Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















17 Δεκ 2020

Η Ελλάδα σε κίνηση ή σε βήμα σημειωτόν;

 

Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

  Άτολμο και διεκπεραιωτικό το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και Μικροκινητικότητα.  Προσπαθεί απλά να καλύψει ζητήματα τα οποία έχουν ήδη προκύψει εδώ και πολλά χρόνια. Δεν  αφουγκράζεται την μελλοντική κοινωνία της κυκλοφορίας (ΚτΚ) δεν θέλει και δεν επιδιώκει (με συνέργειες άλλων υπουργείων, ΟΤΑ και πολιτών) να γίνει ο ηγέτης ενός μετασχηματισμού που επιτελείται σε όλο τον κόσμο και έχει κοινό παρονομαστή την κλιματική απορρύθμιση και την σύγχρονη αστική κινητικότητα.

  Γίνεται μια προσπάθεια να ενταχθεί η μελλοντική μικροκινητικότητα μέσα στον απαρχαιωμένο Κ.Ο.Κ., μέρος και προπομπός της οποίας είναι και τα Ε.Π.Η.Ο. χωρίς  όμως ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

Ακόμη και βέλτιστες πρακτικές από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και προτάσεις για την μελλοντική κινητικότητα και την οδική ασφάλεια παραμένουν αναξιοποίητες!

  Ως Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, έχουμε καταθέσει πλήθος προτάσεων, οι οποίες είναι χρόνια τώρα απαιτητές από την Κοινωνία της Κυκλοφορίας, αλλά δεν βρήκαν καμιά θέση στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο!

  Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αιτούντες ιδίως τα ακόλουθα:

 

  • Να αλλάξει η λογική των ΣΒΑΚ η οποία εξαντλείται σε συγκοινωνιακά έργα και μελέτες και ο πολίτης να αποτελεί πρωτεύον υποκείμενο στον σχεδιασμό  και όχι  παθητικό θεατή-δέκτη.
  • Να ορισθούν παραδοτέα για κάθε ΣΒΑΚ που υλοποιείται, όπως και ο προσδόκιμος πολλαπλασιαστής τους στην σύγχρονη βιώσιμη κινητικότητα
  • Όλες οι παρεμβάσεις να περιλαμβάνουν άμεσα μέτρα για την απρόσκοπτη και ασφαλή κινητικότητα των ΑμεΑ
  • Να θεσπιστεί διαμόρφωση δικτύου οδών ήπιας κυκλοφορίας με ταχύτητες 10 - 20km/h ανάλογα της έκτασης και του πληθυσμού μιας πόλης
  • Να αλλάξει η οριζόμενη ταχύτητα πεζού από τα 6km/h στην πραγματική ταχύτητα που είναι 4km/h
  • Να αποδοθούν τα πεζοδρόμια μόνο στους πεζούς και σε κανένα όχημα
  • Να μειωθεί το όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30km/h
  • Να θεσπιστεί το  ‘’δίπλωμα κινητικότητας’’ ως  βασικό εφόδιο ενός χρήστη να χρησιμοποιεί τον δρόμο με την οποιαδήποτε μορφή του
  • Η εκπαίδευση οποιουδήποτε οδηγού μηχανοκίνητου οχήματος να περιλαμβάνει και μαθήματα ποδηλάτου και  μικροκινητικότητας
  • Να επανακαθοριστεί η επιτρεπτή ηλικία για  οδήγηση οποιουδήποτε μηχανοκίνητου, ή ηλεκτροκίνητου οχήματος
  • Να απαγορευθεί η μετακίνηση παιδιών κάτω των 10 χρονών με μοτοσικλέτα
  • Να γίνει αλλαγή του άρθρου 43 του ΚΟΚ για την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου
  • Να τροποποιηθεί το άρθρου 42 (για θέσπιση 0% αλκοόλ, 0% ψυχοτρόπες ουσίες κατά την οδήγηση)
  • Να αλλάξει η φιλοσοφία απόδοσης προστίμων για την επανεισαγωγή παραβατών στην ΚτΚ 
  • Να αλλάξει το ΣΕΣΟ προς μια κατεύθυνση ευόδωσης της σύγχρονης κινητικότητας
  • Να ‘’κλειδώνεται’’ η ανώτατη ταχύτητα των οχημάτων ανάλογα με τον τύπο τους στην ανώτατη τιμή που ορίζει ο ΚΟΚ.

 

Τα ΣΒΑΚ μπορούν να αποτελέσουν ένα νέο Ελντοράντο για την σύγχρονη κινητικότητα  και την Οδική Ασφάλεια. Είναι στο χέρι όλων μας να μην τα ξοδέψουμε!

 

Για το Δ.Σ.

Άρης Ζωγράφος

Δεν υπάρχουν σχόλια: