Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Απρ 2013

Λύθηκε οριστικά το πρόβλημα στάθμευσης στους Καλονιούς Μέσα Μάνης.

Οι Καλονιοί είναι  ένας οικισμός της Κοίτας, στη Μέσα Μάνη.
«Η Κοίτα «η πολυπυργού», εντυπωσιάζει πάντοτε τον επισκέπτη της… Το Μέγα πλήθος πέτρινων πύργων και πυργόσπιτων καθορίζει τόσο μοναδικά το σπουδαίο αυτό χωριο της Μάνης» μας πληροφορεί το mani.οrg. Και πράγματι φωτογραφίες και videos σε καλούν χωρίς δεύτερη σκέψη να την επισκεφτείς.
Οι Καλονιοί έχουν ένα πληθυσμό μεταξύ 23 και 45 κατοίκων σύμφωνα με τις διάφορες αναφορές στο διαδικτυο. Αλλά καθως φαίνεται ο οικισμός αντιμετωπίζει οξύτατο πρόβλημα parking.
Αντιμετωπίζει; Όχι πια…
kalonioi

Το βράδυ του Σαββάτου 13 Απριλίου ένας 44χρονος, διαπληκτίστηκε με τα δύο ξαδέλφια του και τον 65χρονο πατέρα τους και θείο του για μια θέση στάθμευσης στο χωριό.
Μετά από φραστικό επεισόδιο ο 44χρονος μπήκε στο σπίτι του πήρε μια καραμπίνα και στη συνέχεια πυροβόλησε με το όπλο, τραυματίζοντας θανάσιμα τον 65χρονο θείο του και ελαφρά την θεία του και σύζυγο του θανόντα, τον ξάδελφο του και την εγγονή του θανόντα που βρίσκονταν στο σημείο.
Ο 44χρονος συνελήφθη και κρατείται στο αστυνομικό τμήμα Γυθείου προκειμένου να οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Γυθείου.
Με τον θάνατο του 65χρονου και την σύλληψη του 44χρονου αυτόματα δημιουργήθηκαν δυο νέες θέσεις στάθμευσης στον οικισμό. Μεμψιμοιρίες για την στέρηση της ζωής ενός ανθρώπου και τις επιπτώσεις που θάχει στη ζωή του δράστη και την οικογένεια του η φυλάκιση του δεν μπορούν να υποσκάψουν τον πρωτοπόρο χαρακτήρα της πρότασης που κατατέθηκε για την επίλυση του προβλήματος στάθμευσης.  Οι μεγάλοι  Δήμοι της χώρας όπου το πρόβλημα είναι έκδηλο και καθημερινό δεν πρέπει να διστάσουν να υιοθετήσουν το μήνυμα της Μέσα Μάνης. Το ιδιο και το Υπουργειο Μεταφορών που πρέπει άμεσα να κατοχυρώσει σαν παγκόσμια πατέντα αυτή την λύση και να προτείνει την άμεση εφαρμογή της σε επίπεδο Ευρωπαικής Ένωσης.
Καμιά φορά οι λύσεις έρχονται από κει που δεν το περιμένεις… Από ένα μικρό μέρος, με ούτε πενήντα κατοίκους, χωρις πολεοδόμους, χωρίς συγκοινωνιολόγους.
Γιατί δεν υπάρχουν πια μικρά και μεγάλα μέρη. Ζούμε όλοι στο παγκόσμιο χωριό του αυτοκινήτου.
‘Οπου ενώ οι άστεγοι άνθρωποι  αυξάνουν μέρα με την μέρα μάχες δίνονται για τις θέσεις στάθμευσης των αυτοκινήτων.
‘Οπου ενώ καθημερινά οι ανασφάλιστοι άνθρωποι πολλαπλασιάζονται το κράτος μεριμνά για την υποχρεωτική ασφάλιση των ΙΧ.
‘Οπου ενώ οτι απόμεινε από το σύστημα υγείας καταρρέει μοναδική μέριμνα του κράτους είναι η υπαρξη ενός θεσμού υποχρεωτικού προληπτικού ελέγχου που αφορά τα μηχανοκίνητα (ΚΤΕΟ). (Αντίστοιχο σύστημα πρόληψης -  πρωτοβάθμιας φροντίδας για τους ανθρώπους ουδέποτε υπήρξε στην Ελλάδα).
Ας καλοσωρίσουμε λοιπόν τους Καλονιούς στον πολιτισμένο κόσμο.
Πάει πια καιρός που οι άνθρωποι σκοτώνονταν για ζητήματα  «τιμής»  και «ιδιοκτησίας». Τώρα κυρίαρχα είναι τα προβλήματα στάθμευσης. Και η σοβαρότητα του προβλήματος δεν σταματάει σε ανθρώπινους ακόμα και συγγενικούς δεσμούς. Ο πιστός οδηγός δεν σταματάει να σκέφτεται το αυτοκίνητο του και τις ανάγκες του ακόμα και όταν αυτό δεν βρίσκεται σε κίνηση. Για χάρη του θα θυσιάσει και θα θυσιαστεί πιστοποιώντας όχι απλά μια σχέση εξάρτησης αλλά την σχέση υποδούλωσης σ αυτό.
Γιώργος Κουβίδης.
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 15/4/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: