Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Δεκ 2022

Τροχαία εγκλήματα: ατιμώρητα παντού;

Επειδή διάφοροι «παντογνώστες καλοθελητές» φροντίζουν να «ενημερώνουν» πως πουθενά δεν τιμωρούνται τα τροχαία εγκλήματα παραθέτουμε δύο πρόσφατες ενδεικτικές περιπτώσεις από την Αγγλία και την Γερμανία όπου οι δράστες καταδικάστηκαν σε 3 &9 χρόνια (για δυο θανατηφόρα) στη μία περίπτωση και σε ισόβια στην άλλη.

Η σωστή διατύπωση θα ήταν πως πουθενά στην Ελλάδα δεν τιμωρούνται τα τροχαία εγκλήματα.

Και στις δυο περιπτώσεις που παραθέτουμε οι δράστες κρατήθηκαν από την πρώτη στιγμή, οι δικαστικές διαδικασίες ολοκληρώθηκαν ταχύτατα, ενώ πέραν των ποινών επιβλήθηκε και ισόβια αφαίρεση άδειας οδήγησης.

Σαν την Ελλάδα, δεν έχει…

Να σημειώσουμε με την ευκαιρία πώς αυτά που αναπαράγει ασχολίαστα η εκπομπή του κου Ευαγγελάτου στο Mega πως τα τροχαία όπως και η εγκατάλειψη θα δικάζονται πλέον ως κακουργήματα δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα (δυστυχώς).

Αγγλία: Οδηγός φυλακίστηκε ξανά αφού προκάλεσε δεύτερο θάνατο από τροχαίο

Matthew Plimmer

Ο 35χρονος Matthew Plimmer από τον οποίο είχε αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης, οδηγώντας μεθυσμένος ένα ανασφάλιστο ΙΧ  στο Nottinghamshire σκότωσε την 25χρονη Jessica Drury μια εργαζόμενη στην οικιακή φροντίδα ανθρώπων. Ο δράστης καταδικάστηκε σε φυλάκιση εννέα ετών στις 14/11/2022.

Ο Plimmer οδηγούσε στο αντίθετο ρεύμα όταν χτύπησε το αυτοκίνητο της Jessica Drury η οποία πέθανε επί τόπου στις 19 Ιανουαρίου 2022.

Σύμφωνα με την αστυνομία ο δράστης «προσπάθησε αμέσως να εξαπατήσει τους άλλους για το τι συνέβη σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να καλύψει τα ίχνη του» υποστηρίζοντας ότι ένας άλλος άνδρας οδηγούσε και τράπηκε σε φυγή, αλλά στοιχεία DNA απέδειξαν ότι ήταν ο οδηγός.

Το Nottingham Crown Court αποφάσισε επιπλέον την ισόβια αφαίρεση της δυνατότητας οδήγησης του δράστη.

Να σημειωθεί ότι ο Plimmer μετά από καταδίκη του τον Δεκέμβρη του 2007 από το  Luton Crown Court είχε ήδη εκτίσει τρία χρόνια φυλάκισης και πάλι σαν υπεύθυνος θανατηφόρου τροχαίου αφού προκάλεσε το θάνατο του 16χρονου James Marshall, επιβάτη στο αυτοκίνητό του στο Hertfordshire τον Οκτώβρη του 2007.

ΠΗΓΗ: BBC

Γερμανία: Επικύρωση ποινής ισόβιας κάθειρξης για θανατηφόρο τροχαίο

Βερολίνο, τοπίο μετά το τροχαίο.

Μετά από πέντε χρόνια προσφυγών και διαδοχικών δικαστικών αποφάσεων το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Γερμανίας (BGH) στις 18/6/2020 επικύρωσε τελεσίδικα την ποινή ισόβιας κάθειρξης που είχε επιβληθεί σε οδηγό ΙΧ που κάνοντας κόντρες με άλλο οδηγό στο κέντρο του Βερολίνου προκάλεσε το θάνατο άλλου οδηγού. Η απόφαση  αυτή του Ανώτατου Δικαστηρίου δημιουργεί νομολογία δίνοντας την δυνατότητα σ όλα τα δικαστήρια να επιβάλουν ανάλογες ποινές. Η προεδρεύουσα δικαστής Beate Sost-Scheible τόνισε πόσο δύσκολο είναι να επιλυθούν τέτοιες υποθέσεις υπερβολικής ταχύτητας, επειδή διαφέρουν από τις κλασικές ανθρωποκτονίες. «Εδώ δεν πυροβολούμε με όπλο.» Το κομβικό σημείο είναι η αποφασιστικότητα της πρόθεσης να σκοτώσει: Εάν αυτός που τρέχει έχει αποδεχθεί αδιάφορα τον θάνατο άλλων χρηστών του δρόμου, αυτό πρέπει να θεωρηθεί ως πρόθεση υπό όρους». Ο οδηγός έκανε κόντρες με «ακραίο ρίσκο», επομένως υπήρχε πρόθεση φόνου.

