Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















26 Σεπ 2022

Μετά το τροχαίο: Το «στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας» στην Εντατική…

Αν και μάλλον είμαστε οι μόνοι που επιμένουμε να ασχολούμαστε με το περίφημο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, που ήδη μετονομάστηκε σε Ελλάδα 2030 και παραμένει ανέπαφο στο site του ΕΜΠ όπως αναρτήθηκε πριν την 2η διαβούλευση που έληξε στις 10 Ιουνίου 2022 χωρίς να ενσωματωθεί καμία πρόταση/παρατήρηση αλλά και χωρίς να προωθείται προς κατάθεση στη Βουλή από το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θα προσθέσουμε μερικές παρατηρήσεις στα όσα ήδη έχουμε καταθέσει, ενδεικτικές της αντίληψης και της σοβαρότητας του πονήματος. (Προηγούμενες σχετικές αναρτήσεις μας: 30km/h στις κατοικημένες περιοχές: όνειρο ήταν και πάει… ,  Στρατηγικό Σχέδιο 2030: Οι πεζοί και οι ποδηλάτες απειλή για την οδική ασφάλεια! , Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας: οι Άδειες Οδήγησης μπορούν να περιμένουν )

Μετά το Τροχαίο τι;

Στη σελίδα 43 του Σχεδίου παρατίθενται τα προτεινόμενα «Μέτρα Αντιμετώπισης μετά το Ατύχημα». Και μόνο ο τίτλος βέβαια προδιαγράφει το περιεχόμενο μια και επαναλαμβάνει το ιδεολόγημα που διαχέει η αυτοκινητοβιομηχανία και έχει εγκατασταθεί στέρεα στους εγκεφάλους των  golden boys (&girls) των χωρών (αναδυομένων αγορών) του 3ου κόσμου που θέλει την οδική κυκλοφορία τζόγο και την τροχαία σύγκρουση «ατύχημα». Οι τυχεροί μετά από ένα μικρό ή μεγάλο ταξίδι ή μια απλή βόλτα, θα γυρίσουν στο σπίτι, οι άτυχοι θα πάνε στο νεκροτομείο ή στο χειρουργείο και στην εντατική.

Αλλά το κράτος στοργικό θα φροντίσει και για τους «άτυχους»:

28 προτάσεις, σε 6 ενότητες είναι αφιερωμένες στο Μετά το Τροχαίο. Απ αυτές 12 χαρακτηρίζονται ως Χαμηλής προτεραιότητας, 4 ως Μέσης προτεραιότητας και 12 ως Υψηλής προτεραιότητας.

Αν δύο χρόνια (2021 &2022) σχεδόν έχουν περάσει χωρίς καν να έχει ψηφιστεί το Στρατηγικό σχέδιο της…δεκαετίας, καταλαβαίνει κανείς, αν ποτέ αυτό γίνει νόμος όπως είχε επανειλημμένα διακηρυχθεί ποια θα είναι η τύχη των μέτρων «Χαμηλής προτεραιότητας». Αλλά ας δούμε αναλυτικά τις προτάσεις:

Advertisements
REPORT THIS ADΑΠΟΡΡΗΤΟ

Προτάσεις Υψηλής προτεραιότητας

1.Προώθηση συστήματος e Call

2.Προώθηση κλήσης 112

3.Δείκτες επίδοσης χρόνου απόκρισης

4.Διασφάλιση Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης

5.Οργάνωση οχημάτων έκτακτης ανάγκης σε ΣΕΑ

6.Νέα Οχήματα Πυροσβεστικής

7.Νέος Εξοπλισμός Πυροσβεστικής

8.Νέα Ασθενοφόρα

9.Νέος Εξοπλισμός Ασθενοφόρων

10.Πρωτόκολλα φροντίδας πολύ-τραυματιών (διαλογή)

11.Ανάπτυξη Ηλεκτρονικού Μητρώου Τραύματος

12.Εφαρμογή πρωτοκόλλου MAIS3+

Παρατηρήσεις: Όλες οι προτάσεις Υψηλής προτεραιότητας αφορούν στην ταχύτερη μεταφορά των τραυματιών στα νοσοκομεία.

Για αυτό βέβαια δεν αρκεί η αγορά οχημάτων και εξοπλισμού αλλά απαιτείται και η πρόσληψη/εκπαίδευση προσωπικού από την οποία πάσχει κυρίως το σύστημα ζητήματα που θεωρούνται Χαμηλής ή Μέσης προτεραιότητας… Όσον αφορά στα «Πρωτόκολλα φροντίδας πολύ-τραυματιών (διαλογή)» αυτά είναι σε ισχύ από χρόνια στα νοσοκομεία. Αλλά που να το γνωρίζει το ΕΜΠ και το ΥΜΕ…

Για δε την εφαρμογή του πρωτοκόλλου  MAIS3+ που αφορά στους σοβαρά τραυματίες να σημειώσουμε πως η χώρα μας (και άλλες ευρωπαϊκές χώρες) βρίσκονται στην δεύτερη δεκαετία προσπάθεια εφαρμογής του χωρίς μέχρις στιγμής αποτέλεσμα, μια πολύ ενδεικτική ιστορία του τι συμβαίνει όταν ζητήματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας αναλαμβάνει να τα λύσει το Υπουργείο Μεταφορών.

Προτάσεις Χαμηλής Προτεραιότητας…

1.Δημιουργία Κέντρων Τραύματος

2.Οργάνωση μονάδων άμεσης περίθαλψης

3.Οργάνωση δικτύου κέντρων περίθαλψης

4.Δημιουργία κέντρων αποκατάστασης τραυματιών

5.Δημιουργία Κινητών Ιατρικών Μονάδων

6.Ανάπτυξη δικτύου ειδικών σωστικών μέσων

7.Οργάνωση συστήματος αεροδιακομιδών

8.Εκπαίδευση στελεχών άμεσης επέμβασης

9.Εκπαίδευση οδηγών στη διαχείριση ατυχήματος

10.Δια βίου εκπαίδευση όλων των πολιτών στις πρώτες βοήθειες

11.Ψυχολογική υποστήριξη θυμάτων οδικών ατυχημάτων

12.Επιμόρφωση δικαστικών λειτουργών

 Παρατηρήσεις: Όλες οι προτάσεις που θα σήμαιναν δραστική άμεση και μακροπρόθεσμη βελτίωση των τραυματιών από τροχαία χαρακτηρίζονται ως χαμηλής προτεραιότητας. Φυσικά χαμηλής προτεραιότητας και ή πρόσληψη/εκπαίδευση προσωπικού την στιγμή που η αγορά πάσης φύσεως οχημάτων (για ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική κλπ) αποτελεί υψηλή προτεραιότητα λες και οι μηχανές από μόνες τους θα λύσουν το πρόβλημα…Φυσικά χαμηλής προτεραιότητας και η ψυχολογική υποστήριξη των θυμάτων τροχαίων, ενώ ακόμα και η οργάνωση των αεροδιακομιδών, ένα τόσο κρίσιμο θέμα για μια νησιωτική χώρα με διαλυμένα νοσοκομεία ιδιαίτερα στα νησία κρίνεται ως θέμα χαμηλής προτεραιότητας..

Τι να πούμε τέλος για το θέμα «Δημιουργία Κέντρων Αποκατάστασης Τραυματιών», χαμηλής προτεραιότητας κι αυτά ή για να το πούμε αλλιώς Υψηλής Κερδοφορίας και Χαμηλών υπηρεσιών Ιδιωτικά Κέντρα θα συνεχίζουν να ανθίζουν με τις δαπάνες να καλύπτονται από τις οικογένειες και την κοινωνική αλληλεγγύη..

Προτάσεις Μέσης Προτεραιότητας…

1.Επαρκής στελέχωση μονάδων με διασώστες

2.Σχέδια χωροθέτησης μονάδων άμεσης επέμβασης

3.Τράπεζα Αίματος για τους τραυματίες των ατυχημάτων

4.Εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών στις πρώτες βοήθειες

 Παρατηρήσεις: Αν με εξαίρεση την πρώτη οι άλλες τρείς είναι Μηδενικού κόστους και βέβαια κοινωνικά επωφελείς ούτε αυτές χαρακτηρίζονται επείγουσες. Η επαρκής στελέχωση μονάδων με διασώστες προσκρούει φυσικά στο κυβερνητικό ιδεολογικό αφήγημα και σίγουρα δεν θα μπορούσε να αποτελεί προτεραιότητα. Διότι οι προτάσεις δεν πρέπει να συμφωνούν με τις ανάγκες αλλά με τα ιδεολογικά προαπαιτούμενα.

Το Στρατηγικό Σχέδιο στη ΜΕΘ;

Από της 3 Φεβρουαρίου του 2021 που πρωτοαναγγέλθηκε πανηγυρικά το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 έχουν περάσει 19 μήνες και ακόμα δεν έχει ψηφιστεί. Κοντεύουν να περάσουν βέβαια τα 2 από τα 10 χρόνια της δεκαετίας και οι τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματα τους αυξάνονται και πληθύνονται.

Καμία εξέλιξη δεν είναι ορατή στο site του ΕΜΠ https://www.nrso.ntua.gr/nrss2030/ όπου όπως βλέπει κανείς η τελευταία ανάρτηση «σχετική» με το θέμα είναι στις 9 Ιουνίου 2022.

Η αρμόδια κυβερνητική επιτροπή για την οδική ασφάλεια έχει έξι μήνες να συνεδριάσει μετά από τις τρεις πρώτες συνεδριάσεις, στις 9 Ιουνίου 2021, στις 27 Ιουλίου 2021 και στις 30 Μαρτίου 2022.   

Άγνωστο παραμένει επίσης το αν η αρχικώς ορισθείσα ως «συντονίστρια της εκτελεστικής επιτροπής Οδικής Ασφάλειας» καθηγήτρια Α. Πολυδωροπούλου η οποία είχε αναλάβει την υλοποίηση των αποφάσεων της κυβερνητικής επιτροπής και τον έλεγχο της εφαρμογής τους διατηρεί τη θέση της. Η ίδια πάντως εδώ και καιρό δεν γνωστοποιεί αυτή της την ιδιότητα (πχ συμμετοχή της στο 1ο CIVINET Forum – Δεκέμβρης 2021).

Δυστυχώς όλες οι ενδείξεις συντείνουν πώς το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 μετά τον βαρύτατο τραυματισμό του, στον οποίο έχουμε αναφερθεί διεξοδικά σε προηγούμενες αναρτήσεις, βρίσκεται σε κώμα, διασωληνωμένο, με τα κυβερνητικά και τεχνοκρατικά επιτελεία να προβληματίζονται αν πρέπει να το αφήσουν να πεθάνει ειρηνικά.

Αντί να αλλάξει την τύχη των θυμάτων, ακολούθησε κι αυτό την τύχη τους.


Αναδημοσίευση: www.soste.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: