Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Ιουλ 2020

Τροχαίο: το τέλειο έγκλημα.

Σύμφωνα με τους εγκληματολόγους και τους συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων «τέλειο έγκλημα» δεν υπάρχει. Ωστόσο αν αναλογιστεί κανείς τη σχέση εγκλήματος και ποινής θάλεγε πως τα τροχαία θα μπορούσαν να θεωρηθούν τα τέλεια εγκλήματα μια και οι επιβαλλόμενες γι αυτά ποινές στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι υποπολαπλάσιες σε σχέση με παρόμοια εγκλήματα τα οποία όμως δεν τελέσθηκαν με την χρήση μηχανοκίνητου μέσου. Οι δράστες όχι μόνο δεν εκτίουν ποινές φυλάκισης αλλά διατηρούν από την πρώτη στιγμή (του φόνου/ων ή σοβαρού τραυματισμού/ών) την άδεια οδήγησης τους, τις πινακίδες και το όχημα τους.
Με δεκάδες κυβερνήσεις να έχουν εναλλαγεί στην εξουσία τα χρόνια ανάπτυξης της μηχανοκίνησης και του πογκρόμ στους δρόμους, με τις περισσότερες απ αυτές να υποστηρίζουν και να πραγματοποιούν αλλαγές προς το αυστηρότερο σε ότι αφορά το θεσμικό πλαίσιο διαφόρων εκφάνσεων της κοινωνικής ζωής, τα τροχαία πάντα αποτελούσαν την εξαίρεση του κανόνα. Και η πιο αυστηρή πολιτεία θάχει μια «συγχωρετική» εστία.
Κατά καιρούς έχει εκφραστεί δημόσια από έγκριτους ποινικολόγους η υπόνοια ότι το τροχαίο έγκλημα χρησιμοποιείται εκτεταμένα για ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Για να το λένε αυτοί κάτι θα ξέρουν. Ωστόσο και για όποιον δεν ξέρει ένας τέτοιος ισχυρισμός θα θεωρηθεί εύλογος δεδομένης της ατιμωρησίας μιας τέτοιας μεθόδευσης.
Τα όσα αποκαλύφθηκαν πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη (ΕΔΩ) για τον φόνο στις 5 Ιανουαρίου 2020 ενός 28χρονου νέου από την Βουλγαρία που κατέβηκε στη Θεσσαλονίκη για  να παρακολουθήσει ένα ποδοσφαιρικό αγώνα ελληνικών ομάδων ξεπερνούν βέβαια κάθε φαντασία, όχι μόνο για τον παραλογισμό του εγκλήματος (έξι άτομα οργάνωσαν συλλογικά και πραγματοποίησαν την δολοφονία του επειδή …ήταν οπαδός άλλης ομάδας, τον οποίον δεν γνώριζαν καν) αλλά  και γιατί ακολούθησαν μια στρατηγική που βασίζονταν σε όλες τις «τρύπες» του Ποινικού Κώδικα και του ΚΟΚ με αποτέλεσμα η δολοφονία να χαρακτηριστεί τροχαίο με εγκατάλειψη με συνέπεια η δράστις που είχε συλληφθεί λίγες ώρες μετά το συμβάν να αφεθεί αμέσως ελεύθερη κατηγορούμενη για δυο πλημμελήματα: ανθρωποκτονία από αμέλεια και εγκατάλειψη θύματος.








Η συνέχιση της έρευνας έξι μήνες μετά  αποκάλυψε σύμφωνα με τις δικαστικές αρχές πώς η φερόμενη ως τυχαία διερχόμενη 26χρονη οδηγός, μόνο τυχαία δεν βρέθηκε εκεί αλλά αποτελούσε μέλος της ομάδας η οποία δολοφόνησε με δόλο το θύμα και μάλιστα ή ίδια επέφερε τα θανατηφόρα κτυπήματα με το αυτοκίνητο που πέρασε από πάνω του, ενώ οι συνεργοί της τον κυνηγούσαν και τον κτυπούσαν, προκαλώντας θανατηφόρες κακώσεις της κοιλίας και της πυέλου.
Η φρικιαστική αυτή η υπόθεση δείχνει από μια άλλη πλευρά την ανάγκη της ΑΜΕΣΗΣ κατάργησης  του άρθρου 43 του ΚΟΚ που χαρακτηρίζει την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου πλημμέλημα όπως και την συνολικότερη αναμόρφωση  του Δικαίου που αφορά τα τροχαία εγκλήματα που βαφτίζει τη συντριπτική πλειοψηφία των φόνων και σοβαρών τραυματισμών σαν πράξεις που προκλήθηκαν από αμέλεια.
 Όταν το οργανωμένο έγκλημα χρησιμοποιεί σαν εργαλείο του τον ΚΟΚ, τι δεν καταλαβαίνεις;

Δεν υπάρχουν σχόλια: