Η Tesla παραπλάνησε τους καταναλωτές σχετικά με τις ικανότητες των αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης της,  αποφάνθηκε δικαστήριο του Μονάχου.
Το Κέντρο Προστασίας Ενάντια στον Αθέμιτο Ανταγωνισμό – ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που κατέθεσε την αγωγή – κατηγόρησε την Tesla ότι υπόσχεται στους πελάτες περισσότερα από όσα θα μπορούσε πραγματικά να προσφέρει.
Το δικαστήριο συμφώνησε με τη  Wettbewerbszentrale, το θεματοφύλακα του θεμιτού ανταγωνισμού, που οποίο υποστηρίζεται από βιομηχανικές ενώσεις, επιμελητήρια και μεμονωμένες εταιρείες σε διάφορους κλάδους. Επίσης  Απαγόρευσε στη Tesla Γερμανίας να συμπεριλάβει τις φράσεις «πλήρεις δυνατότητες για αυτόνομη οδήγηση» και «περιλαμβάνει αυτόματο πιλότο» (autopilot inclusive) στο διαφημιστικό της υλικό της, ακόμη και στον ιστότοπο της απ όπου πουλά   αυτοκίνητα, σύμφωνα με το Reuters.
Η Tesla μπορεί να εφεσιβάλει την δικαστική απόφαση. Η εταιρεία δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα του CNBC να σχολιάσει την απόφαση.
«Δεν υπάρχει ακόμη στη Γερμανία ένα νομικό πλαίσιο για αυτόνομη οδήγηση στην πόλη», δήλωσε ο A. Ottofuelling, δικηγόρος της TESLA. ″Και άλλες λειτουργίες δεν δουλεύουν  ακόμα όπως διαφημίζονται.”
Ο αυτόματος πιλότος (Autopilot) τηςTesla είναι παρόμοιος με τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού που υπάρχουν σε πολλά αυτοκίνητα στην αγορά σήμερα. Το σύστημα Autopilot βοηθά τον οδηγό να παραμείνει αυτόματα στη λωρίδα του και να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από άλλα οχήματα, ανάμεσα στ άλλα. Η εφαρμογή αυτή είναι στο στάνταρ εξοπλισμό στα οχήματα  της Tesla σήμερα.
Η ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία πωλεί επίσης ένα πακέτο Full Self Driving (Πλήρους Αυτό-οδήγησης) ή “FSD” με πιο προηγμένα χαρακτηριστικά. Στη Γερμανία, η εταιρεία εμπορεύεται τα αυτοκίνητά της ως «διαθέτοντα αυτόματο πιλότο» (Autopilot inclusive), με ”πλήρεις δυνατότητες για αυτόνομη οδήγηση”. Τα οχήματα Tesla, ακόμη και αυτά που είναι εξοπλισμένα με το πακέτο FSD της εταιρείας, απαιτούν από τους οδηγούς να παραμένουν πλήρως προσεκτικοί, έτοιμοι να πάρουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Η Tesla και ο διευθύνων σύμβουλός της Elon Musk προσπάθησαν να περιγράψουν και να ορίσουν την «αυτόνομη» με τον δικό τους τρόπο.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται συνήθως στα έξι επίπεδα αυτόνομης οδήγησης που ορίζει η SAE International για να συνεννοούνται γι αυτές τις αναδυόμενες τεχνολογίες. Η αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου τέσσερα, η οποία επιτρέπει σε ένα όχημα να εκτελεί όλες τις λειτουργίες οδήγησης, αλλά μόνο σε ορισμένες συνθήκες, δεν πωλείται ακόμη από καμία αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Musk άρχισε να μιλάει για τις προσπάθειες της εταιρείας για τον αυτόματο πιλότο από το 2013. Είπε ότι η «γενικευμένη πλήρης αυτονομία» αναπτύχθηκε το 2015. Από το 2016, η Tesla υποσχέθηκε στους καταναλωτές ότι όλα τα παραγόμενα αυτοκίνητά της θα περιλάμβαναν λογισμικό πλήρους αυτοκίνησης. Αυτό το λογισμικό – γνωστό ως Hardware 3.0 – δεν εμφανίστηκε μέχρι την άνοιξη του 2019.
Παρόλο που η Tesla υποσχόταν αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα από το 2016, εξακολουθεί να μην το έχει αποδείξει στους δρόμους της χώρας, ενώ σύμφωνα με τον Musk η hands-free οδήγηση θα ήταν δυνατή από τα τέλη του 2017.
Τον Απρίλιο του 2019, ο Musk είπε: «Περιμένουμε να ολοκληρωθεί η δυνατότητα της αυτόματης-οδήγησης φέτος και περιμένουμε να είμαστε αρκετά σίγουροι από τη μεριά μας για να πούμε ότι νομίζουμε ότι οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να αγγίζουν το τιμόνι και μπορούν να κοιτάζουν έξω από το παράθυρο για κάποια ώρα προφανώς … το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους»
Ο Musk είπε σε μια συζήτηση με επενδυτές τον Μάιο του 2019 ότι η Tesla αναμένεται να έχει 1 εκατομμύριο οχήματα στο δρόμο μέχρι το τέλος του 2020 που θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν  ως «ρομπότ-ταξί».
Η απόφαση του δικαστηρίου του Μονάχου δεν ήταν έκπληξη για την Τesla. Τον περασμένο Αύγουστο, ο Musk έγραψε: «Συνεργαζόμαστε με τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ για τη βελτίωση των κανόνων. Το πνεύμα των κανόνων είναι σωστό, αλλά η ακριβής γλώσσα δεν ταιριάζει αρκετά με το πνεύμα. Πλοηγηθείτε στο Autopilot που λειτουργεί καλά στον υπόλοιπο κόσμο. ”
Η Tesla ανταγωνίζεται τις καθιερωμένες γερμανικές μάρκες αυτοκινήτων, όπως Audi, BMW, Mercedes-Benz και Porsche.
Η εταιρεία στοχεύει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο – προγεφύρωμα έξω από το Βερολίνο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το προγραμματισμένο εργοστάσιό του Grünheide θα απασχολεί 3.000-3.500 εργαζόμενους ανά βάρδια (περίπου 10.500-12.000 συνολικά), σύμφωνα με έκθεση της 11ης Ιουλίου από το γερμανικό περιοδικό Auto Trade, Automobile Woche .
Η απόφαση του δικαστηρίου δεν επηρέασε  τη τιμή της μετοχής της Tesla που την ίδια ημέρα, εμφάνισε άνοδο κατά 1,3%  στη Νέα Υόρκη.