Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Ιουλ 2020

Φινλανδική μελέτη βρίσκει διαφορετικά προφίλ μεταξύ των οδηγών ποτών και ναρκωτικών

 

Οι συγκρούσεις που προκαλούνται από οδηγούς οινοπνευματωδών ποτών που χρησιμοποιούν μόνο αλκοόλ και οι οδηγοί ναρκωτικών διαφέρουν ως προς το χρόνο και τους τύπους ατυχημάτων και είναι σύνηθες για τους χρήστες ναρκωτικών να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα πολλά μεθυστικά σύμφωνα με νέα έρευνα του Φινλανδικού Ινστιτούτου Δεδομένων Συντριβής (OTI ), μέλος του ETSC. 
Η τελευταία έκθεση κατάχρησης ουσιών, σύμφωνα με νέα έρευνα του Φινλανδικού Ινστιτούτου Δεδομένων Συντριβής (OTI ), εξέτασε θανατηφόρες συγκρούσεις που διερευνήθηκαν στη Φινλανδία κατά την περίοδο 2014-2018 και σε οδηγούς που οδήγησαν υπό την επήρεια αλκοόλ, ή ναρκωτικών, ή και τα δύο. 
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πλειονότητα των οδηγών οινοπνευματωδών ποτών που προκάλεσαν θανατηφόρο σύγκρουση δεν είχαν χρησιμοποιήσει άλλα φάρμακα εκτός από το αλκοόλ. 
Ήταν  πιο συνηθισμένο στους οδηγούς ναρκωτικών να χρησιμοποιούν  ταυτόχρονα  και αλκοόλ μαζί με ναρκωτικά που επηρεάζουν την ικανότητά τους να οδηγούν.
 Το 65% αυτών που οδήγησαν υπό την επήρεια ναρκωτικών ήταν μικτοί χρήστες. Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, οι συγκρούσεις που αφορούσαν μόνο οδηγούς που χρησιμοποιούν αλκοόλ επικεντρώθηκαν στα σαββατοκύριακα και τη νύχτα: οι μισές συγκρούσεις που οδήγησαν στο ποτό σημειώθηκαν μεταξύ Παρασκευής βράδυ και Κυριακής το πρωί. 
Ωστόσο, οι συγκρούσεις που προκλήθηκαν από οδηγούς υπό την επήρεια ναρκωτικών κατανεμήθηκαν πιο ομοιόμορφα καθ 'όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και δεν επικεντρώθηκαν σε συγκεκριμένες ώρες. 
Υπάρχουν σαφείς διαφορές στα στατιστικά στοιχεία μεταξύ των λεγόμενων «παραδοσιακών» οδηγών ποτών και των οδηγών ναρκωτικών. Οι οδηγοί οινοπνευματωδών ποτών εμπλέκονταν συνήθως σε συγκρούσεις με ένα όχημα, μόνο στο δρόμο τη νύχτα χωρίς άλλα άτομα που εμπλέκονταν στη σύγκρουση, εκτός από άλλους επιβάτες στο όχημά τους.
 Οι οδηγοί ναρκωτικών προκάλεσαν περισσότερα σφάλματα. Και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι οδηγοί ναρκωτικών οδηγούν στους δρόμους πιο συχνά κατά τη διάρκεια της ημέρας όταν υπάρχει περισσότερη κίνηση, σύμφωνα με τους ερευνητές. 
Το 2014-2018, 320 άνθρωποι πέθαναν σε συγκρούσεις μηχανοκίνητων οχημάτων που προκλήθηκαν από μεθυσμένους οδηγούς. Από αυτούς, 248 ήταν μεθυσμένοι οδηγοί, 54 ήταν επιβάτες με μεθυσμένο οδηγό και 18 ήταν σε άλλο όχημα. 
Εκτός από αυτές τις συγκρούσεις μηχανοκίνητων οχημάτων τέσσερις πεζοί και ένας ποδηλάτης σκοτώθηκαν σε συγκρούσεις που προκλήθηκαν από μεθυσμένους οδηγούς το 2014-2018. 
Συνολικά 18 ποδηλάτες που είχαν οδηγήσει ενώ ήταν μεθυσμένοι πέθαναν από το 2014 έως το 2018. 
Συνήθως, το επίπεδο δηλητηρίασης ήταν υψηλό, τουλάχιστον 1,2 g / l. 

Οι εθισμένοι οδηγοί ήταν επίσης πιο πιθανό να μην έχουν ζώνη. 
Οι συγγραφείς προτείνουν τη χρήση αλληλεπιδράσεων αλκοόλ, τα οποία είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά στη μείωση των ποσοστών επαναπροσφοράς μεταξύ των οδηγών ποτών. 



 Αναδημοσίευση από ETSC

Δεν υπάρχουν σχόλια: