Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















9 Οκτ 2020

Μαγνήσαλη Ιφιγένεια, ετών 19.

Μαγνήσαλη Ιφιγένεια, ετών 19, 6 Οκτωβρίου 2019

Ένα χρόνο πριν, τις πρώτες ώρες της 6ης Οκτωβρίου 2019, η Ιφιγένεια επέστρεφε σπίτι της στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης μετά από μια έξοδο με συγγενείς και φίλους που επέβαιναν σε τέσσερα συνολικά αυτοκίνητα.

Ήταν επιβάτης σε ΙΧ, το τελευταίο της παρέας, που οδηγούσε 21χρονος, καθισμένη στη θέση του συνοδηγού. Τα αυτοκίνητα κινούνταν στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης στο ρεύμα από ανατολικά προς δυτικά. Λίγο πριν την είσοδο στο τούνελ, ο οδηγός ανέπτυξε ταχύτητα και προσπέρασε τα άλλα αυτοκίνητα μπαίνοντας στο τούνελ.

Η μητέρα της Ιφιγένειας, Πηνελόπη Κουμπιά γράφει: «Μαγνήσαλη Ιφιγένεια: το κορίτσι του τούνελ στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης, ένα μήνα περίπου πριν κλείσει τα 19 της χρόνια. Φόραγε ζώνη το παιδάκι μου, συνοδηγός του δολοφόνου ήταν, που ήταν φίλος του αδερφού της. Μπήκε στο τούνελ με ταχύτητα 150 χιλιόμετρα/ώρα για να δείξει ότι …είναι οδηγός και έχει αμάξι … καλό: ένα κομμένο και ραμμένο αμάξι με μετατροπή από Citroen C2 σε VTS, να δείξει στον αδερφό της και γιο μου ότι είναι μάγκας και τρέχει… μπροστά στα μάτια του αδερφού της το σκότωσε το κοριτσάκι μου. Φόραγε ζώνη η κορούλα μου, φοβόταν την ταχύτητα. Αυτός δεν φόραγε. Έπεσε στα τσιμέντα του τούνελ, ένα τούνελ το οποίο κρατάνε εκεί για μια καφετέρια, το τούνελ του χάρου που έχει πάρει άδικα ψυχές. Έπεσε επάνω της ο οδηγός και μπλόκαρε το κεφαλάκι της στην κολώνα της πόρτας ψηλά με την οροφή. Αυτός δεν έπαθε τίποτα, το κοριτσάκι μου το σκότωσε…

Ανθρωποκτονία από αμέλεια μου είπαν…για αυτό κατηγορείται, είναι ελεύθερος και το δίπλωμα του εξακολουθεί να το έχει κανονικά και να οδηγεί από την πρώτη στιγμή.

Περιμένω την πρώτη ημερομηνία για τη δίκη… Είπα όμως στον αξιωματικό της τροχαίας μετά από μέρες: αν εγώ τον σκοτώσω σχεδόν με τον ίδιο τρόπο δηλαδή με αμάξι τι θα μου κάνετε; Aνθρωποκτονία εξ αμελείας μου είπε…

Απλά περιμένω…»

Ένας χρόνος πέρασε από τη θυσία της Ιφιγένειας, όμως ο άνεμος της Οδικής Ασφάλειας και της Δικαιοσύνης δεν λέει να φυσήξει σ αυτή τη χώρα.

Όσο οι εν ψυχρώ εκτελέσεις βαφτίζονται ανθρωποκτονίες «από αμέλεια» τίποτα δεν πρόκειται ν αλλάξει στη οδηγική συμπεριφορά των εν δυνάμει φονιάδων.

Όταν για τροχαία εγκλήματα όπως αυτό που στοίχισε την ζωή  της Ιφιγένειας, πριν καν φτάσει στα 19 της χρόνια, με πειραγμένο αυτοκίνητο, με πολλαπλές προσπεράσεις μέσα σε τούνελ με εξωφρενική ταχύτητα (το όριο ταχύτητας στο σημείο είναι 50 km/h) δεν χρησιμοποιείται ούτε ο νόμος για διατάραξη των συγκοινωνιών (κακούργημα) και ο δράστης επιβραβεύεται με το να διατηρεί την άδεια οδήγησης τι μήνυμα δίνει άραγε η πολιτεία;

Το να χάνονται κάθε χρόνο στο οδικό δίκτυο εκατοντάδες νέοι και πολύ περισσότεροι να μένουν ανάπηροι είναι φαίνεται κι αυτό μέρος της ελληνικής κανονικότητας.

Να θυμίσουμε πως στη χώρα μας η παραβίαση των ορίων ταχύτητας δεν εντάσσεται στις παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας του ΚΟΚ, ούτε στις παραβάσεις για τις οποίες ο νέος Ποινικός Κώδικας προβλέπει σημαντικά αυξημένες ποινές αν οδηγήσουν σε τραυματισμό ή θάνατο.

Αυτά όταν η παραβίαση των ορίων ταχύτητας είναι η συνηθέστερη παράβαση και το πρώτο αίτιο θανατηφόρων τροχαίων!

Όταν το κράτος κλείνει το μάτι σ αυτούς που αναπτύσσουν εξωφρενικές ταχύτητες στο οδικό δίκτυο, αυτοί  δεν χρειάζεται να κάνουν και πολλά πράγματα για να κλείσουν ένα σπίτι.

-Στέλνουμε την Αγάπη μας και την Αλληλεγγύη μας στην οικογένεια της Ιφιγένειας μια ακόμα οικογένεια που έχει υποστεί το χειρότερο.

Μαζί θα σταθούμε απέναντι στους θύτες και στους εξοικειωμένους με το έγκλημα:

Χωρίς Δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει ειρήνη στους Δρόμους.

Όλοι εμείς

Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: