Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Δεκ 2022

Εκτός από το αλκοόλ τροχαία ατυχήματα προκαλεί και η κούραση

Στην Ευρώπη, τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν οι κυριότερες εξωγενείς αιτίες θανάτου στις ηλικίες 15-25-ετών, οφείλονται δε σε διάσπαση προσοχής από τη μουσική, τους επιβάτες ή τα κινητά τηλέφωνα, καθώς και στη  χρήση αλκοόλ ή/και ναρκωτικών ουσιών που συχνά φέρνει η έντονη κοινωνική δραστηριότητα αυτής της ηλικίας. Ενώ η κούραση παίζει και αυτή το δικό της ρόλο, που έχει όμως υποτιμηθεί. Η Ford Fund επιστρατεύει gamers από την Ευρώπη για να βοηθήσει τους νέους να κατανοήσουν καλύτερα τους κινδύνους της οδήγησης σε κατάσταση μέθης, hangover ή κόπωσης.

Η Ford Fund, ο φιλανθρωπικός βραχίονας της εταιρείας, και η GlobalGiving, o διεθνής συνεργάτης της σε θέματα χορηγιών, δούλεψαν μαζί με ανεξάρτητους gamers από την esports ομάδα Team Fordzilla της Ford. Οι οδηγοί πρωταγωνιστούν σε ένα νέο βίντεο για την προώθηση του προγράμματος Driving Skills for Life (DSFL) της Ford Fund, στα πλαίσια του οποίου δοκιμάζουν τρεις ειδικές στολές που είναι σχεδιασμένες για να αναπαράγουν τις συνέπειες της μέθης και της υπνηλίας, ώστε να διαπιστώνουν εκ του ασφαλούς το πόσο άσχημα επηρεάζεται η οδήγησή τους.

Χρησιμοποιώντας μειωμένη όραση, βαράκια και ηχητικά εφέ, οι στολές αναπαράγουν τον τρόπο με τον οποίο θα επηρεαζόταν ένα άτομο όταν είναι μεθυσμένο, κουρασμένο ή υπό την επήρεια hangover. Έχοντας οδηγήσει πρώτα ένα «νηφάλιο» γύρο, κάθε οδηγός χρησιμοποιεί στη συνέχεια μία από τις στολές πραγματοποιώντας τον ίδιο γύρο, υπό την επήρεια όμως των προβλημάτων των παραπάνω καταστάσεων, έχοντας να αντιμετωπίσει αισθητές συνέπειες.

Η στιγμιαία τύφλωση που προσομοιώνει η στολή υπνηλίας είχε ως αποτέλεσμα πολυάριθμες συγκρούσεις. Η διπλωπία της στολής μέθης είχε ως αποτέλεσμα την επικίνδυνη οδήγηση, ενώ η στολή hangover προκάλεσε αλλοπρόσαλλη οδήγηση που κατέληξε σε μία θεαματική σύγκρουση, η οποία ενδέχεται να ήταν μοιραία σε πραγματικές συνθήκες.

Η Ford Fund χρησιμοποιεί αυτές τις στολές για αρκετά χρόνια για να αναδεικνύει με απτό τρόπο τις επιπτώσεις διαφορετικών αδυναμιών – και θα συνεχίσει να τις χρησιμοποιεί για να βοηθήσει στην εκπαίδευση νεότερων οδηγών στο πλαίσιο του προγράμματος DSFL. Στην Ευρώπη, τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν οι κυριότερες εξωγενείς αιτίες θανάτου στις ηλικίες 15-25-ετών 1 εν μέρει λόγω περισπασμών από τη μουσική, τους επιβάτες ή τα κινητά τηλέφωνα, καθώς και λόγω της αυξημένης χρήσης αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών που συχνά φέρνει η έντονη κοινωνική δραστηριότητα αυτής της ηλικίας.

Οι συμμετέχοντες σε εκδηλώσεις του DSFL στην Ευρώπη φέτος θα έχουν και πάλι την ευκαιρία να βιώσουν οι ίδιοι τις στολές, μαζί με πρακτική και θεωρητική εκπαίδευση από επαγγελματίες εκπαιδευτές για το πώς να οδηγούν με μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους της Ευρώπης. Οι στολές διατίθενται επίσης για χρήση από τα μέσα ενημέρωσης.

Using visual impairment, weights and sound effects the suits imitate how a person would be impacted when drunk, hungover or tired.

Τί είναι το DSFL;

Το Driving Skills for Life είναι ένα πρόγραμμα για την προώθηση της πιο ασφαλούς οδήγησης μεταξύ των οδηγών νεαρής ηλικίας που λανσαρίστηκε από την Ford Fund, το φιλανθρωπικό βραχίονα της εταιρείας, στις ΗΠΑ το 2003.

Ήρθε στην Ευρώπη το 2013 και από τότε έχει πραγματοποιήσει εκπαιδευτικές εκδηλώσεις σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, προσφέροντας επαγγελματική εκπαίδευση σε περισσότερους από 45.000 νεαρούς οδηγούς. Οι τομείς που καλύπτει περιλαμβάνουν βασικούς παράγοντες κινδύνου όπως η ταχύτητα και η διαχείριση χώρου, η απόσπαση προσοχής, ο χειρισμός του οχήματος, η αναγνώριση κινδύνου και οι αρνητικές επιπτώσεις της οδήγησης υπό την επήρεια ουσιών.

Πιο πρόσφατα, συνεργάστηκε με την SPIN, μία εταιρεία μικροκινητικότητας, για να αναδείξει ζητήματα ασφάλειας σχετικά με τα e‑Scooters και ανησυχίες που αφορούν την κοινοχρησία των δρόμων. Η εκπαίδευση έχει επίσης εξελιχθεί, ώστε να ενσωματώσει εκπαίδευση για πρώτη φορά γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα, παρέχοντας σε νεαρούς οδηγούς την ευκαιρία να ενημερωθούν για θέματα που πρέπει να προσέχουν όπως η στιγμιαία επιτάχυνση, η επιβράδυνση και ο θόρυβος.

Using visual impairment, weights and sound effects the suits imitate how a person would be impacted when drunk, hungover or tired.

Οι στολές προσομοίωσης της Ford

Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford χρησιμοποιούν στολές για να προσομοιώνουν την κατάσταση των εγκύων γυναικών σε προχωρημένο στάδιο κύησης καθώς και ηλικιωμένους, θέλοντας να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα που κατασκευάζουν είναι χρηστικά και άνετα για όλους. Οι στολές προσομοίωσης οδήγησης σε κατάσταση υπνηλίας, hangover και μέθης είναι εμπνευσμένες από αυτές, αλλά έχουν εξελιχθεί με το Meyer-Henschel Institute αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

  • Hangover Suit: Η κόπωση, η ζαλάδα, ο πονοκέφαλος και η δυσκολία συγκέντρωσης μπορεί να καταστήσουν την οδήγηση σε κατάσταση hangover εξίσου επικίνδυνη με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ακόμα και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο κατανάλωσης. Αυτή η στολή χρησιμοποιεί βαράκια, ένα ειδικό γιλέκο, καπέλο, γυαλιά και ακουστικά για την προσομοίωση των συμπτωμάτων
  • Drink Driving Suit: Περίπου το ένα τέταρτο όλων των τροχαίων θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ευρώπη σχετίζονται με το αλκοόλ, ωστόσο πάνω από το ένα τρίτο των ατόμων νεαρής ηλικίας παραδέχονται ότι έχουν αναλάβει τα ηνία της οδήγησης από έναν οδηγό που βρίσκεται υπό την επήρειά του. Η στολή καθιστά κάποιες απλές δραστηριότητες, όπως περπάτημα σε ευθεία γραμμή, πολύ πιο δύσκολες
  • Sleep Suit: Η κόπωση είναι σημαντικός παράγοντας σε 1 στα 5 τροχαία ατυχήματα. Το να παραμένει κανείς ξύπνιος για διάστημα μεγαλύτερο των 18 ωρών μπορεί ακόμα και να μειώσει τις ικανότητές του σε βαθμό αντίστοιχο με εκείνο της υπέρβασης του ορίου κατανάλωσης αλκοόλ στην οδήγηση σε μερικές χώρες. Βαράκια και μοναδικά γυαλιά που προσομοιώνουν μικρο-ύπνους βοηθούν να αναπαραχθούν οι επιπτώσεις της κόπωσης

Σχόλια

«Τα τροχαία ατυχήματα είναι η υπ’ αριθμόν ένα αιτία θανάτου νεαρών ατόμων και η οδήγηση σε κατάσταση αδυναμίας είναι σημαντικό μέρος αυτού. Το πρόγραμμα Ford DSFL στόχο έχει να βρει τρόπους για μεταφέρει το μήνυμα της ασφαλέστερης οδήγησης σε αυτούς τους νέους ανθρώπους και με την Team Fordzilla έχουμε την τύχη να έχουμε στη διάθεσή μας ένα ακόμα μέσο για να τους προσεγγίσουμε με ελκυστικό τρόπο.»

Debbie Chennells, Ford Fund manager, Ford Ευρώπης

https://www.youtube.com/watch?v=-XxnuYlUR5U&t=27s 

Πηγή: https://stotimoni.gr/  Νίκος Λουπάκης

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: