Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Ιουλ 2012

[Λόγια του δρόμου] Πηγή εσόδων τα παλαιά Ι.Χ

Τετάρτη, 25 Ιουλίου 2012
 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Του Πέτρου Πιτσίνη

Παραβρέθηκα πριν από λίγες ημέρες σε εκδήλωση της λέσχης των Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου (ΦΙΛΠΑ), η οποία θα γιορτάσει τα 40 χρόνια ζωής αναβιώνοντας τον θρυλικό αγώνα στο Τατόι με κλασικά αυτοκίνητα. Στην είσοδο της λέσχης μοστράριζε ένα πανέμορφο Triumph Spitfire, το οποίο έσωσε φίλος και συνάδελφος από την πρέσα, καθώς προοριζόταν να δοθεί για απόσυρση. Ο συνάδελφος ενημερώθηκε από κάποιον γνωστό του και έσπευσε και γλίτωσε το πανέμορφο βρετανικό ρόουντστερ από την ολική καταστροφή.
Δυστυχώς, το συγκεκριμένο γεγονός αποτελεί εξαίρεση, αφού ο κανόνας είναι να διαλύονται για ανακύκλωση χιλιάδες τετράτροχα διαμαντάκια είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω οικονομικής αδυναμίας των κατόχων τους να τα αναπαλαιώσουν και να τα συντηρήσουν. Στο εξωτερικό υπάρχει μια εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση και βέβαια πολλά από τα κλασικά μοντέλα που τα στέλνουμε εδώ για... εκτέλεση, κάπου αλλού πωλούνται σε αρκετά ακριβές τιμές. Ιδιαίτερα τα παλαιά αυτοκίνητα, που κυκλοφορούσαν από την πρώτη στιγμή του βίου τους στην Ελλάδα, έχουν το πλεονέκτημα να εμφανίζουν λιγότερες σκουριές σε σχέση με τις χώρες της Βόρειας και της Κεντρικής Ευρώπης, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την κατάσταση του μοντέλου. Το ελληνικό κράτος πρέπει να παρέμβει, να αναμορφώσει ριζικά το καθεστώς που ισχύει για τα παλαιά αυτοκίνητα και να δημιουργήσει ενδιάμεσες κατηγορίες για όσους τα χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση και επιβαρύνονται αυτή τη στιγμή με δυσβάστακτα τέλη κυκλοφορίας - ένεκα υψηλού κυβισμού - και με πανάκριβα ασφάλιστρα. Ταυτόχρονα θα μπορούσαν να γίνουν αρκετά παλαιά αυτοκίνητα πηγή εσόδων για το Δημόσιο. Αρκεί να δημιουργούσε μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, που θα αξιολογούσαν την αξία των παλαιών μοντέλων, θα φρόντιζαν να αναπαλαιωθούν σωστά και τελικά θα πωλούνταν στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα. Ετσι θα εξασφάλιζαν το κράτος και ο κάτοχος του Ι.Χ. κάποιο κέρδος και ταυτόχρονα θα έδιναν το φιλί της ζωής σε ένα κλασικό αυτοκίνητο, που αλλιώς θα πήγαινε χαμένο.
 
ΠΗΓΗ: autoNEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: