Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















1 Νοε 2015

Εξι χρόνια μετά… αύριο μπορεί και να ξεκινήσει η δίκη για τον φόνο του Αποστόλη Μολυβιάτη

Έξι χρόνια μετά τον φόνο του Αποστόλη Μολυβιάτη από παράνομη διαφημιστική πινακίδα, μετά από συνεχείς αναβολές το πρωτόδικο ποινικό δικαστήριο έχει οριστεί για αύριο στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων. (στα διοικητικά δικαστήρια, δεν έχει καν οριστεί δικάσιμος).
Είναι μια σημαντική δίκη όχι μόνο για την οικογένεια του Αποστόλη και για όλα  τα παιδιά που χάθηκαν απ αυτόν τον λόγο αλλά για όλους όσους αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια.
Η απόσπαση προσοχής των οδηγών αλλα και η άμεση ανθρωποκτόνος δράση αυτών των πινακίδων  που είχαν κατακλύσει τους ελληνικούς δρόμους (και που οι «ιδιοκτήτες» τους όλο και επιχειρούν να ξανασηκώσουν σε μέρη όπου εκτος από την Δικαιοσύνη και η Τοπική Αυτοδιοίκηση παριστάνει την τυφλή) είναι από τα σημαντικά αίτια πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων.
Δυστυχώς εκτός από την αυριανή δίκη έχουν προηγηθεί κι άλλες με καταδικαστικές αποφάσεις για διάφορους δημάρχους και άλλους υπεύθυνους. Λέμε δυστυχώς γιατί για κάθε δίκη έχει προηγηθεί ο θάνατος ενός νέου ανθρώπου:
Για  τον φόνο του 22χρονου Αντώνη Κυριακόπουλου από πρόσκρουση του αυτοκινήτου του σε παράνομη διαφημιστική πινακίδα στη Λ. Ποσειδώνος καταδικάστηκαν πρωτόδικα οι: Χαρ. Μανιάτης, τότε Γ. Γραμματέας Περιφέρειας Αττικής, σε φυλάκιση 2 ετών και 5 μηνών. Ανδρέας Ευθυμίου, σήμερα Δήμαρχος Μοσχάτου – Ταύρου,τότε αντιδήμαρχος Μοσχάτου σε φυλάκιση 2 ετών και 5 μηνώνΓ. Λιάπης, υπεύθυνος της διαφημιστικής Master Outdoor σε φυλάκιση 3 ετών και 5 μηνών.
– Για το φόνο του 25χρονου Γιάννη Σταυρουλάκη  ο πρώην Δήμαρχος Αμαρουσίου – Π. Τζανίκος  καταδικάστηκε τελεσίδικα σε φυλάκιση δέκα μηνών (Εφετείο Αθηνών)
– Για τον φόνο του 21χρονου Παναγιώτη Καραλή ο πρώην Δήμαρχος Γαλατσίου  Κ. Τσίρος  καταδικάστηκε τελεσίδικα σε φυλάκιση δέκα μηνών (Εφετείο Αθηνών). Μια σειρά από δίκες άλλων δημάρχων αναμένεται να προσδιοριστούν και να διεξαχθούν μ αυτη την αργόσυρτη βασανιστική για τις οικογένειες των θυμάτων διαδικασία.
ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑ ΑΠΟ ΑΜΕΛΕΙΑ, ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΖΑΝΙΔΑΚΗΣ ΚΑΙ MASTER MEDIA SYSTEM
Στο εδώλιο του κατηγορουμένου θα καθίσουν την Τρίτη 27 Οκτωβρίου, ο πρώην Δήμαρχος Χαλανδρίου Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος, ο Κωνσταντίνος Ζανιδάκης της δημοτικής επιχείρησης Χαλανδρίου «ΦΛΥΑ» και ο Αθανάσιος Ανδριόπουλος, πρ. πρόεδρος της διαφημιστικής εταιρείας «Master Media system», κατηγορούμενοι για ανθρωποκτονία από αμέλεια, για τον θάνατο του Αποστόλη Μολυβιάτη (21 ετών) πάνω σε παράνομη διαφημιστική πινακίδα, που είχαν τοποθετήσει παράνομα ο Δήμος, η Δημοτική επιχείρηση και η διαφημιστική εταιρεία, σε νησίδα ασφαλείας (!) επί της Λεωφόρου Κηφισίας στο Χαλάνδρι.
Ο Αποστόλης Μολυβιάτης έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, στις 7 το πρωί, στις 24 Αυγούστου του 2009, στη Λεωφόρο Κηφισίας 362. Οδηγούσε ένα Renault Clio στη δεξιά λωρίδα, κινείτο απολύτως κανονικά και νόμιμα, με κατεύθυνση από Αθήνα προς Κηφισιά και φορούσε τη ζώνη του. Βρισκόταν στην ευθεία, μετά το Υγεία, στο ύψος της πεζογέφυρας του ΟΑΚΑ. Ένας απρόσεκτος οδηγός, από την μεσαία λωρίδα δεν τον είδε και τον «έκλεισε». Ο Αποστόλης προσπάθησε να τον αποφύγει, τα οχήματα συγκρούστηκαν και το αυτοκίνητο του, κατέληξε πάνω στην παράνομη διαφημιστική πινακίδα που βρισκόταν στη νησίδα ασφαλείας (!). Χτύπησε στο κεφάλι, πάνω στην κολώνα και σκοτώθηκε.
Συντάχθηκε σχετική δικογραφία από την Τροχαία Κηφισιάς, με βάση την οποία ασκήθηκε ποινική δίωξη (ΑΒΜ Φ09/6129), όσον αφορά την πρόκληση του τροχαίου δυστυχήματος, στον άλλο εμπλεκόμενο οδηγό στο τροχαίο, ο οποίος παραπέμφθηκε κατηγορούμενος στο Τριμελές Πλημ/κειο Αθηνών και τελικά με την υπ’ αριθμό 36174/26-06-2012 απόφαση του Δικαστηρίου αυτού, κηρύχθηκε ένοχος για το τροχαίο δυστύχημα και καταδικάσθηκε σε ποινή φυλάκισης είκοσι (20) μηνών για το θανάσιμο τραυματισμό του Αποστόλη Μολυβιάτη. Για το τροχαίο ο Αποστόλης, δεν είχε καμία υπαιτιότητα, (και του παραμικρού ακόμα τυχόν συντρέχοντος πταίσματος).
Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, τους ειδικούς πραγματογνώμονες και τους άνδρες της τροχαίας, αν και η πρωτογενής αιτία του δυστυχήματος ήταν η απροσεξία του άλλου οδηγού, το μόλις 21 ετών αγόρι, θα ζούσε, αν η παράνομη πινακίδα δεν βρισκόταν εκεί. 
Ο κατηγορούμενος τ. δήμαρχος διαφημιζόμενος σς παράνομη διαφημιστική πινακίδα
Ο κατηγορούμενος τ. δήμαρχος Χαλανδρίου  Γ. Ζαφειρόπουλος διαφημιζόμενος σε παράνομη διαφημιστική πινακίδα…
ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΚΑΙ Η ΦΟΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΙΔΑ
Σύμφωνα με την έκθεση της τροχαίας, του πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά, τις μαρτυρίες των αυτοπτών, αλλά και την κατάθεση του άλλου εμπλεκόμενου οδηγού στο τροχαίο, που κινείτο στη μεσαία λωρίδα με ένα Fiat Tipo, ο οδηγός του Fiat θέλοντας να αλλάξει λωρίδα προς τα δεξιά, ώστε να μπει λίγο αργότερα στον υπόγειο κόμβο και την Σπύρου Λούη, για να κατευθυνθεί προς το Νέο Ηράκλειο, δεν είδε το αυτοκίνητο του Αποστόλη  και τον «έκλεισε».
Κατά την διάρκεια του απρόσμενου, απρόσεκτου και χωρίς προειδοποίηση (φλας) ελιγμού του άλλου οδηγού, προς τη δεξιά λωρίδα, αιφνιδιασμένος ο Αποστόλης, ενστικτωδώς επιχείρησε να τον αποφύγει, στρίβοντας προς τα αριστερά το τιμόνι. Αναπόφευκτα όμως τα αυτοκίνητα τελικά συγκρούστηκαν και συγκεκριμένα το αυτοκίνητο του Αποστόλη, με το μπροστινό δεξιό  (μπροστινή δεξιά γωνία) μέρος του, με το πίσω αριστερό μέρος (πίσω αριστερή γωνία) του αυτοκινήτου που οδηγούσε ο άλλος οδηγός.
Αποτέλεσμα της σύγκρουσης αυτής ήταν το αυτοκίνητο του Αποστόλη, να περιστραφεί δεξιόστροφα, να εκτραπεί της πορείας του προς τα δεξιά, να ανέβει στη διαχωριστική νησίδα ασφαλείας και να προσκρούσει  με την αριστερή του πλευρά και κυρίως με τη μπροστινή αριστερή πόρτα του οδηγού, σε κατακόρυφη μεταλλική κολώνα (ύψους πέντε μέτρων)διαφημιστικής πινακίδας τύπου “ρακέτας”, που είχε τοποθετηθεί παράνομα στο συγκεκριμένο σημείο και αμέσως στη συνέχεια, με άξονα την κολώνα αυτή, περιστράφηκε γύρω της, κατά μισή περιστροφή (περίπου δηλαδή 180ο), κατά τη φορά των δεικτών του ωρολογίου και ακινητοποιήθηκε τελικά, με το μπροστινό μέρος του να έχει διεύθυνση προς το οδόστρωμα της Λεωφ. Κηφισίας. 
Το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο άλλος οδηγός εκτράπηκε προς τα δεξιά και πλαγιολισθαίνοντας προς τα εμπρός και δεξιά, αφού διάνυσε με τον τρόπο αυτό απόσταση περίπου 30 μέτρων, ανέβηκε και αυτό στην ίδια διαχωριστική νησίδα ασφαλείας και προσέκρουσε τελικά με το μπροστινό μέρος του πάνω σε όμοια  -δεύτερη στη σειρά- κατακόρυφη μεταλλική κολώνα διαφημιστικής πινακίδας τύπου “ρακέτας”, που είχε επίσης τοποθετηθεί και αυτή παράνομα στο συγκεκριμένο σημείο, όπου το Ι.Χ. ακινητοποιήθηκε.
Η σύγκρουση του Fiat στην παράνομη πινακίδα, έγινε με  το μπροστινό δεξιό μέρος του οχήματος. Επίσης είχε αποσβεστεί μέρος της ταχύτητας και της ορμής, καθώς το αυτοκίνητο διένυσε κάποια μέτρα πριν καταλήξει σε αυτή. Ο οδηγός γλίτωσε με λίγα ράμματα στο μέτωπο. Αντιθέτως η πλαγιομετωπική σύγκρουση, του οχήματος του Αποστόλη με την παράνομη πινακίδα, που ήταν δίπλα στον δρόμο, χωρίς περιθώρια απόσβεσης της ταχύτητας, κατευθείαν στην πόρτα του οδηγού, είχε αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του, στο αριστερό μέρος του κεφαλιού.
Περισσότερα για την υπόθεση: ΕΔΩ
Πηγή:www.soste.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: