Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Σεπ 2021

Διαλευκάνθηκε η υπόθεση: Θύμα της Πανδημίας της Αμέλειας και ο Ιάσονας…

 

 

Έξι σχεδόν μήνες από την εν ψυχρώ εκτέλεση του 23χρονου Ιάσονα Λαλαούνη μπροστά στην είσοδο της Βουλής από αστυνομικό της Διεύθυνσης Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων  ο εισαγγελέας πρωτοδικών, Απόστολος Ανδρέου άσκησε εναντίον του δράστη  ποινική δίωξη για το πλημμέλημα της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας.

Η υπόθεση που συγκλόνισε τη χώρα και γνώρισε απίστευτη δημοσιότητα έφτασε στο τέρμα όπου καταλήγουν ΟΛΕΣ οι ανθρωποκτονίες από τροχαία στη χώρα μας. Στο Parking της Αμέλειας θα βρει φιλόξενη και πολύ φθηνή θέση κι αυτός ο φονιάς.

Στο μεταξύ ο δράστης μέχρι η υπόθεση να τελεσιδικήσει (σε μια οκταετία) και να καταδικαστεί στην εξοντωτική ποινή μερικών μηνών με αναστολή,  θα απολαμβάνει τη θαλπωρή της ανωνυμίας, κάποια ΕΔΕ από συναδέλφους του, που μπορεί να «ανατρέψει» τα δεδομένα, την άδεια οδήγησης του, την οικογενειακή, φιλική, συναδελφική και πολιτική υποστήριξη των δικών του.

Αμέλεια…

Τι θέλετε τώρα θα μας πουν. Μπορεί να συμβεί στον καθένα.

Ποιό;

Tο να σκοτώσει;

‘H το να σκοτωθεί;

Φυσικά και μπορεί να συμβεί στον καθένα να γίνει φονιάς.

Αν παραβιάζει τη διπλή διαχωριστική. Αν μπαίνει κάθετα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας χωρίς να υπάρχει φανάρι και ενώ από το αντίθετο ρεύμα κινούνται κανονικά. Τότε ναι ο καθένας μπορεί να σκοτώσει.

Αλλά ακόμα και τότε δεν εγκαταλείπουν όλοι τα θύματα τους…

Αμέλεια…

ΟΧΙ

Δεν θα παίζουμε άλλο το παιγνίδι σας.

88% των ανθρωποκτονιών στην Ελλάδα κάθε χρόνο οφείλονται σε τροχαία. Πολιτικά και Δικαστικά η χώρα έχει κάνει την επιλογή της: Αυτοί οι θάνατοι ΔΕΝ πρέπει να τιμωρούνται.

Είναι παράπλευρες συνέπειες της ανάπτυξης, της πρόοδου και της ευμάρειας.

Δεν υπάρχει δίλλημα με τους Δράστες ή με τα Θύματα.

Η απάντηση είναι ίδια πάνω από 60 χρόνια τώρα.

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να τρέχει, να οδηγεί μεθυσμένος, να περνάει με κόκκινο, να κάνει αναστροφή, να… να…να…, να τραυματίζει θανάσιμα και να εγκαταλείπει το θύμα του, να αφήνει ανάπηρο κάποιον.

Και ο καθένας έχει δικαίωμα (ή υποχρέωση;) να σκοτώνεται (σ αυτή την περίπτωση καλό είναι να δωρίζει τα όργανα του).

Σε κάθε περίπτωση θα βρεθούν οι κατάλληλοι νόμοι και ο σωστός εισαγγελέας που θα αποφανθεί ότι έχουμε απλά να κάνουμε με ένα πλημμέλημα που πραγματώθηκε από έναν αμελή δράστη.

Μερικοί περίμεναν περισσότερο φώς, ή έστω να κρατηθούν τα προσχήματα, στην υπόθεση μιας και ο δράστης ήταν συνοδός βουλευτή (της Ντ. Μπακογιάννη) και μια κάποια ευαισθησία από την ίδια τη Βουλή για το συμβάν. Ας περιμένουν…

Από την μεριά μας παραθέτουμε ξανά την τελευταία παράγραφο από την πρώτη μετά το συμβάν ανακοίνωση μας:

«Όλοι αυτοί που σήμερα δηλώνουν «συντετριμμένοι» το μόνο που έχουν να κάνουν σαν ελάχιστη ένδειξη ειλικρινούς μεταμέλειας είναι να καταθέσουν μια νομοθετική πρόταση που θα μετατρέπει την εγκατάλειψη θύματος όπως και όλες τις παραβατικές συμπεριφορές που οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό στο οδικό δίκτυο, σε κακούργημα.

Αρκετά με την «Αμέλεια». Δεν είμαστε Αφελείς.»

Σήμερα θα μπορούσαμε να το διατυπώσουμε διαφορετικά: καταργήστε ΑΜΕΣΑ όλους τους ανενεργούς νόμους που αφορούν τα τροχαία και τα θεωρούν κακουργήματα. Είναι νόμοι που ελάχιστοι εισαγγελείς θα χρησιμοποιήσουν σε ελάχιστες περιπτώσεις και που ακόμα κι αν χρησιμοποιηθούν πρωτόδικα δεν θα χρησιμοποιηθούν ποτέ στο Εφετείο.

Γιατί να υπάρχουν; Για άλλοθι;

3/9/2021



       







 

 

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: