Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Απρ 2013

Η δυστυχία του να είσαι πεζός… στην Αθήνα.

 του Γιώργου Φραντζεσκάκη
(Το κείμενο που ακολουθεί το ακούσαμε στην εκπομπή “Η Φυλή των Φίλων” που μεταδόθηκε από τον Ρ/Σ “105.5 Στο Κόκκινο” στις 9/4. Ευχαριστούμε τον Γ. Φραντζεσκάκη που μας το έδωσε για να το αναρτήσουμε.)
Η πρώτη μου, ενδιαφέρουσα εμπειρία με τα παλικάρια της ομάδας Ζήτα (τότε δεν υπήρχε η ομάδα ΔΙΑΣ) ήταν κάπου εκεί στις αρχές αυτής της δεκαετίας. Η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας μπροστά από το Ζάππειο, έχει δύο αφύλακτες διαβάσεις πεζών. Οι διαβάσεις αυτές υπάρχουν για να διευκολύνονται οι επισκέπτες του πάρκου και κυρίως οι τουρίστες, καθώς εκεί απ’ έξω παρκάρουν τα πούλμαν που μεταφέρουν τους επισκέπτες του Ζαππείου και του Καλλιμάρμαρου. Μια ωραία μέρα λοιπόν, εγώ πάνω στη μοτοσικλέτα, κινούμαι επί της Βασιλίσσης Ολγας με λογική ταχύτητα  και βλέποντας τη διάβαση και κάποιους έτοιμους να διασχίσουν τη λεωφόρο, επιβραδύνω με σκοπό να σταματήσω μπροστά της.
Ξαφνικά, ακούω από πίσω μου, μπινελίκια! Χοντρά μπινελίκια. Και με προσπερνούν με ταχύτητα δυο ζητάδες πάνω στις μοτοσικλέτες τους, ουρλιάζοντας και βρίζοντας που θα έπεφταν επάνω μου επειδή σταμάτησα…
Τη συμπεριφορά των ανδρών της ελληνικής αστυνομίας και την περιφρόνησή τους στους νόμους (και ειδικά τον πολύπαθο ΚΟΚ) θα τη συζητήσουμε μια άλλη Δευτέρα. Σήμερα θα δούμε γιατί είναι τόσο μεγάλη δυστυχία να είσαι πεζός στην Αθήνα, την πόλη που μισεί οτιδήποτε μή εποχούμενο.
Ο έλληνας αγαπάει το αυτοκίνητό του. Δεν είναι μόνο η διάσταση του status symbol που έχει, ούτε η προφανής ιδιότητα της πρακτικότητας που σήμαινε κάποτε η κατοχή ΙΧ, προτού γίνει τόσο ακριβό σπορ. Ο έλληνας αγαπάει το αυτοκίνητο επειδή μισεί οτιδήποτε απαιτεί φυσική άσκηση.
Κατ’ επέκταση, μισεί οτιδήποτε τον αναγκάζει να περπατάει: την πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου, τα ίδια τα πεζοδρόμια (γι’ αυτό και τα μετατρέπει σε πάρκινγκ), τις σκάλες… Εχω δει μίνι επανάσταση να ξεσπάει σε σταθμό του μετρό, επειδή για μερικά λεπτά ακινητοποιήθηκε από βλάβη η κυλιόμενη κλίμακα και οι επιβάτες αναγκάζονταν να ανεβούν περπατώντας 32 σκαλιά…
Και επειδή μισεί να περπατά, λογικό είναι να περιφρονεί και όσους το κάνουν. Και μαζί, να περιφρονεί και όλα τα εργαλεία που τους διευκολύνουν. Γι’ αυτό και, στην Αθήνα, και τις περισσότερες ελληνικές πόλεις, οι διαβάσεις πεζών δεν αξίζουν ούτε την μπογιά που χρειάστηκε για να τις βάψουν. Μαζί τους απαξιώνονται επίσης, οι διαβάσεις στα φανάρια, όταν οι οδηγοί βλέπουν ότι τον δρόμο δεν διασχίζει άλλο αυτοκίνητο (οι πεζοί μπορούν να περιμένουν), οι πεζόδρομοι, οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας και ό,τι άλλο προορίζεται για μη αυτοκινητιστική χρήση…
Ο τουριστικός οδηγός του Lonely Planet, ενός μεγάλου ταξιδιωτικού οργανισμού με παγκόσμια φήμη, αναφερόμενος στην Αθήνα, γράφει επί λέξει: “Στην Αθήνα οι διαβάσεις πεζών είναι διακοσμητικές. Μη σας περάσει από το μυαλό ότι, μόλις βάλετε το πόδι σας επάνω τους, τα αυτοκίνητα θα κοκκαλώσουν. Το πιθανότερο είναι ότι θα περάσουν ίντσες από τα πόδια σας, και οι οδηγοί θα σας φιλοδωρήσουν με τη χαρακτηριστική μούτζα και βρισιές που δεν θέλετε να σας μεταφράσουν…
Η αλήθεια είναι ότι, όσο το αυτοκίνητο ακριβαίνει, στην απόκτηση και τη συντήρησή του, τόσο οι άνθρωποι καταλαβαίνουν ότι το να περπατήσεις πέντε χιλιόμετρα δεν είναι ο δέκατος τρίτος άθλος του Ηρακλέους. Δείχνουν να καταλαβαίνουν επίσης, ότι η Αθήνα δε χωράει άλλα αυτοκίνητα. Ούτε μηχανάκια. Ποδήλατα και πεζούς, ίσως. Και πάλι, πολλοί είμαστε.
Τώρα, το μόνο που μένει είναι να καταλάβει και ο Δήμος ότι για να ενθαρρύνει τους πεζούς πρέπει να αρχίσει να κυνηγάει όσους τους δυσκολεύουν. Στο κέντρο μιας σύγχρονης μητρόπολης δεν έχουν πια θέση τα ιδιωτικά αυτοκίνητα. Είναι διεθνής αντίληψη, είναι δοκιμασμένη συνταγή, είναι εγγύηση εξανθρωπισμού του άστεως. Αν δούμε να κόβεται καμιά κλήση σε όσους δε σέβονται τις διαβάσεις πεζών, ίσως να είναι μια αρχή…
Αφίσα του Δημήτρη Αρβανίτη
Αφίσα του Δημήτρη Αρβανίτη
Πηγή: soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: