Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Δεκ 2020

Eπιστολή στους 27 Υπουργούς Μεταφορών και Βιομηχανίας της ΕΕ από φορείς σχετικά με την αποδυνάμωση των κανονισμών για την ασφάλεια των οχημάτων που θα μπορεί να οδηγήσει σε έως και 1300 επιπλέον θανάτους από τροχαία το χρόνο

 ETSC

 Ministers warned weakening of vehicle safety regulations could lead to up to 1300 extra road deaths a year

 

Δελτίο Τύπου

 

Το ETSC, μαζί με έναν συνασπισμό οργανώσεων, έστειλε επιστολή στους 27 Υπουργούς Μεταφορών και Βιομηχανίας της Ε.Ε, εκφράζοντας την ανησυχία τους ότι τα νέα ζωτικής σημασίας πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων της Ε.Ε, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2022, θα μπορούσαν να τεθούν σε σοβαρό πλήγμα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε πέρυσι ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία θα πρέπει να εφοδιαστούν ως στάνταρ με μια σειρά νέων τεχνολογιών ασφάλειας οχημάτων, ξεκινώντας από το 2022. Τα μέτρα προβλέπεται ότι θα αποτρέψουν 25.000 θανάτους από τροχαία μέσα σε δεκαπέντε χρόνια, σύμφωνα με ανάλυση διενεργήθηκε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η πιο σημαντική από αυτές τις νέες τεχνολογίες είναι το Intelligent Speed ​​Assistance (ISA), ένα υπερτιθέμενο σύστημα που βοηθά τους οδηγούς να διατηρούν εντός του νόμιμου ορίου ταχύτητας παρέχοντας σχόλια σχετικά με τον επιταχυντή όταν έχει ξεπεραστεί το όριο.

Η ακατάλληλη ταχύτητα εξακολουθεί να είναι ένας από τους μεγαλύτερους δολοφόνους στους δρόμους της ΕΕ. Περίπου το ένα τρίτο των θανατηφόρων συγκρούσεων συνεπάγεται τουλάχιστον ένα πάρτι με ακατάλληλη ταχύτητα, με τους ποδηλάτες και τους πεζούς να είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι.

Αλλά σε μια συνάντηση εμπειρογνωμόνων που πραγματοποιήθηκε στο Διαδίκτυο στις 9 Νοεμβρίου για να συζητήσει επικαιροποιημένα σχέδια τεχνικών προδιαγραφών για το σύστημα ISA, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε μια σειρά πιθανών επιλογών για το ISA, συμπεριλαμβανομένου ενός ασθενέστερου, μη δοκιμασμένου συστήματος που θα χρησιμοποιούσε μόνο μια σειρά ηχητικών μπιπ όταν επιτυγχάνεται όριο ταχύτητας, αντί για άμεση ανάδραση στον επιταχυντή. Αξιωματούχοι από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τη Σουηδία δήλωσαν ότι υποστήριξαν τις προτάσεις. Και οι τέσσερις χώρες έχουν σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Σουηδοί, μαζί με Γερμανούς αξιωματούχους, δήλωσαν ότι θα ήθελαν επίσης να δουν μια ακόμη πιο αδύναμη λειτουργία ορίου ταχύτητας ως επιλογή αντί του ISA. 

Το λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας υποστήριξε την ίδια αλλαγή πριν από την έγκριση των νέων κανονισμών ασφάλειας οχημάτων πέρυσι, αλλά το αίτημα απορρίφθηκε.

 

Η TRL, το βρετανικό εργαστήριο έρευνας μεταφορών, το οποίο πραγματοποίησε ανάλυση για τις αρχικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκτιμά ότι η εφαρμογή μιας λειτουργίας πληροφοριών ορίου ταχύτητας αντί ενός συστήματος ISA θα οδηγούσε σε 1300 επιπλέον θανάτους ετησίως στην ΕΕ.

 

Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC είπε:

«Η τεχνολογία ευφυούς βοήθειας ταχύτητας, εάν εφαρμοστεί με τον σωστό τρόπο, θα μπορούσε να είναι εξίσου σημαντική για την οδική ασφάλεια όπως η ζώνη ασφαλείας, η οποία, όπως όλοι γνωρίζουν, εφευρέθηκε στη Σουηδία. 

Θα θέλαμε να δούμε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ, αλλά ιδιαίτερα ηγέτες της οδικής ασφάλειας, όπως η Σουηδία, να υποστηρίζει, να μην βλάπτει, προσπάθειες για την αύξηση των ελάχιστων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων στην Ευρώπη.

Το ETSC αναφέρει ότι οι καλύτερες διαθέσιμες επιλογές για το ISA είναι είτε «απτική ανάδραση», η οποία χρησιμοποιεί αυξημένη αντίσταση στο πεντάλ γκαζιού, είτε «λειτουργία ελέγχου ταχύτητας» που περιορίζει αυτόματα την ισχύ του κινητήρα όταν έχει επιτευχθεί το νόμιμο όριο ταχύτητας. 

Αυτά τα συστήματα βρίσκονται ήδη σε πολλά αυτοκίνητα στην αγορά σήμερα, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων από τη Ford , τη Volvo και άλλες μάρκες.

 

Σημειώσεις για συντάκτες:

Οι υπογράφοντες τις επιστολές προς τους υπουργούς μεταφορών και βιομηχανίας είναι:

  • Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) · 
  • Anna-Lisa Boni, Γενική Γραμματέας, EUROCITIES; 
  • Καθηγητής Oliver Carsten, University of Leeds, UK · 
  • Jeannot Mersch, Πρόεδρος, Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Οδικής Κυκλοφορίας (FEVR) 
  • Stephen Russell, Γενικός Γραμματέας, ANEC - Η φωνή των Ευρωπαίων καταναλωτών στην τυποποίηση
  • . William Todts, Εκτελεστικός Διευθυντής, Μεταφορές & Περιβάλλον 
  • Karen Vancluysen, Γενικός Γραμματέας, Δίκτυο POLIS - Πόλεις και Περιφέρειες για την Καινοτομία Μεταφορών
  • . Geert van Waeg, Πρόεδρος, Διεθνής Ομοσπονδία Πεζών; 
  • David Ward, Πρόεδρος, Towards Zero Foundation; 
  • Jill Warren, Διευθύνων Σύμβουλος, Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF)

 

Η επιστολή ΕΔΩ: Risk-weakening-Intelligent-Speed-Assistance_Coalition-letter-to-EU-Ministers-Industry-and-Transport.pdf (etsc.eu)

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: