Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















29 Μαρ 2021

Ως μοτοσικλετιστής και ως θύμα τροχαίου…

 

Σε αυτήν εδώ την ανάρτηση θα μιλήσω ως μοτοσικλετιστής και ως θύμα τροχαίου.

Ως κάποιος, ο οποίος καβαλάει μηχανές από 17 χρόνων μέχρι σήμερα και οδηγεί με απόλυτο σεβασμό ως προς τον εαυτό του και τους άλλους.

Είτε για τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης είτε για διακοπές, έστω για μια βόλτα, ή για χαλάρωση.

Όταν δύο χρόνια πριν «έπεφτα» από τη μηχανή λόγω της απροσεξίας άλλου οδηγού αποφάσισα μετά την ανάρρωση από τα τραύματα (έχοντας καταλάβει πλέον πόσο μικρές είναι οι αποστάσεις μεταξύ φθοράς και απουσίας) να αφιερώσω μια εκπομπή στην οδική ασφάλεια.

Στην περίπτωση μου βεβαίως, η τροχαία έκανε τη δουλειά της. Μέτρησε με κορδέλα, υπολόγισε τα δεδομένα, τα σημάδια από τα φρεναρίσματα , τα χτυπήματα της μηχανής και του αυτοκινήτου, τα γδαρσίματα οχημάτων και οδηγού στην άσφαλτο και ως όφειλε, ρώτησε τους αυτόπτες μάρτυρες.

Ο υπαίτιος του ατυχήματος (που μέχρι τότε δεν το γνώριζαν οι αστυνομικοί της τροχαίας – αν και στρατιωτικός οπότε δεν ήταν ύποπτος φυγής, κρατήθηκε στο σημείο λόγω τραυματισμού του άλλου οδηγού, δηλαδή του υποφαινόμενου. Εν ολίγοις, τηρήθηκε το γράμμα του νόμου.

Ωστόσο, όταν ξεκινούσα να χτίσω εκείνη τη μια εκπομπή που τελικά έγιναν δύο, δεν φανταζόμουν σχεδόν δύο χρόνια μετά , πως για ένα δυστύχημα που ο οδηγός έχασε τη ζωή του μπροστά από το κοινοβούλιο, η οικογένεια θα κατέφευγε σε εκκλήσεις για οπτικό υλικό ώστε να αποδειχθεί τι συνέβη.

Δεν φανταζόμουν ότι ο τροχονόμος της Βουλής θα απειλούσε αυτόπτη μάρτυρα που οδηγούσε μοτοσυκλέτα, «πως φωνάζει για το ποιος έφταιξε – ενώ ο ίδιος δεν φορά κράνος – και θα του έκοβε κλήση χωρίς να του ζητήσει να περιμένει το ανακριτικό της τροχαίας για να δώσει κατάθεση».

Αντίθετα… του φωνάζει «ποιο παιδί ; … άστο το παιδί. Ξεκουμπίσου από δω» …

Μπροστά από τη Βουλή χάθηκε μια ζωή. Από λάθος; Ίσως. Χωρίς δόλο ;

Από αμέλεια ; Ενδεχομένως. Ωστόσο, αναρωτιέμαι… αν είναι έτσι και πραγματικά δυσκολεύομαι να φανταστώ κάτι διαφορετικό…

Γιατί τα πράγματα έγιναν έτσι;

Τι δεν έπρεπε να μείνει σε κοινή θέα και το όχημα συνοδείας μπήκε άρον άρον εντός του περιβόλου;

Γιατί χτίστηκαν γύρω του τείχη ένστολων προστατευτών; Εκείνος… ο οδηγός του συνοδευτικού οχήματος ασφαλείας, δεν ένιωσε την ανάγκη να δει τι έκανε;

Να σκύψει πάνω από το θύμα;

Να του σφίξει το χέρι;

Να του ζητήσει μια συγγνώμη; Να φωνάξει … «ένα ασθενοφόρο ρε παιδιά γρήγορα»…

Γιατί αυτό, δεν το είδαμε να συμβαίνει. Αντίθετα εξαφανίστηκε εντός των τειχών της περιμέτρου του κοινοβουλίου…

Επίσης…!

Η τροχαία…! που έχει την ευθύνη εισόδων και εξόδων των οχημάτων της Βουλής και οι άνθρωποι που ήταν σε υπηρεσία εκείνη την ώρα νιώθουν καλά με τον εαυτό τους; Κοιμούνται χαλαροί τα βραδιά;

Κοιτούν τα παιδιά τους στα μάτια όταν ξυπνούν και τους ρωτούν τι δουλειά κανείς μπαμπά;

Ο τροχονόμος δεν καθορίζει το νόμο με τη στάση του.

Εφαρμόζει τους υπάρχοντες νόμους. Διασφαλίζει τους μάρτυρες. Δεν φωνάζει μπροστά σε κάμερες διώξτε τον από εδώ…

«Τροχονόμε, κάποιος πέρασε με κόκκινο και σκότωσε κάποιον που πέρναγε με πράσινο

-Γιατί δεν φοράς κράνος;» ήταν ο κατά προσέγγιση διάλογος που μετέφερε ο @FKoutentakis στο tweeter. Όσο κυνικό κι αν ακούγεται, είναι πραγματικό.

Αυτό ειπώθηκε και είναι ακριβές !

Είναι επιεικώς απαράδεκτο μετά από τόσα εικοσιτετράωρα, η Βουλή να μην έχει εκδώσει ανακοίνωση που να βεβαιώνει την οικογένεια για την χρήση όλου του υλικού των εξωτερικών καμερών του κοινοβουλίου ώστε να αποδειχθεί τι και ποιος ευθύνεται για την απώλεια του ανθρώπου τους.

Είναι ντροπή να κάνει έκκληση η οικογένεια για βίντεο και μάρτυρες δυστυχήματος έξω από το κοινοβούλιο. Όχι για τον οικογένεια. Όχι για το θύμα. Για όλους εμάς και για το κοινοβούλιο μιας δημοκρατικής χώρας της οποίας ο Ιάσονας έκανε το λάθος να περάσει από μπροστά του θεωρώντας πως ισχύει ένας κώδικας οδικής συμπεριφοράς που διασφαλίζεται έναντι όλων. Ισότιμα και αμερόληπτα !

Εκτός κι αν δεν είναι έτσι. Αλλά αυτό θα πρέπει να το γνωρίζουμε εκ των προτέρων,.. ώστε να ξέρουμε πως οδηγούμε όταν θα περνάμε πλησίον του κτηρίου εκείνων που νομοθετούν… κι αν ισχύει αυτό, κάποιοι θα πρέπει να λογοδοτήσουν για τον Ιάσωνα που δεν γνώριζε εκ των προτέρων πως το δικό μας πράσινο έχει κι άλλες αποχρώσεις…

Πάνος Χαρίτος

Ανάρτηση του δημοσιογράφου Πάνου Χαρίτου στη σελίδα του στο facebook στις 15 Μαρτίου 2021. Το αναδημοσιεύουμε  με την άδεια του.

Δείτε παρακάτω τα δύο μέρη της εκπομπής ROADS: Οδική Ασφάλεια, Μια Ζωή μια στιγμή, απο τις τελευταίες εκπομπές πριν διακοπεί η συνεργασία του Πάνου Χαρίτου με την ΕΡΤ.

Οι εκπομπές

https://www.youtube.com/watch?v=SD9uwLJ6giQ 

https://www.youtube.com/watch?v=WtwNoeysIaM

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: