Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















5 Απρ 2023

Το ETSC και το PACTS καθορίζουν συστάσεις ασφάλειας για τα ηλεκτρονικά σκούτερ και τους αναβάτες τους

 

Ένα εργοστασιακό όριο ταχύτητας 20 km/h, μεγαλύτεροι τροχοί, απαγόρευση επιβατών και οδήγηση στο πεζοδρόμιο, υποχρεωτικά κράνη και ελάχιστη ηλικία 16 ετών. Αυτές είναι μερικές από τις συστάσεις που αναφέρονται σε μια νέα έκθεση για ασφαλέστερα τεχνικά πρότυπα για το e- σκούτερ και ασφαλέστεροι κανόνες χρήσης ηλεκτρονικών σκούτερ στην Ευρώπη, που δημοσιεύθηκαν σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) και το Κοινοβουλευτικό Συμβουλευτικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (PACTS).

Η έκθεση ανταποκρίνεται στην ταχεία ανάπτυξη της χρήσης ηλεκτρονικών σκούτερ τα τελευταία πέντε χρόνια και σε μια σχετική αύξηση στους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς. Λαμβάνει υπόψη ένα ευρύ φάσμα διαθέσιμων δεδομένων, νοσοκομειακές μελέτες, δοκιμές ασφάλειας οχημάτων και έρευνα από όλη την Ευρώπη και πέρα ​​από αυτήν. 

Η ρυθμιστική εικόνα για τα ηλεκτρονικά σκούτερ επί του παρόντος αναμειγνύεται με σημαντικές διαφοροποιήσεις σε όλη την Ευρώπη στους κανόνες σχετικά με την ελάχιστη ηλικία, τη μέγιστη ισχύ και ταχύτητα, τη χρήση κράνους και άλλες πτυχές. Οι συντάκτες της έκθεσης θα ήθελαν να εναρμονιστούν όσο το δυνατόν περισσότερο τα κοινά τεχνικά πρότυπα για τα ηλεκτρονικά σκούτερ και οι συστάσεις για τη χρήση τους.  

Μεταξύ των συστάσεων του ETSC και του PACTS είναι:

  • Ελάχιστη ηλικία αναβάτη 16 ετών ή όριο ηλικίας ευθυγραμμισμένο με το ελάχιστο όριο ηλικίας για οδήγηση μοτοποδηλάτου.
  • Υποχρεωτικά κράνη, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες στη Δανία, τη Φινλανδία, την Ελλάδα και την Ισπανία. Επτά άλλες ευρωπαϊκές χώρες απαιτούν από τα παιδιά να φορούν κράνη.
  • Απαγόρευση οδήγησης με επιβάτες, σε πεζοδρόμια, κατά τη χρήση κινητού τηλεφώνου χειρός και υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών.
  • Ένα εργοστασιακό όριο ταχύτητας 20 km/h, ευθυγραμμισμένο με τους ισχύοντες κανόνες στη Δανία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και την Ελβετία, καθώς και όριο ισχύος 250 W.
  • Μέτρα κατά της παραβίασης για την αποφυγή χρήσης σε μη ασφαλείς ταχύτητες.
  • Ελάχιστο μέγεθος τροχού 30,5 cm.
  • Ανεξάρτητα εμπρός και πίσω φρένα, φώτα, ενδείξεις και ηχητική προειδοποιητική συσκευή.

Ενώ η ίδια η έκθεση περιορίζεται σε τεχνικές απαιτήσεις και κανόνες για τους αναβάτες, το ETSC επισημαίνει ότι πολλές από τις υπάρχουσες συστάσεις του για βελτιώσεις ασφάλειας για ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως όρια ταχύτητας 30 km/h, διαχωρισμένα δίκτυα ποδηλατοδρόμων, ζώνες χαμηλής κυκλοφορίας και υψηλότερα επίπεδα επιβολής, θα ωφελήσουν όλους τους χρήστες του δρόμου, συμπεριλαμβανομένων των χρηστών ηλεκτρονικών σκούτερ.  

Σχολιάζοντας τη δημοσίευση της έκθεσης, ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών δήλωσε:

«Τα ηλεκτρονικά σκούτερ είναι πλέον ένα κοινό θέαμα στις ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά δυστυχώς επίσης τραυματίζονται σοβαρά οι αναβάτες ηλεκτρονικών σκούτερ στα νοσοκομεία. Για να σπάσουμε τη σύνδεση μεταξύ του αυξημένου αριθμού αυτών των οχημάτων και του αυξημένου αριθμού τραυματισμών, χρειαζόμαστε ορισμένα λογικά μέτρα για να κρατήσουμε ασφαλείς τους αναβάτες και τους άλλους χρήστες του δρόμου. 

«Τα ηλεκτρονικά σκούτερ μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο σε βιώσιμες πόλεις του μέλλοντος, οι οποίες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών του δρόμου, χρησιμοποιώντας μέσα μεταφοράς που είναι πολύ λιγότερο επικίνδυνα για άλλους χρήστες του δρόμου από τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα φορτηγά».  

«Επομένως, ενώ πιστεύουμε ότι τα ηλεκτρονικά σκούτερ πρέπει να κινούνται με ασφαλή ταχύτητα και οι αναβάτες τους πρέπει να φορούν κράνη, είναι επίσης ευθύνη των πόλεων να δημιουργήσουν το είδος του ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος, με ένα δίκτυο χωριστών ποδηλατοδρόμων και κατάλληλων τα όρια ταχύτητας, αυτό είναι απαραίτητο για μεγαλύτερη ασφάλεια για όλους».

Ο εκτελεστικός διευθυντής του PACTS, David Davies, δήλωσε:

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με το ETSC για αυτήν την έκθεση. Τα ηλεκτρονικά σκούτερ είναι μια νέα επιλογή μετακίνησης σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη. Σε πολλές χώρες, οι κανονισμοί εξακολουθούν να πλησιάζουν. Το PACTS και το ETSC έχουν καθορίσει τις κύριες συνέπειες για την ασφάλεια για τους αναβάτες και τους πεζούς και τους βασικούς κανονισμούς που απαιτούνται για την ασφαλή χρήση».

Η έκθεση μπορεί να ληφθεί από τον ιστότοπο του ETSC στη διεύθυνση:

Για μια επισκόπηση σχετικά με τους τρέχοντες κανόνες για τα ηλεκτρονικά σκούτερ στην Ευρώπη, δείτε:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/14oxJ4KOWbrTsRFYeNGQb65GHtTniQ0Ob1d5QqC4SKT8/

Για περισσότερες πληροφορίες:

Dudley Curtis, Διευθυντής Επικοινωνίας, ETSC

dc@etsc.eu


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: