Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















11 Σεπ 2021

Ράλι Ακρόπολις και Οδική Ασφάλεια.

Η πραγματοποίηση ξανά του Ράλι Ακρόπολις στη χώρα μας και μάλιστα με ειδική διαδρομή στην πλατεία Συντάγματος συνοδεύτηκε από κάποιες παράλληλες εκδηλώσεις για την Οδική Ασφάλεια.

Το αν κάποιες αυτές οι εκδηλώσεις μπορούν να άρουν τα αρνητικά μηνύματα που εκπέμπονται μέσω της πραγματοποίηση ενός αγώνα είναι μια μεγάλη συζήτηση. Κατά τη γνώμη μας ο καταιγισμός «πληροφόρησης» που λαμβάνουν οι πολίτες υπέρ της μηχανοκίνησης με πλασματικές διαφημίσεις και επιλεκτική ενημέρωση έχουν δημιουργήσει το υπέδαφος ώστε κάθε αγωνιστική εκδήλωση σ αυτόν τον τομέα να λειτουργεί ως επιβεβαιωτικό γεγονός πως το αυτοκίνητο, το κάθε αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ασφαλές, η ταχύτητα δεν είναι επικίνδυνη και ο κάθε οδηγός μπορεί να  επαναλάβει αυτά που κάνουν οι αγωνιζόμενοι.

Μάταια εμβληματικοί άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα όπως οι αείμνηστοι Γιώργος Μοσχούς και Άρης Σταθάκης και ο ακατάβλητος Τάσος Μαρκουίζος (Ιαβέρης) προσπάθησαν και προσπαθούν εξηγήσουν πως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Πως άλλο πίστα ταχύτητας, άλλο δρόμος, άλλο αυτοκίνητο φτιαγμένο για αγώνες και άλλο αυτοκίνητο δρόμου, άλλο οδηγός αγώνων και άλλο απλός οδηγός, ερασιτέχνης ή επαγγελματίας.

Καλά καλά δεν ξεκίνησε και διακοπή ειδικής για λόγους ασφαλείας…

 

 

 

 

 

 

 

 

Πιστεύουμε λοιπόν πως τα μηνύματα που εισπράττονται ιδιαίτερα από τους νέους από την τέλεση του ράλι και ιδιαίτερα από τη μετατροπή της πλατείας Συντάγματος σε πίστα ταχύτητας είναι απόλυτα αρνητικά.

Στο πλαίσιο αυτό οι συλλογικότητες SOS Τροχαία Εγκλήματα, Μαμάδες+ στο Δρόμο, Φίλοι του Ποδηλάτου και Φίλοι της Φύσης έστειλαν στους συναρμόδιους υπουργούς σχετική επιστολή επισημαίνοντας τα προβλήματα και δίνοντας έμφαση στην ανάγκη υλοποίησης της υπόσχεσης  για τη μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές και την εντατικοποίηση της προσπάθειας για τον δραστικό περιορισμό των τροχαίων. (Η επιστολή  ΕΔΩ).

Θα πρέπει να σημειώσουμε, σαν ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός πώς στην εκδήλωση για την Οδική Ασφάλεια στο Ζάππειο στις 9 Σεπτέμβρη, ο μεν αρμόδιος για την Οδική Ασφάλεια υφυπουργός κος Παπαδόπουλος δεν έλαβε το λόγο, ενώ αυτός που εκπροσώπησε την κυβέρνηση, ο υφυπουργός Αθλητισμού κος Αυγενάκης στην ομιλία του δεν είχε καμία αναφορά στο όριο των 30 km.

ΕΔΩ:https://www.facebook.com/avgenakis.gr/videos/333288518482975/  

 Καλά είναι τα μηνύματα των Ολυμπιονικών προς τον πολίτη «Βάλε Ζώνη», «Βάλε Κράνος» αλλά πέραν της ατομικής υπάρχει και η κρατική ευθύνη, και η φωνή του πολίτη προς το κράτος: «Βάλε Όριο»!

Είναι απίστευτο να κάνεις προσομοίωση σύγκρουσης με 50km/h και να μη μιλάς για την ανάγκη θέσπισης του ορίου των 30km. Φυσικά για τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους και τους επαρχιακούς δρόμους, από τα υψηλότερα στην Ευρώπη,  δεν περιμέναμε κουβέντα.

Δεν ξέρουμε τι μεσολάβησε από τις αρχές Φλεβάρη που η κυβέρνηση εξήγγειλε δια στόματος του τότε υφυπουργού Γ. Κεφαλογιάννη την υιοθέτηση του ορίου των 30km στις κατοικημένες περιοχές και την υπόσχεση του ιδίου στη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής τον Ιούνιο ότι θα φέρει σχετικό σχέδιο νόμου το Σεπτέμβριο ώστε σήμερα να μην ακούγεται κάτι σχετικό. Ούτε στην συνάντηση του υπουργού  ΥΜΕ κ. Καραμανλή με τον πρόεδρο της FIA J. Todt ειπώθηκε κάτι σχετικό απ όσο μπορούμε να διαπιστώσουμε από το βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα.

 ΕΔΩ: https://www.youtube.com/watch?v=8JkTdz3oA6g&t=19s

Ελπίζουμε η αλλαγή αρμόδιου υφυπουργού για την Οδική Ασφάλεια να μη σηματοδοτεί και την εγκατάλειψη του ορίου των 30Km και η σιωπή γύρω απ αυτό να είναι μια απλή σύμπτωση…

Όσον αφορά τον Δήμαρχο Αθηναίων, τι να πει κανείς: Αφού έλυσε τα προβλήματα πεζών και ποδηλατών με το Μεγάλο περίπατο έκανε τα όνειρα του πραγματικότητα βλέποντας πίστα την πλατεία Συντάγματος. Όσο για τα 30km στις κατοικημένες περιοχές, δεν φαίνεται να έχει κάτι μέχρι στιγμής ακουστά (συνέντευξη του ΕΔΩ). Κάποιος σύμβουλος PR ας τον ενημερώσει.

Σχετικό: 160 φορείς ζητούν: 30 km/h όριο στις κατοικημένες περιοχές ΤΩΡΑ!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: