Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















28 Ιουλ 2025

Ο νέος ΚΟΚ μπήκε για τα καλά στη ζωή μας με γεγονός ότι οδηγώντας, στην πράξη προκύπτουν αντιθέσεις. Ώρα για διακοπές και ο ΣΧ σχολιάζει …

 

 

 

 

 

Δύο συμπεράσματα, μια διαπίστωση και ένας πολύ σοβαρός κίνδυνος που δεν είναι η «καταραμένη» ταχύτητα. Άλλοθι συχνά η ταχύτητα, ενώ ξέρουμε ότι για αυτή την ιδιαίτερη σχέση μαζί της, συχνά μάλιστα ολέθρια, σημαντικό είναι το πού και το πώς θα ξεπεράσεις τα όρια που σπάνια συνάδουν με τη λογική, χωρίς να υποτιμούμε και χρόνο, την ώρα μέσα στην ημέρα.

Σε σχέση με τα 30 χλμ./ώρα στην πόλη που κάποτε θα το συνηθίσουμε, όταν για παράδειγμα κινείσαι ηλεκτρικά, έχεις ακόμα ένα λόγο να «σέρνεσαι» ώστε να επιβιώσεις και μάλιστα με ανοικτά παράθυρα. Όπως ο γείτονας με το Tesla, που στου Γκύζη, εντάξει Πεδίον του Άρεως, ψάχνει και φορτιστή δεν βρίσκει …

Το συμπέρασμα, λοιπόν, έχει δύο όψεις. Από τη μία, κάτι θετικό εξελίσσεται και όπως εμείς του αυτοκινήτου δεθήκαμε από καιρό, ως μια αυτονόητη επιλογή-μονόδρομος, οι φίλοι με τις moto επιτέλους φόρεσαν κράνος.

νέος κοκ

Το βλέπεις, το ζεις και το διαπιστώνεις, τόσο στις πόλεις ειδικά σήμερα που όντας νόμιμα έχουν αυξηθεί τα «τζαρτζαρίσματα» με κυκλοφορία ανάμεσα στα αυτοκίνητα συχνά και χωρίς λόγο και γιατί έτσι, αλλά και στην επαρχία. Στα νησιά τα κράνη έχουν αντικαταστήσει επιτέλους τα καπέλα για τον ήλιο και μπορεί να ιδρώνεις, αλλά χαλάλι. Σημαντικό να νιώθεις άβολα, να ντρέπεσαι που το φιλικό σου ζευγάρι ή ο άγνωστος που μόλις σε προσπέρασε φοράει κράνος, ενώ εσύ που αντιστέκεσαι ξέρεις ότι πλέον κλήσεις δεν σβήνονται, ενώ κοστίζουν, πέρα από την προστασία που οφείλεις στον εαυτό σου και στον συνεπιβάτη σου.

Το κινητό, η άλλη, η γκρίζα όψη του νομίσματος που αφορά στον νέο ΚΟΚ και απίστευτο και όμως αληθινό με άλλοθι τα διάφορα καλούδια του υβριδικού μας, αρνούμαστε να συμμορφωθούμε και διαβάστε σχετικά στο 4Troxoi.gr, το άρθρο του Αναστάση Γαλάνη.

Πρόταση με πόνο για εμάς τους αμετανόητους, η λύση είναι πως το κλείνουμε «αεροστεγώς» το κινητό απολαμβάνοντας μουσική χωρίς παρεμβάσεις, ή για τον πολυάσχολο που ταξιδεύει για τις διακοπές του, «κάλεσε στης συντρόφου» ή κάνε υπομονή…  Ο βετεράνος άλλωστε, είναι καιρός να απολαμβάνει τη στιγμή, με την ουσιαστική οδήγηση χωρίς πίεση, να αποτελεί ελιξίριο ζωής.

Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ…

Δεν είναι διαπραγματεύσιμη η κατανάλωση αλκοόλ από τον οδηγό και αν συλληφθείς οφείλεις να παραιτηθείς του δικαιώματος να οδηγείς. Καμία δικαιολογία, καμία ανάλυση του ποσοστού αλκοόλ στο αίμα και όπως και με τη μη χρήση της ζώνης, η χρήση αλκοόλ οδηγώντας αποτελεί προδοσία. Για τον εαυτό σου που δεν τον σέβεσαι και για τη χώρα σου, όπου επιτέλους πρέπει να αποδειχθεί ότι υφίσταται η προσωπική ευθύνη και μάλιστα σε υψηλά επίπεδα. Φτάνει με το μερίδιο, του ολίγον υπεύθυνου…

νέος κοκ

ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ…

Η στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ, ή στην αρχή πεζοδρομίου όπου βρίσκεται η σχετική ράμπα για το αμαξίδιο, η χρήση της ζώνης, το κινητό και το αλκοόλ, δεν δημιουργούν ούτε σκέψη ώστε να ζητήσεις να σου χαριστούν.

Προσβάλλει αυτή η συμπεριφορά, της πίεσης για το σβήσιμο της κλήσης, πρακτική χαστούκι στην κοινωνία μας και μπορεί να μας ενοχλούν οι κάμερες που καταγράφουν τα περισσότερα από 30 χλμ./ώρα ή τη χρήση της λωρίδας, πχ στη Λ. Αλεξάνδρας μόνο για λεωφορεία. Όπως επίσης όταν η αστυνομία του Δήμου αφαιρεί πινακίδες ώστε να εισπράξει και όχι για να αποσυμφορήσει, αλλά είναι προαπαιτούμενο να συμμορφωθούμε σε ό,τι αφορά στην ποιότητα της ζωή μας.

Καθρέπτης και της αξιοπρέπειάς μας, εκφράζοντας και το ευρωπαϊκό προφίλ που μας ταιριάζει, από τη στιγμή που θα καταφέρουμε να προσαρμοστούμε. Το να αντιστεκόμαστε σε ό,τι συνδέεται με τη ζωή μας και να αντιδρούμε ως αμόρφωτοι μιας άλλης εποχής, αυτή της καταπίεσης, μας ξεπερνά και έρχεται σε αντίθεση με την αγωγή μας.

νέος κοκ

Άλλωστε και κακά τα ψέματα, μάθαμε από τους γονείς μας να οδηγούμε με τα δύο χέρια και να μην προσπερνάμε σε διπλή διαχωριστική ακόμα και όταν έχουμε ορατότητα, όπως και να μην επιταχύνουμε όταν μας προσπερνούν.

Θυμάστε άλλωστε: «πρόσεχε παιδί μου», ποτέ δεν ξέρεις ποιος και από πού θα πεταχτεί με αυτοκίνητο, με δίκυκλο ή και πεζός, αφού δύσκολα υπολογίζεται  η ταχύτητα στον άδειο (;) δρόμο με τις πολλές παγίδες.

Καλές διακοπές και το κυριότερο, καλή επιστροφή._ΣΧ

 Πηγή: https://www.4troxoi.gr

 



Δεν υπάρχουν σχόλια: