Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Ιαν 2022

Γαλλία: περπάτημα, ποδήλατο και ΜΜΜ υποχρεωτικά στις διαφημίσεις αυτοκινήτων

Στη Γαλλία οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να προβάλουν το περπάτημα, το ποδήλατο και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στις διαφημίσεις για τα νέα οχήματα τους.

Στις 28 Δεκεμβρίου, η Γαλλική Κυβέρνηση έδωσε εντολή στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάζουν ευδιάκριτα ένα από τα τρία εγκεκριμένα μηνύματα που στοχεύουν στη μείωση των διανυόμενων χιλιομέτρων από μηχανοκίνητα οχήματα στη χώρα: «Για σύντομα ταξίδια, δώστε προτεραιότητα στο περπάτημα ή το ποδήλατο», «Σκεφτείτε την ομαδική χρήση αυτοκινήτου» ή «Χρησιμοποιείτε τη Δημόσια Συγκοινωνία κάθε μέρα.» Οι διαφημιστές θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιούν το hashtag #SeDéplacerMoinsPolluer (Μετακίνηση με λιγότερη ρύπανση)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 50.000 ευρώ εάν δεν συμμορφωθούν ή εάν τα μηνύματα δεν συμμορφώνονται με τις κρατικές προδιαγραφές που στοχεύουν να διευκολύνουν την ανάγνωση ή την ακρόαση  τους- που σημαίνει ότι δεν μπορούν να μεταδίδονται σαν μηνύματα στο κάτω μέρος της οθόνης σε μικρού  μεγέθους γραμματοσειρές ή γρήγορων φωνητικών μηνυμάτων στο τέλος της διαφήμισης (συνηθισμένα για την αποφυγή της ευθύνης).

H Barbara Pompili, υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Γαλλικής Κυβέρνησης δήλωσε: «Η απαλλαγή από τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως δεν είναι απλώς η μετάβαση σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα.  Σημαίνει επίσης χρήση, όταν είναι δυνατόν, των μέσων μαζικής μεταφοράς ή της ποδηλασίας. Μια ενθαρρυντική εξέλιξη αυτόν τον Μάρτιο για όλες τις διαφημίσεις αυτοκινήτων».

Ο νέος νόμος, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο του 2022, δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της Γαλλίας να περιορίσει τις καταστροφικές επιπτώσεις της διαφήμισης αυτοκινήτων στις φιλόδοξες πρωτοβουλίες της χώρας για το κλίμα και την οδική ασφάλεια. Ήδη έχει ανακοινωθεί η απαγόρευση διαφημίσεων για οχήματα που ρυπαίνουν (με πολύ χαμηλά όρια εκπομπών) η οποία θα τεθεί σε ισχύ το 2028  με βάση την οποία οχήματα που σήμερα θεωρούνται αντιρρυπαντικής τεχνολογίας όπως ένα υβριδικό Toyota Prius, χαρακτηρίζονται ρυπογόνα. 

Η απόφαση της κυβέρνησης προκάλεσε μια προβλέψιμη αντίδραση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα και ορισμένοι παραπονέθηκαν γιατί  δεν εξαιρεί τις διαφημίσεις για οχήματα χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

«Υπάρχει ένα παράδοξο: ο νόμος δεν κάνει διαφοροποίηση μεταξύ των διαφορετικών τύπων κινητήρων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai France, L. F. Keogh, «Αυτό είναι λίγο αντιπαραγωγικό αν σκεφτούμε ότι η κυβέρνηση θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις των Ηλεκτρικών Οχημάτων. Πιστεύω ότι αφαιρεί και την προσωπική ευθύνη, και στιγματίζει το αυτοκίνητο. .. Αν κάνω μια σύντομη διαδρομή που απαιτεί να ακολουθήσω έναν πολυσύχναστο δρόμο, δεν πρόκειται να περπατήσω ή να πάρω το ποδήλατό μου».

Αυτό που παραλείπει να πει ο Keogh, φυσικά, είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυπαίνουν επίσης, ακόμη και αν οι εκπομπές στη διάρκεια της ζωής τους είναι σημαντικά χαμηλότερες από ότι των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσεως. 

Η ρύπανση από λεπτά αιωρούμενα σωματίδια και η ηχορύπανση δεν εξαλείφονται με την αλλαγή της δεξαμενής καυσίμου με μια μπαταρία, για να μην αναφέρουμε τις εκτεταμένες επιπτώσεις στην υγεία και τις κοινωνικές επιπτώσεις της αυτοκινητοκεντρικής σχεδίασης δρόμων, που σωστά επισημαίνει ο Keogh ότι μπορούν να κάνουν ακόμη και σύντομες διαδρομές επικίνδυνες για άτομα εκτός μηχανοκίνητων οχημάτων.

ΠΗΓΗ: https://usa.streetsblog.org/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: