Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















8 Φεβ 2022

Ένα χρόνο μετά την εξαγγελία του, η Ελλάδα παραμένει χωρίς Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας.

 

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την εξαγγελία του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 (3 Φεβρουαρίου 2021- Μουσείο του Αυτοκινήτου) τους βασικούς πυλώνες του οποίου παρουσίασαν  ο Υπουργός Υποδομών  Κ. Καραμανλής  και ο αρμόδιος Υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης  παρουσία του Πρωθυπουργού.(Αναλυτικά εδώ: https://primeminister.gr/2021/02/03/25757)

Ένα χρόνο μετά οι «ρητές δεσμεύσεις» του Πρωθυπουργού και των υπουργών του ότι το Σχέδιο «θα γίνει νόμος του κράτους» και πώς «το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα κατέβει στα 30χλμ/ώρα», κεντρικά σημεία των κυβερνητικών εξαγγελιών όχι μόνο δεν έχουν υλοποιηθεί αλλά είναι άγνωστο αν και πότε θα γίνουν πράξη.

Οι διαβεβαιώσεις του κ. Κεφαλογιάννη, ακόμα και ενώπιον της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής πως τα 30km θα έρχονταν με νόμο το φθινόπωρο που πέρασε διαψεύστηκαν κι αυτές. Τα 30km δεν ήρθαν (ενώ ο κ. Κεφαλογιάννης έφυγε

Το Στρατηγικό σχέδιο που θα υλοποιούνταν από το 2021 βρίσκεται σήμερα στην πρώτη διαβούλευση με την πιο αισιόδοξη προοπτική να θέλει την ολοκλήρωση του τέλη του 2022 δηλαδή θα τεθεί σε ισχύ το 2023…

Αυτά όταν το Παγκόσμιο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ το Σεπτέμβριο του 2020, ενώ το Ευρωπαϊκό Σχέδιο (που επεξεργάστηκε και εισηγήθηκε η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά υιοθετήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Οκτώβριο του 2021. Στις περισσότερες χώρες ανάλογα Σχέδια υιοθετήθηκαν πριν την έναρξη της δεκαετίας (Ενδεικτικά το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 της Κύπρου εγκρίθηκε από τον Νοέμβριο του 2020 και εφαρμόζεται από 1/1/2021).

Στη διάρκεια του χρόνου που πέρασε, πλήθος νομοθετημάτων που κατέθεσε το ΥΜΕ έρχονται σε μετωπική σύγκρουση με όσα είχαν εξαγγελθεί ως πυλώνες του Στρατηγικού σχεδίου.

-Νομοθετήθηκαν ξανά τα 50 km/h σαν όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές και υψηλής  επικινδυνότητας ρυθμίσεις για ανήλικους στο δίκτυο της κυκλοφορίας  (νόμος για ΕΠΗΟ).  Νομοθετήθηκε η συνοδευόμενη οδήγηση από 17χρονους, η 3ετης παράταση «ζωής» (από τα 27 στα 30 χρόνια) στα λεωφορεία και άλλα πολλά.

Αν τελικά υπάρξει ποτέ Στρατηγικό Σχέδιο μ αυτό θα πρέπει να διορθωθούν και όλες οι ρυθμίσεις πού έκανε το ΥΜΕ από την ημέρα της εξαγγελίας του.

Ένα χρόνο μετά τις εξαγγελίες οι τροχαίες συγκρούσεις, οι θάνατοι και ο τραυματισμοί από τροχαία έχουν επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο. Δεν μπορούν να καλυφθούν πια από το πέπλο της συνυπάρχουσας πανδημίας .

Η επεξεργασία του Στρατηγικού Σχεδίου κατάντησε πρόφαση για να μη λαμβάνετε κανένα συγκεκριμένο μέτρο αποτροπής των τροχαίων συγκρούσεων.

Ζητάμε, την ΑΜΕΣΗ ΘΕΣΠΙΣΗ του ορίου των 30Km/h στις κατοικημένες περιοχές την αυστηρή επιτήρηση του και την εφαρμογή όλων των πολεοδομικών μέτρων αποτροπής της ανάπτυξης ταχύτητας.

Είναι ένα μέτρο που εφαρμόζεται σε όλο και μεγαλύτερο αριθμό πόλεων σ όλο των πλανήτη.

Είναι ένα μέτρο που ζητά η κοινωνία για να σταματήσει το πογκρόμ των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου μέσα στις πόλεις. (Διαβάστε την διακήρυξη 160 κοινωνικών & επιστημονικών φορέων: ΕΔΩ)

Είναι ένα μέτρο που ίδια η κυβέρνηση εξήγγειλε εδώ και ένα χρόνο.

Είναι ένα μέτρο με μηδενικό σχεδόν οικονομικό κόστος και με τεράστιο κοινωνικό όφελος.

Να τελειώνουμε με τις προσχηματικές «διαβουλεύσεις».

-30KM ΤΩΡΑ στις κατοικημένες περιοχές

-Μηδενική Ανοχή στο Αλκοόλ για τους οδηγούς

-Πλήρης Απαγόρευση χρήσης κινητού στην οδήγηση.

-Δικαιοσύνη για τα θύματα των τροχαίων

-Να τελειώνουμε με την αμνηστία που παρέχει το κράτος στους δράστες τροχαίων εγκλημάτων.


Αναδημοσίευση:  Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: