Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Ιουλ 2025

Ποιοι οδηγοί θα χάσουν το δίπλωμά τους τον Ιούλιο του 2025 -Τι αλλάζει στη νομοθεσία της Ευρώπης

 

 

 Η κατανάλωση αλκοόλ πριν από την οδήγηση είναι μία από τις πιο επικίνδυνες και θανατηφόρες συνήθειες των οδηγών, ενώ μία ακόμη ευρωπαϊκή χώρα ενδέχεται να υιοθετήσει μία αυστηρότατη ποινή για όσους οδηγούν υπό την επήρεια.

Η νομοθεσία που αφορά την κατανάλωση αλκοόλ και την οδήγηση γίνεται ολοένα και πιο αυστηρή τα τελευταία χρόνια στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ πολλοί είναι οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας που προτείνουν ακόμη πιο ρηξικέλευθα μέτρα.

Ένα από αυτά είναι και η χρήση μίας συσκευής που ονομάζεται alcolock, η οποία εγκαθίσταται στο αυτοκίνητο και εμποδίζει όσους έχουν πιει από το να οδηγήσουν. Πιο συγκεκριμένα, ο χρήστης φυσάει στη συσκευή, και αν διαπιστωθεί κατανάλωση αλκοόλ που υπερβαίνει το επιτρεπτό όριο, δεν παίρνει μπρος ο κινητήρας.

 

Το Υπουργείο Υποδομών της Ιταλίας απέστειλε στις 17 Μαρτίου ένα προσχέδιο νόμου στην αρμόδια αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία αν δώσει την έγκριση, το alcolock θα ενσωματώνεται υπό προϋποθέσεις σε ορισμένα αυτοκίνητα, αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου του 2025.

Σε πρώτο στάδιο, οι συσκευές προορίζονται για όσους οδηγούς συλλαμβάνονται από την αστυνομία να οδηγούν μεθυσμένοι. Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός θα υποχρεώνεται από τον νόμο να αγοράζει και να εγκαθιστά το alcolock στο όχημά του με δικά του έξοδα.

 

 Το εξουσιοδοτημένο από τον κατασκευαστή συνεργείο θα πρέπει να εγκαταστήσει τη συσκευή σύμφωνα με τις οδηγίες και τις διαδικασίες που έχουν καθοριστεί. Η εν λόγω συσκευή θα συνδέεται με τον κινητήρα, ο οποίος δεν θα μπορεί να ενεργοποιηθεί εφόσον ανιχνευτεί μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη ποσότητα αλκοόλ.

Αν εν τέλει εφαρμοστεί το μέτρο, η συσκευή θα παραμένει εγκατεστημένη στο αυτοκίνητο του παραβάτη για 2 έτη, στην περίπτωση που η παραβίαση του επιτρεπόμενου ορίου ήταν οριακή (0,8 – 1,5 γρ./λίτρο), και για 3 έτη αν η μέτρηση έδειξε πάνω από 1,5 γρ./λίτρο. Στην τελευταία περίπτωση -και ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης- η ισχύς του μέτρου μπορεί να επεκταθεί για περισσότερα από 3 έτη.

 

 
Σημειώνεται ότι το εν λόγω μέτρο εφαρμόζεται, μεταξύ άλλων, στο Βέλγιο από το 2010, με τους παραβάτες να καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα στην εγκατάσταση της συσκευής, ή την αφαίρεση του διπλώματός τους. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το διάστημα 2010-2020 εγκαταστάθηκαν 2.169 αλκοολόμετρα σε αυτοκίνητα στο Βέλγιο

 

Πηγή: https://www.carandmotor.gr

 



 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: