Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















31 Οκτ 2025

Αυτά είναι τα νέα ραντάρ που μπαίνουν στους δρόμους -Ποιο είναι το λάθος που θα πληρώνουμε ακριβά

 

 

 

 Η πιο πρόσφατη καινοτομία στον τομέα της καταγραφής των οδικών παραβάσεων με τεχνικά μέσα είναι τα ραντάρ που «εξειδικεύονται» στις παράνομες προσπεράσεις.

Η συνεχής πρόοδος της τεχνολογίας επιφέρει -μεταξύ άλλων- και την εξέλιξη των συστημάτων παρακολούθησης της κυκλοφορίας των οχημάτων, με απώτερο στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Η μη τήρηση των κανόνων που ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ένα φαινόμενο που τα τελευταία χρόνια έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις, τόσο στη χώρα μας, όσο και σε πολλές ακόμη ευρωπαϊκές χώρες. Από την άλλη μεριά, η Ε.Ε. έχει θέσει ως στόχο τις μηδενικές απώλειες στους δρόμους των κρατών-μελών της ως το 2050 (“Vision Zero”).

 Τώρα είναι η σειρά της Ιταλίας να αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια στους δρόμους της, τοποθετώντας σε αρκετούς από αυτούς ένα νέο ραντάρ που προορίζεται για την αντιμετώπιση μίας από τις πιο συνήθεις παραβάσεις στο οδικό δίκτυο της χώρας.

 

 

 Στα ιταλικά, το νέο ραντάρ έχει ονομαστεί “sorpassometro”, που στα ελληνικά μεταφράζεται ως «μετρητής προσπεράσεων». Η εμπορική ονομασία του είναι SV3 και τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στον αυτοκινητόδρομο SS18 στην Καλαβρία, ενώ σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, έχει προκαλέσει ήδη έντονες διενέξεις μεταξύ οδηγών και αρμόδιων αρχών.

Η λειτουργία του ραντάρ βασίζεται σε αισθητήρες τοποθετημένους στο οδόστρωμα, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό ένα εξίσου ολοκαίνουργιο σύστημα με αισθητήρες κάτω από τον ασφαλτοτάπητα που δοκιμάζεται στην Ισπανία.

Στην περίπτωση της Ιταλίας, οι εν λόγω αισθητήρες επικοινωνούν με κάμερες υψηλής ευκρίνειας, όποτε ένα όχημα επιχειρεί προσπέραση σε λωρίδα κυκλοφορίας όπου αυτό απαγορεύεται.

 

  Μόλις εντοπιστεί ο παραβάτης, ξεκινά αυτόματα καταγραφή διάρκειας 15 δευτερολέπτων, ώστε να αποτυπωθεί τι συνέβη πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την προσπέραση, εξαλείφοντας κάθε περιθώριο αμφισβήτησης, αξιοποιώντας μάλιστα και την τεχνητή νοημοσύνη.

Η πρόθεση των αρμόδιων αρχών δεν είναι να εγκαταστήσουν τα συγκεκριμένα ραντάρ μαζικά σε όλη τη χώρα, καθώς έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε οδικά τμήματα με απότομες στροφές, σε ορεινές περιοχές ή σε ευθείες με χαμηλή ορατότητα.

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, τα πρόστιμα για παράνομη προσπέραση στη χώρα κυμαίνονται από 42 ευρώ εντός κατοικημένων περιοχών έως και 345 ευρώ εκτός πόλης. Ως μέτρο σύγκρισης, στον νέο Κ.Ο.Κ. στην Ελλάδα, το εν λόγω πρόστιμο σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 700 ευρώ.

ΠΗΓΗ:  www.carandmotor.gr

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: