Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Νοε 2015

Έλεγχοι και όρια στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων; Ίσως κάποτε.

Με «απίστευτες» μεθοδεύσεις οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ ακόμα ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα εγκλήματα εις βάρος της Δημόσιας Υγείας, το περίφημο «σκανδαλο» VW με έντεκα εκατομμύρια πετρελαιοκινητήρες να σπέρνουν τον καρκίνο είναι σε εξέλιξη. και να μη διερευνάται επι της ουσίας από την Ευρωπαική Επιτροπή είχαν μια ακόμα επιτυχία. Νομιμοποίησαν την αύξηση των ορίων των εκπεμπόμενων από τα αυτοκίνητα ρύπων! Φυσικά δεν το έκανα μόνοι τους. Την δουλειά ανέλαβε η Ευρωπαική επιτροπή, η οποία δεν ανέθεσε το θέμα στους  επιτρόπους της Υγείας ή του Περιβάλλοντος ούτε καν στην επίτροπο Μεταφορών όπως συνηθίζει αλλά στην επίτροπο για θέματα Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων η γνώμη της οποίας σε συνδιασμό με την γνώμη των «τεχνοκρατών» της «Τεχνικής επιτροπής για τα μηχανοκίνητα οχήματα» καθιστούν περιττή  την γνώμη της συνόδου των υπουργων (δημοκρατία και αυτοκίνητο δεν είναι και τόσο συμβατές έννοιες) και άνοιξε έτσι το δρόμο για ακόμα περισσότερο καυσαέριο για μεγαλύτερη συνεισφορά του αυτοκινήτου στην αρρώστια και το θάνατο. Ας σημειωθεί πως πέρισυ μόλις η Παγκόσμια τράπεζα σε μελέτη της ανέφερε ότι οι θάνατοι από τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν το 8ο αίτιο θανάτου παγκόσμια αλλά αν προσθεσουμε και τους θανάτους που προκαλούνται από τους εκπεμπόμενους  ρύπους, το αυτοκίνητο αποτελεί σήμερα το 6ο αίτιο θανάτου! Λίγο ακόμα να σηκωθούμε, λίγο ψηλότερα…L VW
Ποσά και αριθμός ανθρώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας στις Βρυξέλλες που χρησιμοποιήθηκαν το 2014 από 3 μόνο εταιρείες για να παρθούν οι σωστές αποφάσεις για το κλίμα την ενέργεια, το εμπόριο και την πολιτική μεταφορών. Πηγή: www.lobbyfacts.eu
Προς ευρωπαϊκή αναβολή oι αυστηρότεροι έλεγχοι και όρια στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων.
Αναδημοσίευση από: in.gr
Η νέα πρόταση της Elzbieta Bienkowska, Ευρωπαίας Επιτρόπου για την βιομηχανία σχετικά με τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου των αυτοκινήτων προβλέπει αντί της εφαρμογής του ορίου των 0,08 γρ./χλμ. -σε ήπια προσαρμογή από το 2017 έως το 2019 με ενδιάμεσο όριο τα τα 0,095 γρ./χλμ.- την χαλάρωση του σε 1,6 γρ./χλμ. έως το 2019, αλλά και σχετική «ελαστικότητα» για υπέρβαση έως και κατά 50% -στα 1,2 γρ./χλμ.- του ορίου των 0,08 γρ./χλμ. μετά το 2020
Εν μέσω πιέσεων από πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις η Επίτροπος για τη βιομηχανία, Elzbieta Bienkowska, προωθεί την αναβολή της εφαρμογής των αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, προτείνοντας την «μετάθεση» της εφαρμογής μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες για το 2020 και προχωρώντας σε πρόταση χαλάρωσης των ορίων για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προτύπου Euro 6.
Η αρχική πρόταση της ΕΕ προέβλεπε την εφαρμογή των ελέγχων εκπομπών οξειδίου του αζώτου των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες αντί σε εργαστήρια, ξεκινώντας το Σεπτέμβριο του 2017 με δεδομένο ότι σχετικές έρευνες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο έχουν καταδείξει ότι τα μεγέθη εκπομπών ρύπων παρουσιάζονται αυξημένα έως και κατά 500% σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης.
Η εφαρμογή των αυστηρότερων ελέγχων θα σήμαινε ταυτόχρονα ότι το όριο εκπομπών οξειδίου του αζώτου στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προτύπου Euro 6 θα περιοριζόταν σταδιακά στα 0,08 γρ./χλμ. έως το 2020 με μηδενική ανοχή.
Η διαδικασία προσαρμογής στο παραπάνω όριο θα ξεκινούσε από το 2017 και αυτό, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, σήμαινε ότι από το 2017 έως το 2020 τα αυτοκίνητα με κινητήρες Euro 6 θα μπορούσαν να ξεπερνούν το παραπάνω όριο κατά 60% μέχρι τις αρχές της νέας δεκαετίας.
Για την ακρίβεια, η εφαρμογή του ορίου των 0,08 γρ./χλμ. οξειδίων του αζώτου και η πολιτική μηδενικής ανοχής της Ε.Ε ως προς αυτό είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2019.
Αντ’ αυτού η Ευρωπαία Επίτροπος προτείνει τα αυτοκίνητα με κινητήρες προδιαγραφών Euro 6 να μπορούν να υπερβαίνουν το όριο εκπομπής οξειδίων του αζώτου των 0,08 γρ./χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κατά 110% -αντί 60%- έως τον Ιανουάριο του 2020. Επιπλέον, η πρόταση της Elzbieta Bienkowska, προβλέπει τη δυνατότητα «μόνιμης υπέρβασης» του παραπάνω ορίου κατά 50% και μετά το 2021.
Την νέα πρόταση της Elzbieta Bienkowska συνυπέγραψε και η αρμόδια τεχνική επιτροπή για τα μηχανοκίνητα οχήματα (Technical Committee for Motor Vehicles – TCMV) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κάτι που σημαίνει ότι το ζήτημα δεν θα χρειαστεί να συζητηθεί σε επίπεδο υπουργών στην Ε.Ε. ωστόσο φυσικά απομένει η έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε διαδικασία συζήτησης για το θέμα της εφαρμογής των νόμιμων ορίων οξειδίων του αζώτου που προβλέπει το περιβαλλοντικό πρότυπο Euro 6 για τα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες (0,08 γρ./χλμ.), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησε σε μια μη δεσμευτική απόφαση να εφαρμοστούν έως το τέλος του 2017.
Πηγή: www.soste.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: