Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Οκτ 2025

Χιλιάδες οδηγοί θα χάσουν το δίπλωμα οδήγησης -Τι αλλαγές έρχονται σε Ελλάδα και Ευρώπη



Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισέρχεται σε μια νέα εποχή στον τομέα της οδικής ασφάλειας και της οδήγησης, καθώς εγκρίθηκε η πολυαναμενόμενη μεταρρύθμιση για τα διπλώματα οδήγησης, η οποία αλλάζει ριζικά όσα γνωρίζαμε έως σήμερα.

Η νέα οδηγία, εγκρίθηκε ήδη από την Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και εισάγει πλέον την ψηφιακή άδεια οδήγησης, φέρνοντας μια σειρά από σημαντικές τροποποιήσεις, όπως υποχρεωτικούς ιατρικούς ελέγχους, επανακαθορισμό της διάρκειας ισχύος των διπλωμάτων, ενώ ταυτόχρονα αλλάζει εντελώς το πλαίσιο για τις παραβάσεις που γίνονται από οδηγούς στο εξωτερικό.

Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια συνολική αναθεώρηση των κανόνων που, σύμφωνα με την Ε.Ε.,  στοχεύει στην ενοποίηση, τον εκσυγχρονισμό και –τελικά– στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε όλη την Ευρώπη.

Σύμφωνα με το προσωρινό πλαίσιο συμφωνίας που υπεγράφη τον Μάρτιο του 2025 μεταξύ Κοινοβουλίου και Συμβουλίου, και κατόπιν εγκρίθηκε αργότερα από το ίδιο το Συμβούλιο, ορίζεται πως η ψηφιακή άδεια οδήγησης θα είναι πλέον το βασικό έγγραφο που θα έχουν στην διάθεση τους οι οδηγοί για να αποδεικνύουν την ικανότητα οδήγησης του σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με το νέο νομικό πλαίσιο, οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση στο δίπλωμά τους από το κινητό τους τηλέφωνο, μέσω του ευρωπαϊκού ψηφιακού πορτοφολιού. Η Ε.Ε σημειώνει πως θα εξακολουθεί να δίνεται τη δυνατότητα έκδοσης του φυσικού έντυπου ή πλαστικού διπλώματος για όσους το επιθυμούν, ωστόσο βασικό μέσο ταυτοποίησης θα είναι πλέον το ψηφιακό δίπλωμα.

 

Οι αλλαγές που ψήφισε η Ε.Ε. φέρνει αλλαγές και για τους νέους οδηγούς, καθώς εισάγεται μια διετής δοκιμαστική περίοδος, κατά την οποία όσοι απέκτησαν πρόσφατα το δίπλωμα θα πρέπει να τηρούν αυστηρότερους κανόνες από τους πιο έμπειρους οδηγούς όσον αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη γενικότερη συμπεριφορά στον δρόμο.

Παράλληλα, πριν από την έκδοση ή την ανανέωση οποιασδήποτε άδειας οδήγησης, οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται σε υποχρεωτικό ιατρικό έλεγχο, ο οποίος περιλαμβάνει εξέταση όρασης και καρδιολογική αξιολόγηση.

Σημειώνεται, ωστόσο, πως κάθε κράτος-μέλος θα μπορεί, σύμφωνα με την απόφαση, να εφαρμόζει εναλλακτικές διαδικασίες, όπως αυτοαξιολόγηση ή  μορφές πιο απλουστευμένου ελέγχου για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων.

 
Ένα από τα σημαντικότερα νέα σημεία του κανονισμού είναι ότι πλέον οι παραβάσεις και οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε ένα κράτος-μέλος, όπως αναστολή ή αφαίρεση άδειας οδήγησης, θα ισχύουν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με απλά λόγια, ένας οδηγός που τιμωρείται για επικίνδυνη οδήγηση στο εξωτερικό, δεν θα μπορεί να επιστρέψει ανενόχλητος στη χώρα του, καθώς η ποινή θα ισχύει και εκεί.
Όσον αφορά τη διάρκεια ισχύος των διπλωμάτων, η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι οι άδειες οδήγησης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών θα έχουν διάρκεια έως 15 έτη (εκτός αν το δίπλωμα χρησιμοποιείται και ως ταυτότητα, όπως συμβαίνει σε μερικές χώρες της Ευρώπης, οπότε η ισχύς του θα περιορίζεται στα 10 έτη), ενώ για φορτηγά και λεωφορεία, το δίπλωμα θα ισχύει για λιγότερο χρόνο, με τις ανανεώσεις και τους ελέγχους να γίνονται πιο τακτικά. 
 
 
Παράλληλα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών, η Ε.Ε. επιτρέπει τη μείωση του ορίου ηλικίας, με την απόφαση να ορίζει η απόκτηση άδεια οδήγησης φορτηγού μπορεί να ξεκινήσει από την ηλικία των 18 ετών, εφόσον ο υποψήφιος οδηγός έχει το σχετικό πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και 17χρονοι θα μπορούν να οδηγούν επαγγελματικά οχήματα εφόσον συνοδεύονται από έναν πιο έμπειρο επαγγελματία.
  

Φιλοδοξία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να διαμορφώσει ένα ενιαίο, ασφαλές και τεχνολογικά προηγμένο σύστημα αδειών οδήγησης, που θα συμβάλει στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και θα ενισχύσει τη διαφάνεια στους ελέγχους, ανανεώνοντας την οδική κουλτούρα στην Γηραιά Ήπειρο. 
 
 

 

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, οι ευρωπαϊκοί θεσμοί λαμβάνουν υπόψη τους ότι η μετάβαση στην ψηφιακή μορφή απαιτεί τεχνολογικές υποδομές σε κάθε χώρα, ενημέρωση των εθνικών μητρώων και κοινά πρότυπα λειτουργίας, με τους περισσότερους αναλυτές να βλέπουν πως εφαρμογή του μέτρου σε ορισμένα κράτη να αναμένεται να προχωρήσει πιο αργά σε σχέση με άλλα.

Η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου έχει ήδη δώσει το «πράσινο φως», ενώ απομένει πλέον μόνο η τελική έγκριση στην Ολομέλεια, ώστε το νέο κανονιστικό πλαίσιο να αποκτήσει ισχύ νόμου και να τεθεί σε εφαρμογή από όλα τα κράτη-μέλη εντός συγκεκριμένων προθεσμιών. 

ΠΗΓΗ: www.carandmotor.gr 

 

 

 

 











 


Δεν υπάρχουν σχόλια: