Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















24 Οκτ 2025

Αλλάζουν όλα στην παράνομη στάθμευση - Οι μεγάλες ποινές που προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

 

 

 

 

 

 

Από το Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή το σύνολο των άρθρων του νέου Κ.Ο.Κ., με την παράνομη στάθμευση σε θέσεις οχημάτων και ράμπες διάβασης ΑμΕΑ να μπαίνει στο στόχαστρο της τροχαίας.

Οι ποινές του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι ακόμη πιο αυστηρές για όσους υποβαθμίζουν το βιοτικό επίπεδο των συνανθρώπων τους ή αποτελούν άμεσο κίνδυνο για τη ζωή τους. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση όσων δεν σέβονται τους χώρους στάθμευσης ή τις ράμπες διάβασης ατόμων με αναπηρία και τους οδηγούς τυφλών στο πεζοδρόμιο.

Οι προαναφερθείσες παραβάσεις περιγράφονται στο άρθρο 38 του νέου Κ.Ο.Κ. και κατατάσσονται στην κατηγορία Ε2-Β, η οποία προβλέπει πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 70 ημέρες, ενώ το όχημα απομακρύνεται αμέσως.

 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν ο παραβάτης επαναλάβει την ίδια συμπεριφορά εντός 5 ετών, θα του επιβληθεί πρόστιμο 1.000 ευρώ, ενώ θα του αφαιρεθεί και η άδεια οδήγησης για 180 ημέρες. Μάλιστα όταν η παράνομη στάση ή στάθμευση συνεχιστεί πέραν των τριών ωρών, βεβαιώνεται νέα παράβαση και υφίσταται υποτροπή.

Τέλος, στην περίπτωση που η παράβαση επαναληφθεί για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών, τότε ο παραβάτης τιμωρείται με πρόστιμο 2.000 ευρώ, ενώ του αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 1 έτος.

 

  

Ωστόσο, επειδή η συγκεκριμένη συμπεριφορά θεωρείται αντικοινωνική, εντάσσεται και στην κατηγορία παραβάσεων «Σ», με αποτέλεσμα οι παραπάνω κυρώσεις να συνοδεύονται και από αφαίρεση της άδειας οδήγησης του οδηγού για επιπλέον 20 ημέρες.

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας συστήνει για πρώτη φορά την έννοια της υποτροπής, δηλαδή της διάπραξης της ίδιας παράβασης εντός ενός χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Κ.Ο.Κ.

amea 2

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν ο παραβάτης επαναλάβει την ίδια συμπεριφορά εντός 5 ετών, θα του επιβληθεί πρόστιμο 1.000 ευρώ, ενώ θα του αφαιρεθεί και η άδεια οδήγησης για 180 ημέρες. Μάλιστα όταν η παράνομη στάση ή στάθμευση συνεχιστεί πέραν των τριών ωρών, βεβαιώνεται νέα παράβαση και υφίσταται υποτροπή.

Τέλος, στην περίπτωση που η παράβαση επαναληφθεί για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών, τότε ο παραβάτης τιμωρείται με πρόστιμο 2.000 ευρώ, ενώ του αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 1 έτος.

ΠΗΓΗ: https://www.carandmotor.gr

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: