο -90% τον Απρίλιο του 2020). Απαιτήθηκαν σημαντικές αλλαγές για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας, τόσο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και στην φιλοσοφία της διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η δρομολόγηση σημαντικού αριθμού πρόσθετων λεωφορείων και συνεπώς αύξηση των εκτελούμενων δρομολογίων.
  • Στις αεροπορικές μεταφορές οι επιπτώσεις που έχουν καταγραφεί είναι εξίσου σημαντικές. Συγκεκριμένα, για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών σημειώθηκε το 2020 μειωμένη επιβατική κίνηση κατά 68,4% με συνεπαγόμενες απώλειες της τάξης των 250 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Επιπρόσθετα, οι προβλέψεις του διεθνούς οργανισμού Airport Council International (ACI) υποδεικνύουν ότι η κίνηση του 2019 δεν αναμένεται να επανακτηθεί πριν το 2025.
  • Και στον τομέα της επιβατηγού ναυτιλίας, η επιβατική κίνηση μειώθηκε σε ποσοστό 55% στο σύνολο του 2020 με αποτέλεσμα να σημειωθούν ζημιές της τάξης των 130 εκατομμυρίων ευρώ. Οι τρέχουσες εκτιμήσεις δείχνουν ότι παρόμοια πτώση της κίνησης θα αντιμετωπίσει η ακτοπλοΐα και κατά το 2021, καθώς οι αφίξεις των τουριστικών ροών αναμένεται να είναι ιδιαίτερη χαμηλή το καλοκαίρι του 2021 (περίπου στο 50% σε σχέση με το 2019).
  • Στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας, η πανδημία επέφερε πολλαπλές αλλαγές, οι οποίες σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με την «εκτίναξη» του ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλους τους εμπορικούς κλάδους. Η ανάγκη για περαιτέρω ψηφιοποίηση της ελληνικής εφοδιαστικής  έγινε προφανής κατά το 2020 και συνεχίζει να αποτελεί μια πρόκληση για τον τομέα.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΣ θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά τους προσκεκλημένους ομιλητές, την συντονίστρια και τους χορηγούς της εκδήλωσης.

Η εκδήλωση βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=hNZ8RECy21M


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: