Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Ιουλ 2012

Καλοκαίρι στο θάλαμο των αερίων. «Διακοπές» σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Επτά στους δέκα έλληνες δεν θα κάνουν διακοπές φέτος. Και οι τρεις στους δέκα που θα κάνουν έχουν περιορίσει κατά πολύ τον χρόνο των διακοπών τους…όχι φυσικά από επιλογή. Ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού θα περάσει ολοκληρο το καλοκαίρι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, γιατί σ αυτές κατοικεί πλέον το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της χώρας αλλά και γιατί αποτελούν τις κατ εξοχήν θιγόμενες από την οικονομική κρίση περιοχές.
Όσοι μένουν – μένουμε Αθήνα & Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται να κάνουν καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια για να αντιληφθούν πώς η κατάσταση είναι αφόρητη και οι πόλεις έχουν μετατραπεί σε θαλάμους αερίων. Συγκλονιστικό είναι το ενδιαφέρον της πολιτείας που με καθημερινές ανακοινώσεις του αρμοδίου υπουργείου πιάνει τον ταύρο απ τα κέρατα:
Το υπουργείο Υγείας συνιστά στα άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (κυρίως αυτούς που υποφέρουν από αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις) να παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους, να αποφεύγουν τις μετακινήσεις στο εξωτερικό περιβάλλον και την έντονη σωματική άσκηση.”
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Αυγή» (27/5/2012- δείτε το ΕΔΩ ) Μία στις τέσσερις ημέρες οι κάτοικοι της Αττικής, κατά τη διάρκεια της περασμένης   χρονιάς, βρέθηκαν εκτεθειμένοι σε επίκινδυνους ρύπους, τα μικροσωματίδια ΑΣ 10, κυρίως πετρελαϊκής προέλευσης. Τα εισπνεόμενα μικροσωματίδια (ΑΣ10) έδωσαν το “παρών” 84 ημέρες στο κέντρο της πόλης, όταν από την κοινοτική και εθνική νομοθεσία η οριακή τιμή των 50 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα δεν πρέπει να ξεπερνιέται πάνω απο 35 ημέρες ετησίως για την προστασία της δημοσιας υγείας. Παρά ταύτα ο απελθών υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου σκανδαλωδώς κατήργησε την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης των Ι.Χ., η οποία ίσχυε για το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης λόγω των προβλημάτων με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας.  
Το όριο συναγερμού -καμπανάκι για να ληφθούν έκτακτα μέτρα-, τα 240 μικρογραμμάρια, επί τρεις συνεχόμενες ώρες ξεπεράστηκε την περασμένη Κυριακή στον σταθμό της Νέας Σμύρνης με διάρκεια υπέρβασης 4 ωρών, χωρίς να ληφθεί κανένα μέτρο, εκτός των συστάσεων για μείωση των μετακινήσεων με Ι.Χ.” 
Στις 13 Ιουνίου 2012 το nooz.gr μας ενημερώνει πως: « Ο πρώτος καύσωνας έφερε και την ατμοσφαιρική ρύπανση »: Για τρεις συνεχόμενες ημέρες οι τιμές του όζοντος ξεπέρασαν τα όρια και παραθέτει τις copy paste οδηγίες των “αρμοδίων”.
Στις 22 Ιουνίου 2012 το περιοδικό «εργασίαυγεία» τ.79   Περιοδική έκδοση της Ελληνικής Εταιρείας Ιατρικής της Εργασίας και Περιβάλλοντος (Ε.Ε.Ι.Ε.Π), δημοσίευσε μια είδηση που τα Μεγάλα Μέσα δεν έκριναν προφανώς σημαντική για να μας γνωστοποιηθεί. Την αναδημοσιεύουμε εδώ:
 Παρατηρήσεις στην κυβέρνηση από τον Π.Ο.Υ.                                               
 Για την χρήση πετρελαίου κίνησης στην Ελλάδα
«Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ) με έγγραφο του καλεί τον πρώην Υπουργό Οικονομικών και Περιβάλλοντος κ. Γ. Παπακωνσταντίνου να δώσει εξηγήσεις σχετικά με το σκεπτικό, σύμφωνα με το οποίο νομοθετήθηκε η άρση της  απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης  των αυτοκινήτων στις μεγάλες πόλεις. Η υπόθεση έλαβε διεθνή διάσταση, μετά τη δημοσιοποίηση στοιχείων μετά την ολοκλήρωση μελέτης η οποία απέδειξε ξεκάθαρα τη σύνδεση των καυσαερίων ντίζελ με τον καρκίνο του πνεύμονα, αλλά και την πιθανή σύνδεση τους με άλλες μορφές καρκίνου. Πλέον για πρώτη φορά ξεκάθαρα οι επιστήμονες του Π.Ο.Υ. προτείνουν τον περιορισμό των καυσαερίων ντίζελ σε παγκόσμιο επίπεδο. Σημειώνεται ότι η άρση της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα κα στη Θεσσαλονίκη προωθήθηκε το 2011 από τον τότε Υπουργό Περιβάλλοντος ως θετική κίνηση τόνωσης της αγοράς, παρά την αντίθετη γνωμοδότηση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, τις επισημάνσεις των επιστημόνων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Η Διεθνής Υπηρεσία Ερευνών εναντίον του Καρκίνου (I.A.R.C.) που εδρεύει στη Λυών της Γαλλίας, και αποτελεί τμήμα του Π.Ο.Υ., εδώ και καιρό είχε επισημάνει τους κινδύνους από τά καυσαέρια που προέρχονται από την καύση του ντίζελ χαρακτηρίζοντας τα ύποπτα για την πρόκληση καρκίνων. Και αυτή η υποψία πιστοποιήθηκε, πλέον, μετά την ολοκλήρωση μελέτης η οποία απέδειξε ξεκάθαρα τη σύνδεση των καυσαερίων ντίζελ με τον καρκίνο του πνεύμονα και την πιθανή σύνδεση τους με την ανάπτυξη όγκων στην ουροδόχο κύστη.»
Ο κ. Παπακωνσταντίνου βέβαια δεν είναι  πλέον υπουργός απέτυχε δε δις να εκλεγεί και βουλευτής. Όμως την δουλειά του την έκανε. Οι καρκινοπαθείς σήμερα δεν έχουν χρήματα να παρουν τα φάρμακα τους όμως αυτοί που έχουν χρήματα μπορούν να αγοράσουν ένα πετρελαιοκίνητο… Και αν οι εν δυνάμει καρκινοπαθείς ζητήσουν τα ρέστα από τον λάτρη της Πράσινης Ανάπτυξης τ. υπουργό μάλλον οι διακινητές και οι χρήστες της πετρελαιοκίνησης δεν θα τον αφήσουν απροστάτευτο.
Από 1 Σεπτεμβρίου η ελεύθερη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης θα λέγετε πράσινος δακτύλιος…Δεν μένει παρά να τοποθετηθεί και προτομή του ανδρός σε κεντρικο δρόμο της πόλης.
Ακριβές αντίγραφο αποτελεί η περίπτωση  του τ.υπουργού Μεταφορών κλπ κου Ραγκούση, επίσης δις μη εκλεγέντος.  Έγγραφο της Διοίκησης του Αττικό Μετρό προς τον τότε υπουργό που αποκάλυψε η «Καθημερινή» στις 9 Σεπτεμβρίου 2011 (έγγραφο που ουδόλως απασχόλησε την μεγαλειότητα του) για την μη λειτουργία των τριών επεκτάσεων του μετρό δηλαδή των επτά έτοιμων σταθμών σε Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι,  Ηλιούπολη,  Άλιμο,  Αργυρούπολη και Ελληνικό,αναφέρει ανάμεσα στα οφέλη, καθημερινά:
- Τουλάχιστον 130 τόνοι CO2 λιγότεροι θα εκλύονταν στην ατμόσφαιρα της Αθήνας, ενώ 30.000 λιγότερα Ι.Χ. θα κινούνταν στο οδικό δίκτυο, με 600.000 λιγότερα οχηματοχιλιόμετρα. (Αναλυτικά:ΕΔΩ)
Πλησιάζει ένας χρόνος από την δημοσιοποίηση του εγγράφου. Απάντηση καμιά, οι έτοιμοι σταθμοί εξακολουθούν να παραμένουν κλειστοί ενώ παράλληλα εξαγγέλθηκε για πολλοστή φορά η μετάθεση της παράδοσης και του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. 
Θεσσαλονίκη
Πρόσφατα το Εργαστήριο Μετάδοσης Θερμότητας και Περιβαλλοντικής Μηχανικής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ δημοσίευσε στο περιοδικό «Environment International» (συγγραφείς  Βλαχοκώστας Χ., Αχίλλας Χ., Μιχαϊλίδου Α. Μουσιόπουλος Ν.) τα αποτελέσματα μιας έρευνας που πραγματοποίησε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με θέμα «Εκτίμηση Συνδυασμένης Εκθεσης Αέριας Ρύπανσης και Ηχορύπανσης στη Θεσσαλονίκη» (αναλυτικά ΕΔΩ και ΕΔΩ) . “Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, εκτιμάται σημαντική συνδυασμένη επιβάρυνση, τόσο για τους οδηγούς ΙΧ σε συνθήκες υψηλής κίνησης, όσο και για μοτοσικλετιστές, κυρίως για πτητικούς υδρογονάνθρακες, βενζόλιο και ηχορύπανση. Επίσης, τόσο οι πεζοί με γρήγορο βηματισμό, όσο και οι ποδηλάτες που κινούνται γρήγορα, εκτιμάται ότι βιώνουν εξίσου σημαντική επιβάρυνση με το ΙΧ και τη μοτοσικλέτα.”
Με απλά λόγια, “για να πάρουμε τα ποδήλατα ή να προτιμούμε την πεζοπορία στο αστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, πρέπει πρωτίστως να ”καθαρίσουμε” και τους δρόμους από τα ΙΧ“, τονίζουν οι επιστήμονες. Οι επιπτώσεις στους πεζούς, τους ποδηλάτες αλλά και στους ίδιους τους επιβαίνοντες στ αυτοκίνητα από το θόρυβο και τους ρύπους μέσα στην κυκλοφορία έχουν ξεπεράσει ανεπιστρεπτί τα πάσης φύσεως όρια. (η θέσπιση ορίων συχνά έχει κατηγορηθεί ως αντεπιστημονική και ως προσπάθεια να κρατηθουν κάποια προσχήματα, αλλά εδώ ούτε αυτό είναι κατορθωτό η αναγκαίο).
Καμιά απάντηση στα επανερχόμενα δημοσιογραφικά ερωτήματα ( ΕΔΩ )           
 Η σιωπή τους και οι ρύποι τους προς απάντηση μας. Και η δικιά μας απάντηση;
Μια προσπάθεια να ανατραπεί η ρύθμιση για την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η άμεση λειτουργία των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας και η επιτάχυνση των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης με ταυτόχρονο περιορισμό της χρήσης του ΙΧ, μάλλον αποτελούν σκέψεις οφειλόμενες στον καύσωνα και την αύξηση των ρύπων. Υπάρχει βέβαια και το ενδεχόμενο μιας δίωξης του κου Παπακωνσταντίνου και του κου Ραγκούση (δεν απολαμβανουν πλεον ασυλίας) για την εν γνώσει τους πρόκληση αύξησης του αριθμού καρκινοπαθών…αλλά…            - Τι να κάνει και η δικαιοσύνη, ήταν που ήταν τυφλή, πλακώσανε κι οι ρύποι και η ηχορύπανση και την αποκάμανε.                                                        – Όλοι Αθώοι. Εγέρθητω.
                                                                             
Γιώργος Κουβίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια: