Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















23 Ιουν 2023

ETSC 2022: Κόκκινη η Ελλάδα από το αίμα των παιδιών μας στους δρόμους.

 

Την Τρίτη 20 Ιουνίου δημοσιοποιήθηκε ο απολογισμός των θανάτων και τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για το 2022 από το ETSC (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών). Η γνωστοποίηση αυτών των δεδομένων πέντε μέρες πριν από τις εκλογές στη χώρα μας θα περίμενε κανείς ότι θα προκαλούσε  ένα κάποιο πολιτικό και δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Λέμε τώρα…

Δυστυχώς ο απολογισμός για την ίδια την Ελλάδα αλλά και συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είναι χειρότερος από τον προηγούμενη χρονιά.

Από 624 νεκρούς στους ελληνικούς δρόμους το 2021 ανεβήκαμε στους 635 το 2022 (προσωρινά στοιχεία που αναμένεται να αυξηθούν). Ο αριθμός αυτός σημαίνει 61 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων στη χώρα μας τη στιγμή που στις άλλες χώρες έχουμε: 21 στη Νορβηγία, 22 στην Σουηδία, 26 στη Δανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, 28 στην Ελβετία, 31 στην Ιρλανδία, 33 στη Γερμανία κλπ. Σε σχέση δηλαδή με τις παραπάνω χώρες ο χρήστης του ελληνικού οδικού δικτύου έχει διπλάσια ή και τριπλάσια πιθανότητα θανάτου!.


Η Ελλάδα για μια ακόμα χρονιά ξεπερνά τον ευρωπαϊκό «μέσο όρο» (44) ενώ καταλαμβάνει στη σχετική μακάβρια λίστα των 32 χωρών μια από τις χειρότερες θέσεις, την 27η, αφήνοντας πίσω της μόνο την Πορτογαλία, την Ουγγαρία, την Βουλγαρία, την Σερβία και τη Ρουμανία.

Δεν αναφερόμαστε εδώ στον αριθμό σοβαρών τραυματισμών μια και τα στοιχεία που καταθέτει η χώρα μας είναι πλασματικά, στηριζόμενα σε μια αυθαίρετη εκτίμηση της Αστυνομίας και δεν έχουν εναρμονιστεί με το ευρωπαϊκό σύστημα καταγραφής MAIS3+.

20.678 άνθρωποι, στην συντριπτική πλειοψηφία τους νέοι άνδρες, έχασαν τη ζωή τους στους Ευρωπαϊκούς δρόμους το 2022 (αύξηση 4% σε σχέση με το 2021) γεγονός που θέτει πρώιμα σε αμφισβήτηση την δυνατότητα επίτευξης του στόχου για μείωση των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία κατά 50% μέχρι το 2030. Αν συμβεί αυτό θα είναι η 3η  δεκαετία που η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν κατορθώνει να φτάσει αυτό το στόχο.

Η χώρα μας με τους 635 νεκρούς αυτή τη χρονιά έχει συμβάλει γενναιόδωρα, δυσανάλογα με τον πληθυσμό της στην αύξηση του αριθμού των θυμάτων.

Ας μη ξεχνάμε ότι είναι η χώρα που αρνείται να θεσπίσει το όριο των 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές, γεγονός που με τις ανάλογες πολεοδομικές παρεμβάσεις και σωστή επιτήρηση θα οδηγούσε στο δραστικό περιορισμό των τροχαίων εγκλημάτων που σήμερα στο μεγάλο τους αριθμό συμβαίνουν μέσα σε κατοικημένες περιοχές και πως είναι η χώρα που έχει θεσπίσει την ατιμωρησία των δραστών τροχαίων εγκλημάτων γεγονός που έχει εκτινάξει στα ύψη την επιθετικότητα στο οδικό δίκτυο.

 

 

Τροχαίοι θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού στις χώρες PIN ETSC 2001-2022

VIDEO ΕΔΩ   ουραγοί της Ευρώπης σε θέματα οδικής ασφάλειας !

https://www.youtube.com/watch?v=22UHhwjvBKg&t=2s

 

https://etsc.eu/poland-wins-international-road-safety-award-as-deaths-fall-by-half-in-ten-years/

Δεν υπάρχουν σχόλια: