Αθόρυβα, όπως όλα τα ουσιαστικά πράγματα, εδώ και κάμποσο καιρό ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά στην Αθήνα μια εφαρμογή που όχι μόνο δεν υπολείπεται σε τίποτα από τις προσπάθειες που γίνονται σε άλλες πόλεις για την δημιουργία των λεγόμενων «έξυπνων» διαβάσεων για τους πεζούς αλλά πάει τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα.
Όσοι/ες τυχαίνει να περνάνε από την διασταύρωση των οδών Ασκληπιού και Διδότου θα παρατήρησαν οτι τους τελευταίους μήνες έχουν τοποθετηθεί φανάρια. Η διέλευση των αυτοκινήτων είναι ελεύθερη (σύμφωνα με τον ρυθμό των φαναριών).
Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τους πεζούς. Στη μια μεριά της διάβασης –κάτω απο τον φωτεινό σηματοδότη έχουν τοποθετηθεί δυο κάδοι ανακύκλωσης ενώ πίσω απο αυτούς την πρόσβαση στο πεζοδρόμιο απαγορεύει επιπλέον και μεταλλική μπάρα. Διέξοδος προς τα αριστερά δεν υπάρχει μια και άμεσα αρχίζει ο χώρος παρκαρίσματος ενώ προς τα δεξιά οι κάδοι οριοθετούνται και απο άλλη κάθετη στο δρόμο μεταλλική μπάρα. Ένα μικρό τμήμα «διαφυγής» που πιθανόν να υπήρχε για τον πεζό πιο δεξιά καλύπτεται μονίμως από ένα παρκαρισμένο Smart (στην φωτογραφία κάποιος αναιδής με Corsa του έχει πάρει τη θέση!) c
Μια οικολογική Αθήνα είναι εφικτή!
Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς πρόκειται για διάβαση μονής κατεύθυνσης –αδιέξοδη. Η πρωτοτυπία της έγκειται στο ότι ο πεζός μπορεί να την χρησιμοποιήσει μόνο:
  • για να περάσει το φανάρι να πετάξει τα σκουπίδια του και να επιστρέψει. (αν προλαβαίνει)
  • να περάσει το φανάρι και να μπει στον κάδο ανακύκλωσης.
Μεγάλη σημασία έχει όμως η διάβαση και για τους οδηγούς, οι οποίοι αν και εφ όσον παρασύρουν πεζό μπορούν άμεσα να τον τοποθετήσουν στον κάδο ανακύκλωσης, καθαρίζοντας τον χώρο και ελευθερώνοντας το δρόμο ελαχιστοποιώντας τα προβλήματα στην απρόσκοπτη ροή των ΙΧ.
Μέχρι στιγμής το μόνο πρόβλημα που φαίνεται να υπάρχει είναι στο δεύτερο στάδιο της επεξεργασίας καθώς η προσπάθεια δημιουργίας Δημοτικής επιχείρησης ανακύκλωσης όπου απ τα υπολείμματα των πεζών θα παράγονται οδηγοί αυτοκινήτων έχει «κολλήσει» στη γραφειοκρατία και προσφυγές περιβαλλοντικών οργανώσεων που διαφωνούν για την τοποθεσία.
Ένα δεύτερο πρόβλημα, το οποίο φαίνεται ότι θα επιλυθεί σύντομα είναι η αδυναμία εξυπηρέτησης από το υπάρχον σύστημα Ατόμων με Αναπηρία, Μαμάδων με καροτσάκια κλπ. Προς το σκοπό εξυπηρέτησης και αυτών των πολιτών και αποφυγής οποιασδήποτε διάκρισης εξετάζεται ο ένας από τους κάδους να είναι βυθιζόμενος οπότε  δεν θα υπάρχει κανένα κώλυμα.a
Εβδομάδα Βιώσιμης κινητικότητας
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στα πλαίσια της πανευρωπαικής εβδομάδας βιώσιμης κινητικότητας την οποία διανύουμε (16-22 Σεπτεμβρίου)  και στην οποία συμμετέχει και ο Δήμος Αθηναίων πλήθος εκπροσώπων από διάφορες ευρωπαικές πόλεις ήλθε για να μελετήσει την εφαρμογή αποκομίζοντας ποlύ θετικές εντυπώσεις τόσο απ αυτήν όσο και από άλλες πρωτοποριακές δράσεις του Δήμου, όπως η προστασία των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων.(ΕΔΩ )
Γιώργος Κουβίδης