9
Η WWF- Ελλάς σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ από τα μέσα του Δεκέμβρη προωθεί ένα πρόγραμμα (αποκλειστικός δωρητής Ιδρυμα Σταυρος Νιάρχος) ευαισθητοποίησης των πολιτών  υπέρ των Μέσων Αστικών Συγκοινωνιών.  Μια σειρά από εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους θα πραγματοποιηθουν στην Κυριακή 15 Φεβρουαρίου στην αίθουσα του ΜΕΤΡΟ του Συνταγματος. Αναλυτικά: ΕΔΩ

Είναι φυσικά θετικό να προσπαθεί κανείς να τονώσει την πίστη στη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, παρά το ανεπαρκές και προβληματικό δίκτυο τους που θετει αυτόματα περιορισμους στην αποτελεσματικότητα της όποιας καμπανιας. Πολύ περισσότερο αν αυτό το κάνει ένας φορέας του κύρους της WWF. Γνωρίζαμε από παλιότερες (προ μνημονίου) μελέτες ότι ενώ στις Ευρωπαικές χωρες η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς προς ιδιωτικά μέσα ήταν 7 προς 3 ενώ στην Ελλάδα ήταν ακριβώς η αντίστροφη. Δεν ξέρουμε ακριβη στοιχεία για το τι συμβαίνει σήμερα αλλα δεν υπάρχει κάποια ένδειξη ότι αυτή η αναλογία έχει αλλάξει ουσιαστικά.

Έκπληξη όμως μας προκάλεσε πως από την καμπάνια αυτή της  WWF απουσιάζει παντελώς το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Η επιχειρηματολογία εξαντλείται στην καταπολέμηση των ρύπων, στο κόστος της βενζίνης και στη σπατάλη του  χρόνου για το παρκάρισμα. Αν αυτά είναι τα επιχειρήματα για μια «καλύτερη ζωή» στη χώρα που είναι μόνιμη πρωταθλήτρια σε θανάτους και τραυματισμούς από τροχαία εγκλήματα μάλλον «ξεχάστηκε» το βασικό, η ίδια η ζωή μια και  ότι ένα ανεπτυγμένο σύστημα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στο οποίο περιλαμβάνονται εκτεταμένα δίκτυα μέσων σταθερής τροχιάς έχει σαν επίπτωση  (η για να το πούμε ανάποδα αποτελεί προυπόθεση για) τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους.

Αυτή η «παράλειψη» αποκτά όμως άλλη διάσταση όταν βασικό μέσο δημοσιοποίησης της καμπάνιας αποτελούν οι επιφάνειες των λεωφορείων του ΟΑΣΑ. Πέραν της κριτικής επι του αισθητικού, η χρήση ιδιαίτερα  της οπίσθιας επιφάνειας των λεωφορείων για διαφημιστικούς σκοπούς  αποτελεί ένα κινούμενο μεσο απόσπασης της προσοχής των οδηγών των άλλων οχημάτων σαφώς επικίνδυνο και παράνομο.  Δεν περιμέναμε περισσότερη ευαισθησία από την Διοίκηση του ΟΑΣΑ για το θέμα μια και το κυρίαρχο γι αυτήν είναι οι εισπράξεις που προφανώς αγιάζουν τα μέσα.

Αλλά η WWF, με τόσες σημαντικές  παρεμβάσεις, δεν έχει τίποτα ακούσει για τον αγώνα των οικογενειών των θυμάτων αλλα και δεκάδων κοινωνικών οργανώσεων ενάντια στην δολοφονική παράνομη υπαίθρια διαφήμιση;  Είναι δυνατόν να φιγουράρει στα οπίσθια των λεωφορείων;

                                                                                      SOS Τροχαία Εγκλήματα

Καθημερινές εικόνες στους δρόμους της Αθήνας ελέωDSCN0323DSCN0325DSCN0328 ΟΑΣΑ                            Όταν ένας Δημόσιος Οργανισμός που σαν σκοπό του έχει και την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας αναλαμβάνει την ενημέρωση των οδηγών εν κινήσει. Θέατρα, μπουζούκια, ιδιωτική ασφάλιση αλλά και «καλύτερη ζωή»… Ο πελάτης να πληρώνει, εμείς να εισπράττουμε και ας τους νόμους να λένε. 1

         3                                                                                         610