Αυτό δεν σημαίνει ότι σ όλες τις υποθέσεις οι δράστες θα τιμωρούνται μ αυτόν τον τρόπο, ούτε ότι θα σταματήσει να υπάρχει η κατηγορία «ανθρωποκτονία από αμέλεια». Απλά δεν θα χαρακτηρίζονται αυτόματα όλα τα τροχαία εγκλήματα σαν ανθρωποκτονίες από αμέλεια.

Να σημειωθεί πως έξι χρόνια μετά το συμβάν και οι δύο δράστες οδηγοί παραμένουν στη φυλακή. Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο (BGH) που επιβεβαίωσε την ποινή ισόβιας κάθειρξης για φόνο για έναν από τους δύο οδηγούς που πραγματοποιώντας κόντρες στο κέντρο του Βερολίνου σκότωσαν έναν 69χρονο οδηγό τζιπ, για το δεύτερο κατηγορούμενο που κι αυτός είχε καταδικαστεί σε ισόβια αναίρεσε την κατηγορία και παρέπεμψε την υπόθεση στο περιφερειακό δικαστήριο του Βερολίνου για εκ νέου εκδίκαση.

Ωστόσο το BGH αρνήθηκε να τον αφήσει ελεύθερο μέχρι τη νέα ακρόαση στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου γιατί εξακολουθεί να απειλείται με υψηλή ποινή – τώρα για απόπειρα ανθρωποκτονίας.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Τον Φεβρουάριο του 2016 λίγο μετά τα μεσάνυχτα, δύο νεαροί άνδρες, ο Hamdi H. (τότε 27) και ο Marvin N. (24), πραγματοποιούσαν «κόντρες» στο Kurfürstendamm του Βερολίνου. Παραβίασαν πολλαπλά κόκκινα φανάρια και ανέπτυξαν ταχύτητες 160 με 170 χιλιόμετρα την ώρα με αποτέλεσμα ο Η. να συγκρουστεί με τζιπ που βγήκε από παράδρομο όταν άναψε πράσινο. Ο οδηγός του τζιπ έχασε τη ζωή του στο σημείο του δυστυχήματος.

Το Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου καταδίκασε πρωτόδικα και τους δύο οδηγούς για φόνο σε ισόβια τον Φεβρουάριο του 2017. Όμως το Ανώτατο Δικαστήριο ανέτρεψε την ετυμηγορία θεωρώντας πως η πρόθεση για δολοφονία δεν είχε αποδειχθεί επαρκώς. Τον Μάρτιο του 2019, το Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου καταδίκασε ξανά τους δύο κατηγορούμενους σε ισόβια για φόνο (Αναλυτικά: ΕΔΩ). Αυτή τη φορά, το Ανώτατο Δικαστήριο (BGH) επιβεβαίωσε ουσιαστικά την απόφαση του Βερολίνου.

ΠΗΓΗ: TAZ

Κι όμως γυρίζει…

Στην Ελλάδα η εκδίκαση ενός τροχαίου εγκλήματος Πρωτόδικα απαιτεί μια πενταετία.

Οκτώ χρόνια χρειάζονται για να τελεσιδικήσει μια υπόθεση. Αν πρόκειται δε να εμπλακεί κι ο Άρειος Πάγος πάμε για δεκαετία…

Ας δούμε τι έγινε στις περιπτώσεις που παραθέσαμε:

Αγγλία:

Τροχαίο Οκτώβρης 2007 – Εκδίκαση Δεκέμβρης 2007

Τροχαίο Ιανουάριος 2022 – Εκδίκαση14 Νοεμβρίου 2022

Γερμανία

Τροχαίο Φεβρουάριος 2016 – Εκδίκαση Φεβρουάριος 2017

Μέχρι το 2020 πραγματοποιήθηκε Πρωτόδικη εκδίκαση, Αναίρεση στο Ανώτατο Δικαστήριο, Επανεκδίκαση στο Δικαστήριο του Βερολίνου και Τελεσίδικη Απόφαση από το Ανώτατο δικαστήριο…

Σ όλες τις περιπτώσεις οι δράστες παρέμειναν κρατούμενοι από την πρώτη στιγμή

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: