Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Νοε 2015

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ-ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΩ ΑΚΡΟΥ ΗΘΙΚΗ ΒΛΑΒΗ 150 ΧΙΛ. ΕΥΡΩ ΠΛΕΟΝ 50 ΧΙΛ ΕΥΡΩ ΑΚ 931

Παράσυρση Πεζού
εντός διαβάσεως
Αποκλειστική  υπαιτιότητα βυτιοφόρου οχήματος υγρών καυσίμων () με τράκτορα και επικαθήμενο βυτίο, ο οποίος επιχείρησε στρίβοντας δεξιά να εισέλθει σε Λεωφόρο,  προερχόμενος από κάθετη οδό, , καταλαμβάνοντας και τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας (λόγω μεγάλου μήκους), χωρίς να αντιληφθεί την 80ετή πεζή που εκείνη τη στιγμή διέσχιζε το οδόστρωμα, από διάβαση πεζών με πράσινο για τους πεζούς φως του φωτεινού σηματοδότη. Αποτέλεσμα της ανωτέρω αμελούς συμπεριφοράς του ήταν η παράσυρση της πεζής την οποία έσυρε περί τα 9,00 – 10,00 μ. και στη συνέχεια οι δεξιοί τροχοί του επικαθήμενου τμήματος πέρασαν πάνω από το σώμα της, στο ύψος των κάτω άκρων της, προκαλώντας της βαρύτατη σωματική βλάβη.


Ανατροπή Σχεδιαγράμματος Τροχαίας (1)

 Το σχεδιάγραμμα της Τροχαίας που απεικονίζει την πεζή να διασχίζει την πεζή κάθετα το οδόστρωμα ΕΚΤΟΣ διαβάσεων πεζών,ανατρέπεται από την κατωτέρω δημοσιευόμενη απόφαση, που δέχθηκε ότι τα επιληφθέντα όργανα της Τροχαίας δεν ήταν παρόντα κατά τη στιγμή του ατυχήματος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν έχουν  άμεση αντίληψη του σημείου από το οποίο η ανωτέρω πεζή διέσχιζε το οδόστρωμα από τις διαβάσεις πεζών, γεγονός που συνάγεται από τα λοιπά αποδεικτικά μέσα.

Ακρωτηριασμός Κάτω Άκρου (1)
Αποζημίωση επί Μονίμου Αναπηρίας – ΑΚ 931
50.000 ευρώ

  Η ενάγουσα (παθούσα) εξ αιτίας του τραυματισμού της υπέστη ακρωτηριασμό του δεξιού σκέλους κατά το μέσο τριτημόριο του μηρού και ακρωτηριασμό δύο  δακτύλων του αριστερού ποδιού. Λόγω της μόνιμης αναπηρίας της,  η οποία επιδρά στο κοινωνικό της μέλλον, υποχρεώθηκε να εισαχθεί σε οίκο περιποίησης ηλικιωμένων, όπου πλέον διαβιεί κατάκοιτη, στερούμενη της κίνησης, της κοινωνικής ζωής και των καθ’ ημέρα δραστηριοτήτων της. Επιδικάσθηκε πρόσθετος αποζημίωση εξ ΑΚ 931 ως εύλογο το ποσό των 50.000 ευρώ.

Ηθική Βλάβη 150.000 ευρώ (1)

   Ενόψει της  αποκλειστικής υπαιτιότητας του εναγομένου οδηγού,  της βαρύτητας της σωματικής βλάβης της ενάγουσας, και της κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης των διάδικων φυσικών προσώπων, αυτή δικαιούται χρηματική ικανοποίηση, ανερχόμενη στοεύλογο ποσό των  150.000 ευρώ.

Αποκλειστική Νοσοκόμος
η αδελφή της παθούσας
.
Μετά την έξοδό της από το νοσοκομείο η παθούσα νοσηλεύθηκε στην οικία της αδελφής της η οποία επιτελούσε έργο περιποιήτριας και βοηθού της ενάγουσας επί 22 ημέρες. Λόγω της νυχθημερόν απασχόλησης της τελευταίας για την φροντίδα της ενάγουσας με υπερένταση των δυνάμεών της, η ενάγουσα υποβλήθηκε σε πλασματική (κατ’ άρθρ 930 § 3 ΑΚ) δαπάνη ύψους € 2.000,00, απορριπτομένου του επιπλέον αιτούμενου ποσού ως αναπόδεικτου, δεδομένου μάλιστα ότι η ως άνω περιποιήτρια δεν είναι διπλωματούχος νοσηλεύτρια καιδεν εφαρμόζονται στην περίπτωσή της τα ημερομίσθια των αποκλειστικών νοσοκόμων.


Ένορκες Βεβαιώσεις
Προσκομιζόμενες το πρώτον στο Εφετείο (3)

Παραδεκτές κατ΄αρθρ. 529 §1 ΚΠολΔ. 


Σχόλια – Παρατηρήσεις
   1.Έκθεση  αυτοψίας – σχεδιάγραμμα Τροχαίας
Η έκθεση αυτοψίας ΚΑΙ το σχεδιάγραμμα της Αστυνομίας  ΔΕΝ ανταποκρίνονται προδήλως στην πραγματικότητα, αφού συνετάγησαν από όργανο που μετέβη στον επίδικο τόπο, μία ώραν μετά το ατύχημα όταν τα οχήματα είχαν μετακινηθεί. Μον.Πρ.Αθ. 4170/1991, ΕΣυγκΔ 1991/376.
Ανατροπή συμπερασμάτων ΕΚΘΕΣΕΩΣ ΑΥΤΟΨΙΑΣ και Σχεδιαγράμματος της Αστυνομικής Αρχής. Παρατίθενται υπό της αποφάσεως σκέψεις και συμπεράσματα, επί τη βάσει του εκατέρωθεν προσαχθέντος αποδεικτικού ύλικού, εντασσομένου στους κανόνες της Φυσικής - Δυναμικής. Εφ.Θεσ. 162/1989 ΕΣυγκΔ 1992/157
Ανατροπή Έκθεσης Αυτοψίας  με μάρτυρες και φωτογραφίες
αναφορικά με το ποιος ήταν ο οδηγός. Κρίθηκε ότι στην έκθεση αυτοψίας, βάσει όλων των ευρημάτων και καταθέσεων, δεν έχει αποτυπωθεί όλη η αλήθεια, την οποία όφειλε να διαπιστώσει ο συντάκτης της έκθεσης και του σχεδιαγράμματος. Συγκεκριμένα ο ανωτέρω ανακριτικός υπάλληλος δεν έλαβε υπόψη του τις  προφορικές διευκρινήσεις αυτόπτη μάρτυρα, και άλλα στοιχεία  (μεταξύ των οποίων και φωτογραφίες) με αποτέλεσμα να παρουσιάζει τον θανόντα και εγκλωσθέντα συνοδηγό ως οδηγό. Αποδείχθηκε όμως ότι ο οδηγός είχε ήδη παραληφθεί  βαρύτατα τραυματισμένος από το ΕΚΑΒ, ενώ οι άνδρες της Πυροσβεστικής απεγκλώβισαν τον νεκρό ήδη συνοδηγό που είχε εγκλωβισθεί σε μάζα σιδηρικών. ΑΠ 143/2011 ΕΣυγκΔ 211/229

2.Ακρωτηριασμός Κάτω Άκρου
 Επιδικάσθηκε Ηθική Βλάβη 120.000 ευρώ πλέον 30.000 ευρώ εξ ΑΚ 931. Εφ.Καλαμ.16/2007 ΣΕΣυγκΔ 2007/170
 Επιδικάσθηκαν 50.000 ευρώ εξ ΑΚ 932 πλέον 29.347,03 εξ ΑΚ 931. Εφ.Θρακ. 497/2006  ΕΣυγκΔ 2008/505
 Επιδικάσθηκαν 50.000 ευρώ εξ ΑΚ 931 Μον.Πρ.Δραμ.124/2004 ΣΕΣυγκΔ 2005/624
 Επιδικάσθηκαν 70.000 ευρώ για ηθική βλάβη, (πλέον 25.000 ευρώ εξ ΑΚ 931). Εφ.Κρητ. 678/2011 ΕΣυγκΔ  2014/253.
 Επιδικάσθηκαν 100.000 ευρώ εκ ΑΚ 931 πλέον 150.000 ευρώ εξ ΑΚ 932, Μον.Πρ.Χαν. 32/2009 ΕΣυγκΔ 2010/252.
 Ακρωτηριασμός και των δύο κάτω άκρων σε εργατικό ατύχημα. Επιδικάσθηκαν  550.000 ευρώ κατ' άρθρο 932 ΑΚ,  (αντί των πρωτοδίκως επιδικασθέντων 600.000 ευρώ).  Εφ.Πατρ. 194/2007 ΣΕΣυγκΔ 2007/159


3.Ένορκες Βεβαιώσεις
  Από την διάταξη του άρθρου 529 παρ. 1 Κ.Πολ.Δ., η οποία εφαρμόζεται και στην ειδική διαδικασία του άρθρου 681Α Κ.Πολ.Δ., κατ άρθρ. 591 παρ. 1 αυτού, επιτρέπεται η επίκληση και προσκόμιση εγγράφων ως αποδεικτικών μέσων για πρώτη φορά στο Εφετείο , εκτός αν συντρέχει η προβλεπόμενη στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού περίπτωση απαραδέκτου. ΑΠ 1531/2002 ΣΕΣυγκΔ 2004/622
 Ένορκες Βεβαιώσεις που δίδονται  εντός της προθεσμίας προσθήκης και αντίκρουσης .Νόμιμα λαμβάνονται υπόψη κατά το άρθρο 671 παρ. 1 τελ. εδαφ. ΚΠολΔικ, αν προσκομιστούν το πρώτο (άρθρο 529 παρ. 1 ΚΠολΔικ) στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο.  Η παράσταση του αντιδίκου ή του πληρεξουσίου του δικηγόρου κατά την εξέταση του μάρτυρα ενώπιον ειρηνοδίκη ή συμβολαιογράφου  καλύπτει την τυχόν έλλειψη της κλήτευσής του. Συνεπώς  δεν είναι απαράδεκτες  οι ένορκες βεβαιώσεις όταν λήφθηκαν ύστερα από νόμιμη κλήτευση αντιδίκου, αλλά  δεν αναφέρουν,  το γεγονός  της μη παράστασης  του τελευταίου ή του πληρεξουσίου του κατά τη λήψη τους.  ΑΠ 1909/2007 ΕΣυγκΔ 2007/541
 Λαμβάνονται υπ΄όψη ΜΟΝΟΝ αν έγιναν μετά από προηγουμένη Κλήτευση του αντιδίκου του, προ 24 τουλάχιστον ωρών. Όμως η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ του αντιδίκου, ΚΑΛΥΠΤΕΙ την έλλειψη κλητεύσεως ΑΠ 1436/1997 ΣΕΣυγκΔ 2001/520 
Μον.Εφ.Αθ........
Πηγή: www.esd.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: