Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















15 Φεβ 2015

Τροχαία εγκλήματα

image



Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης δεν έγινε λόγος για την αντιμετώπιση της θλιβερής ευρωπαϊκής πρωτιάς που κατέχουμε σε αριθμό θυμάτων από τροχαία. Λόγος δεν έγινε ούτε και στην προεκλογική περίοδο, που υπήρξε μια γιορτή της παράνομης υπαίθριας διαφήμισης, που ευθύνεται για πολλούς θανάτους. Η παράνομη υπαίθρια διαφήμιση κατέλαβε κάθε δυνατό χώρο, τα δε κόμματα που τη δημιούργησαν έδειξαν παντελή αδιαφορία για τη νομιμότητα και για τους κινδύνους που συνεπάγεται αυτή η πρακτική.
Μέσα στον προεκλογικό ορυμαγδό της μπαρουφολογίας και των πελατειακών υποσχέσεων, δεν υπήρξε χώρος για σοβαρή συζήτηση. Δεν υπήρξε χώρος ούτε για τη δημόσια παρέμβαση του συλλόγου «Τροχαία Εγκλήματα» στα κόμματα και τους υποψήφιους βουλευτές. Ο σύλλογος επεσήμανε ότι στη δεκαετία του 2000 οι θάνατοι από ναρκωτικά ήσαν 2.547, οι θάνατοι από AIDS 404, ενώ οι θάνατοι από τροχαία βρίσκονται μακράν πρώτα, με μακάβριο σκορ 16.006 (84%). Και ενώ για τα δυο πρώτα γίνεται τόση έρευνα και συζήτηση, με το τελευταίο ξεμπερδεύουμε αποκαλώντας το «ατυχήματα». Τον σύλλογο στελεχώνουν κυρίως οι συγγενείς και φίλοι των 120.000 θυμάτων τροχαίων από το 1990, εκ των οποίων 40.000 νεκροί.
Είχα γράψει και παλιότερα (Καθημερινή, 29/12/2010) για την υπόθεση του Σόλωνα Καρυδάκη, γιου του Φαίδωνα Καρυδάκη, που είναι μέλος της ηγεσίας του συλλόγου. Στις 4 Δεκεμβρίου 2009, το 15χρονο παιδί, πηγαίνοντας στο σχολείο του, χτυπήθηκε και πετάχτηκε μέτρα μακριά από ασυνείδητο οδηγό που έτρεχε διαολεμένα. Ο οδηγός προτίμησε να εγκαταλείψει το παιδί που σφάδαζε, παρά να το οδηγήσει στο νοσοκομείο. Παρουσιάστηκε μετά τη λήξη του αυτόφωρου, ενώ το παιδί ξεψυχούσε στην εντατική, έχοντας σώσει –με απόφαση των γονιών του- και κάποιες ζωές με τη δωρεά οργάνων του. Από τον καιρό εκείνο υπάρχει στη λεωφόρο Κηφισίας μια πεζογέφυρα που προστατεύει τους συμμαθητές του Σόλωνα. Φτιάχτηκε με δωρεές φίλων ιδιωτών. Οι υπόλοιπες 19 από τις 20 που είχε υποσχεθεί ο τότε υπουργός Yποδομών για περιοχές σχολείων, ακόμα «μελετώνται» ή ίσως είναι θύματα κρατικών περικοπών. Υπάρχουν, βλέπετε, άλλες οικονομικές προτεραιότητες, όπως οι πρόωρες συντάξεις.
Θυμήθηκα το έγκλημα αυτό διότι η δίκη του δράστη (σε βαθμό κακουργήματος) είχε οριστεί για τις 16 του περασμένου μήνα. Δηλαδή μετά τετραετία από το «συμβάν»! Στο διάστημα αυτό ο υπόδικος κυκλοφορεί ελεύθερος και… οδηγεί. Στο δικαστήριο δεν προσήλθε. Δυο μέρες πριν, εισήχθη σε ιδιωτικό θεραπευτήριο με πυρετό, εμετό και διάρροια... Ελπίζω ότι δεν θα ξαναρρωστήσει στις 18 Νοέμβρη, που ορίστηκε η νέα δικάσιμος! Είναι φανερό ότι η λέξη «ατύχημα» δεν έχει θέση σε τούτο το έγκλημα και στα παρόμοια του.
Δεν είναι τυχαίο που η χώρα μας κατέχει τη χειρότερη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με 130 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, σχεδόν διπλάσιους από τον ευρωπαϊκό μέσον όρο, που είναι 69. Είναι αποτέλεσμα κρατικής πολιτικής. Στις 21 Ιανουαρίου για παράδειγμα, ο τότε υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Βασίλης Κικίλιας έδωσε πίσω όσες άδειες οδήγησης και πινακίδες είχαν κατασχεθεί ως τιμωρία παραβατών, ώστε να πάνε να ψηφίσουν στις 25. Μεταξύ τους ήσαν άνθρωποι που οδηγούσαν μεθυσμένοι, που παραβίαζαν κόκκινο φανάρι, που δεν σέβονταν το συνάνθρωπο. Το ίδιο επαναλαμβάνεται κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα. Οι πελατειακές σχέσεις παραμένουν υπεράνω της ασφάλειάς μας.

Τι ζήταγε ο Σύλλογος
στην προεκλογική παρέμβασή του από τα κόμματα; Ζήταγε να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα σχολεία. Ζήταγε να μην υποβαθμίζονται οι παραβάσεις ΚΟΚ σε πταίσματα. Ζήταγε να μη δικάζεται πρωτοδίκως ένας δημόσιος κίνδυνος με καθυστέρηση 5 ή 6 χρόνων, όπου στο μεταξύ να συνεχίζει να οδηγεί. Όμως, το θέμα των τροχαίων θανάσιμων εγκλημάτων έμεινε στην άκρη. Δεν θεωρήθηκε αρκετά σοβαρό, όσο η χρεοκοπία της χώρας. Μήπως όμως και αυτή οφείλεται στην εθνική μας ασυνειδησία;

Πηγή: http://www.athensvoice.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: