Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Ιουλ 2025

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: άρθρο του Προέδρου του ΣΕΣ Θανάση Τσιάνου

 

Μποτιλιαρισμένοι 100 ώρες τον χρόνο – Η αποσυμφόρηση θα «έρθει» με το μετρό 

 
H Καθημερινή φιλοξένησε  άρθρο του Προέδρου του ΣΕΣ Θανάση Τσιάνου  στο πλαίσιο έρευνας για τις μετακινήσεις στην Αττική, της εξαιρετικής δημοσιογράφου Despina Konti .
Στο πλαίσιο της έρευνας φιλοξενούνται και απόψεις συναδέλφων George Yannis , Ζωής Χριστόφορου. 
 
Από το θέλω στο μπορώ
Του Θανάση Τσιάνου
Για το έτος 2030 αναμένεται αύξηση στις μετακινήσεις στην Αττική περίπου 16%-20%. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι διελεύσεις στην Αττική Οδό αυξήθηκαν ήδη περίπου 9,5% από το 2023 έως σήμερα. Συνεπώς, εάν η πολιτεία δεν δράσει καθοριστικά και αποτελεσματικά, τα επόμενα πέντε χρόνια θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
 Δεδομένου ότι απαιτούνται σημαντικοί οικονομικοί πόροι, είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα σαφές και με επιστημονικά κριτήρια τεκμηριωμένο σχέδιο που να θέτει προτεραιότητες. Στόχος πρέπει να είναι:
 
• Τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αναλάβουν μεγαλύτερο ποσοστό των μετακινήσεων. Οποιοδήποτε μέτρο επηρεάζει ή ανταγωνίζεται τα ΜΜΜ θα πρέπει να εξετάζεται πολύ προσεκτικά. Η ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΜ προϋποθέτει παράλληλες παρεμβάσεις στην οδική κυκλοφορία, στη στάθμευση, στον δακτύλιο, στη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου και γενικότερα στον τρόπο που μετακινούμαστε μέσα στην πόλη. Είναι ένα πολύ πολύπλοκο ζήτημα. Τα τελευταία χρόνια όντως έχουν αυξηθεί οι μετακινήσεις με ΜΜΜ, παράλληλα όμως αυξάνεται και η χρήση του ιδιωτικού οχήματος.
 
• Συντήρηση και διαχείριση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Να συντηρήσουμε αυτά τα οποία ήδη έχουμε και να τα λειτουργήσουμε σωστά. Συστηματικά η ελληνική πολιτεία ξεχνά να προβλέψει κονδύλια για τη συντήρηση των υποδομών. Από τα πιο απλά (π.χ. διαγραμμίσεις) έως τα πιο αναγκαία (π.χ. πεζοδρόμια, φωτεινή σηματοδότηση, γέφυρες κτλ.). Σε κάθε περίπτωση, σήμερα είναι απαραίτητη η διαχείριση της κυκλοφοριακής συμφόρησης με μέτρα άμεσης εφαρμογής και τοπικών παρεμβάσεων όπως τα έχουμε εξειδικεύσει ως Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Τα μέτρα αφορούν τόσο σε αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας του υφιστάμενου οδικού δικτύου όσο και σε αντικίνητρα χρήσης ιδιωτικού οχήματος. Η Αττική σήμερα λειτουργεί με παρεμβάσεις προ του 2004. Συνεπώς μπορούν να γίνουν σημαντικές βελτιώσεις.
 
• Αναβάθμιση ή δημιουργία νέων κρίσιμων περιφερειακών οδικών αξόνων οι οποίοι θα λειτουργούν συμπληρωματικά και δεν θα ανταγωνίζονται τα ΜΜΜ. Πολλές φορές η χρηματοδότηση έργων οδικών υποδομών είτε άμεσα είτε έμμεσα μειώνει τη χρηματοδότηση και το επιβατικό έργο των ΜΜΜ.
Δεδομένου ότι οι μετακινήσεις ούτε παρακολουθούνται ούτε αξιολογούνται στο σύνολό τους από έναν επιστημονικό φορέα, το ερώτημα είναι ποιος φορέας είναι ικανός σήμερα να θέσει τις σωστές προτεραιότητες. Ποιος είναι ο κεντρικός συντονιστής και υπεύθυνος για το σύνολο των μετακινήσεων στην Αττική; Ποιος είναι αυτός που έχει προβλέψει τις μελλοντικές ανάγκες και δρομολογεί τεκμηριωμένα λύσεις;
 
Αναγνωρίζω την κάθε προσπάθεια που γίνεται από όλους τους φορείς στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους και των αρμοδιοτήτων τους.
 Αναγνωρίζω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. 
Αναγνωρίζω τα σημαντικά κονδύλια που δίνονται πλέον στην ενίσχυση των ΜΜΜ, σε αναπλάσεις οδών κτλ. 
Δεν θα αποδώσει, όμως, αυτή η προσπάθεια εάν δεν λυθούν δομικά προβλήματα διακυβέρνησης και μεγαλύτερης εμπλοκής του καλύτερου επιστημονικού προσωπικού που διαθέτει η χώρα.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: