Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















27 Φεβ 2019

Η τεχνολογία στα οχήματα είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας στην Ευρώπη


Reducing Speeding in Europe (PIN Flash 36)

Η κίνηση με ταχύτητα πάνω από το όριο εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό πρόβλημα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), λίγες ημέρες πριν από τη σημαντική ψηφοφορία (την ερχόμενη Πέμπτη) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τις τεχνολογικές εφαρμογές ασφαλείας που τα οχήματα  θα πρέπει μελλοντικά να έχουν ως βασικό εξοπλισμό.   Οι ερευνητές εξέτασαν τον αριθμό των οχημάτων που βρέθηκαν να κινούνται πάνω από το όριο ταχύτητας σε διαφορετικούς τύπους οδών στις χώρες που ήταν σε θέση να παρέχουν τέτοια δεδομένα. Στις αστικές οδούς, όπου παρατηρείται το 37% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ποσοστό μεταξύ 35% και 75% των οχημάτων κινούνταν με ταχύτητες που ήταν υψηλότερες από την επιτρεπόμενη. Στις υπεραστικές οδούς (εκτός αυτοκινητοδρόμων) όπου παρατηρείται το 55% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ, το 9% έως 63% των ταχυτήτων των οχημάτων ήταν υψηλότερο από το όριο ταχύτητας. Στους αυτοκινητόδρομους, όπου το 8% όλων των θανάτων από τροχαία συμβάντα στην ΕΕ συμβαίνουν, μεταξύ 23% και 59% των παρατηρούμενων ταχυτήτων των οχημάτων ήταν υψηλότερες από το όριο ταχύτητας.   Η ταχύτητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την οδική ασφάλεια. Η υπερβολική και ακατάλληλη ταχύτητα είναι υπεύθυνη για το ένα τρίτο περίπου των θανατηφόρων συγκρούσεων και αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα στις περισσότερες συγκρούσεις. Ενώ η μείωση της ταχύτητας απαιτεί συνδυασμό μέτρων, όπως εντονότερη και συστηματικότερη τροχονομική επιτήρηση, βελτιωμένη υποδομή και αξιόπιστα όρια ταχύτητας, οι συγγραφείς επεσήμαναν το σύστημα Intelligent Speed ​​Assistance (ISA) (Ευφυής Υποβοήθηση Ταχύτητας) ένα σύστημα υποστήριξης των οδηγών που είναι σήμερα διαθέσιμο, ως τη βασική τεχνολογική εφαρμογή ασφάλειας των οχημάτων για την αντιμετώπιση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.   Στις 21 Φεβρουαρίου, η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς (IMCO) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα ψηφίσει για τα νέα κρίσιμα συστήματα ασφάλειας των οχημάτων της ΕΕ, τα οποία περιλαμβάνουν πρόταση για να καταστεί το Intelligent Speed ​​Assistance υποχρεωτική τεχνολογία σε όλα τα νέα οχήματα από το 2022. Εκτιμάται ότι μόνο αυτό το μέτρο θα μπορούσε να μειώσει τους θανάτους στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%. Το συνολικό πακέτο των μέτρων ασφαλείας των οχημάτων αναμένεται να αποτρέψει περισσότερους από 25.000 θανάτους μεταξύ 2022 και 2037, αλλά μόνο εάν υιοθετηθεί στο σύνολό του.   

Η Graziella Jost, Διευθύντρια Έργων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) δήλωσε: «500 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε εβδομάδα στους δρόμους της ΕΕ, αριθμός που δεν μειώνεται για αρκετά χρόνια τώρα. Και η γρήγορη οδήγηση εξακολουθεί να είναι η νούμερο ένα αιτία. Είναι πολύ απλό: αν θέλουμε να μειώσουμε τον αριθμό των θανάτων από τροχαία συμβάντα, πρέπει να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά την ταχύτητα. Αυτή τη στιγμή, η ΕΕ έχει μία μοναδική ευκαιρία να κάνει μια τεράστια διαφορά. Η συμπερίληψη του συστήματος  Intelligent Speed Assistance (ISA) σε κάθε νέο όχημα ως βασικό εξοπλισμό θα μπορούσε να αποτρέψει το ένα πέμπτο των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις. Καλούμε τους ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν αυτό το βασικό μέτρο που θα σώσει ζωές».  


Η νέα έκθεση επισημαίνει επίσης τα μέτρα σχετικά με την ταχύτητα που εφαρμόζονται σήμερα στα κράτη μέλη της ΕΕ. Συγκεκριμένα, σημειώνεται κάποια πρόοδος όσον αφορά στη μείωση της ταχύτητας στις εθνικές και επαρχιακές οδούς. Η Γαλλία μείωσε πρόσφατα το όριο ταχύτητας σε υπεραστικές οδούς με ενιαίο οδόστρωμα από 90km/h σε 80km/h. Μια πρώτη ανάλυση από το ερευνητικό ινστιτούτο Cerema έδειξε 116 λιγότερους θανάτους σε υπεραστικές οδούς που εφαρμόσθηκε το νέο όριο ταχύτητας (80 χλμ/ώρα) σε σύγκριση με το μέσο όρο 2013-2017 στους ίδιους δρόμους για τους μήνες Ιούλιο έως Δεκέμβριο, τη χρονική δηλαδή περίοδο από τότε που εφαρμόσθηκε το νέο όριο. 
Η Ισπανία ανακοίνωσε επίσης τη μετάβαση από 100 χλμ./ώρα σε 90 χλμ./ώρα για το βασικό υπεραστικό οδικό δίκτυο ενώ η Φλάνδρα (βόρεια περιοχή του Βελγίου) άλλαξε από 90 χλμ./ώρα σε 70 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας από το 2017. 
Ορισμένες από τις χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη έχουν χαμηλά όρια ταχύτητας σε υπεραστικές οδούς, όπως η Σουηδία με 70 km/h και 27 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, και οι χώρες Νορβηγία (26), η Ελβετία (26), η Δανία (37) και η Ολλανδία (37), οι οποίες όρισαν το όριο στα 80 km/h.   
Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ένας συνδυασμός μέτρων όπως αστυνομικοί έλεγχοι και αυτοματοποιημένα συστήματα, συμπεριλαμβανομένων σταθερών και μέσης ταχύτητας κίνησης καμερών, έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας.   
Γενικά, φαίνεται να υπάρχει αύξηση των υπερβολικών ταχυτήτων που εντοπίζονται σε όλη την ΕΕ, κυρίως λόγω της επέκτασης των δικτύων κάμερας ταχύτητας. 
Ωστόσο, υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά τον αριθμό των καμερών ταχύτητας.   
Από τις 27 χώρες που μπορούσαν να παράσχουν στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των παραβάσεων για υπερβολική ταχύτητα που εντοπίσθηκαν κατά την περίοδο 2010-2017, φαίνεται ότι σε 18 αυξήθηκαν ενώ σε 9 σημείωσαν μείωση.

https://etsc.eu/reducing-speeding-in-europe-pin-flash-36/  




ΠΗΓΗ:  www.etsc.eu/pinflash36


Δεν υπάρχουν σχόλια: