Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















3 Ιουν 2018

Χανιά: Σκότωσαν και εγκατέλειψαν τον Κώστα Τζωρτζάκη...Κατά τα άλλα όλα καλά...

Τετάρτη 23 Μαίου, λιγο μετά τη 1 το μεσημέρι, στο κέντρο των Χανίων μια γυναίκα, οδηγός ΙΧ τραυμάτισε θανάσιμα και εγκατέλειψε τον  57χρονο ποδηλάτη, Κώστα Τζωρτζάκη, πατέρα πέντε παιδιών.  (ΕΔΩ)
Κώστας Τζωρτζάκης, ποδηλάτης, πατέρας πέντε παιδιών.
Παρασκευή 25 Μαίου, η Τροχαία εντόπισε το εμπλεκόμενο στη σύγκρουση αυτοκίνητο αλλά ή γυναίκα που το οδηγούσε… είχε φύγει στο εξωτερικό. Σε «προγραμματισμένο ταξίδι»…όπως δήλωσε αργότερα. Την ίδια μέρα έγινε η κηδεία του Κώστα.
Τις ημέρες αυτές ήταν στα Χανιά ο υπουργός Δικαιοσύνης κΣταύρος Κοντονής, και η εφημερίδα Χανιώτικα Νέα, με αφορμή το συμβάν τον ρώτησε για το «ζήτημα της αυστηροποίησης των ποινών σε ό,τι αφορά τα τροχαία δυστηχήματα, όπως ζητούν αρμόδιοι φορείς»
Η απάντηση του υπουργού: «Ξέρετε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Δικαιοσύνης αλλά του Μεταφορώνπροβλέπει αυστηρές ποινές και διοικητικά μέτρα πάρα πολύ αυστηρά. Νομίζω λοιπόν ότι κάτι τέτοιο έχει σε μεγάλο βαθμό υλοποιηθεί». (ΕΔΩ)
Δευτέρα 28 Μαίου, ο τέως υπουργός & τέως εισαγγελέας κ. Χρήστος Μαρκογιαννάκης μέσω του τοπικού τύπου εμφανίζεται ως υπερασπιστής της αναζητουμένης ως δράστιδος δηλώνοντας: «η πελάτης μου δεν έχει καμία εμπλοκή με το περιστατικό…η ίδια πέρασε μέν από το σημείο που έγινε το συμβάν, κατέβηκε από το όχημά της και αφού είδε τι συνέβη αποχώρησε.» (ΕΔΩ)
Τρίτη 29 Μαίου, εμφανίστηκε «οικειοθελώς» (sic)  στην αστυνομία η αναζητουμένη και παρουσία του δικηγόρου της «ομολόγησε ότι ήταν εκείνη που παρέσυρε τον 57χρονο ποδηλάτη». Διατηρεί όμως μια επιφύλαξη για το αν αυτή τον σκότωσε… «Αν αποδειχθεί ότι τον σκότωσα ζητάω συγνώμη». (ΕΔΩ)
Τετάρτη 30  Μαίου, η δικογραφία που σχηματίζει η Τροχαία αποδίδει στην εξηντάχρονη δράστιδα δυο κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος: α) Ανθρωποκτονία από αμέλεια και β)  εγκατάλειψη θύματος με βάση το διαβόητο άρθρο 43 του ΚΟΚ (προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης 6 μηνών) και όχι με το άρθρο 306 του Ποινικού Κώδικα που αφορά παρόμοια συμπεριφορά όλων των πολιτών (εκτος των οδηγών) και προβλέπει για την εγκατάλειψη θύματος ποινή κάθειρξης τουλάχιστον 6 ετών. (ΕΔΩ)
Τα πράγματα παίρνουν το δρόμο τους…Αν και ο εισαγγελέας επαναλάβει τις προτάσεις της Τροχαίας η δράστις αναμένεται να αφεθεί ελεύθερη και με την άδεια οδήγησης της. Μερικά χρόνια μετά (αν μπει στον κόπο να πεταχτεί στο δικαστήριο, μια και ο νόμος της παρέχει τη δυνατότητα να μη παραστεί καν) ίσως ενημερωθεί για μια ολιγόμηνη καταδίκη της με αναστολή.
 Έτσι έχουν τα πράγματα το σωτήριο έτος 2018, στη χώρα που ο υπουργός Δικαιοσύνης διαβεβαιώνει ότι η αυστηροποίηση των ποινών για τους δράστες τροχαίων εγκλημάτων δεν είναι της αρμοδιότητος του, και εν πάσει περιπτώσει «έχει  σε μεγάλο βαθμό υλοποιηθεί» από τον Υπουργό Μεταφορών (προφανώς μαζί με τους αυτοκινητόδρομους), ενώ δικηγόρος που υπήρξε  τέως υπουργός Δημοσίας  Τάξεως, Εσωτερικών και τέως εισαγγελέας αναλαμβάνει κατά συρροή την υπεράσπιση των δραστών τροχαίων εγκλημάτων με εγκατάλειψη.
Τα όσα ακολούθησαν το φόνο του Κώστα Τζωρτζάκη στα Χανιά δείχνουν πολύ καθαρά ποιοί είναι οι προστάτες των τραμπούκων του οδικού δικτύου. Δείχνουν σε συμβολικό αλλά και σε πρακτικό επίπεδο πόσο ισχυρά το πολιτικοδικαστικό κατεστημένο υπερασπίζεται τα δικαιώματα των δολοφόνων της ασφάλτου ακόμα και στην πιο αποτρόπαια εκδοχή τους: αυτή του θρασύδειλου δραπέτη από το τόπο του συμβάντος που εγκαταλείπει αβοήθητο το θύμα του. Γιατί έχει “προγραμματισμένο ταξίδι”; Γιατί οδηγούσε πιωμένος και θέλει να το κρύψει; Για να μη κρατηθεί δυο μέρες; Γιατί έχει “σοβαρότερα πράγματα” να κάνει. Άβυsos
1 Μαρτίου 2018: 265 μέλη οικογενειών θυμάτων που έχουν χάσει ανθρώπους τους σε τροχαίες συγκρούσεις απηύθηναν στον Υπουργό Δικαιοσύνης μια έκκληση για την κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ (ΕΔΩ)που επιβάλει την ευνοική μεταχείριση των οδηγών που τραυματίζουν και εγκαταλείπουν τα θύματα τους. Εχουν περάσει τρεις μήνες και από την μεριά του υπουργείου δεν μας δόθηκε καμία απάντηση.
Ο «αναρμόδιος» κος Υπουργός θα μπορούσε τουλάχιστον να μας ενημερώσει πως είναι αναρμόδιος. Δεν το έκανε. Γιατί από το ύψος του θώκου του δεν νιώθει καμιά  υποχρέωση να απαντάει σε επιστολές πολιτών, πολύ περισσότερο σε οικογένειες θυμάτων.
Ο  κος Κοντονής γνωρίζει πώς οι σοβαροί άνθρωποι αυτής της χώρας, οι στυλοβάτες του κοινωνικού συστήματος, όπως ο ίδιος και ο κος Μαρκογιαννάκης θα είναι πάντα στην ίδια πλευρά, εκφραστές της σιωπηλής πλειοψηφίας και υποστηρικτές της θορυβώδους και αιματοβαμμένης αυτοκίνησης, ανεξάρτητα από πολιτικές διαφωνίες, υπερασπιζόμενοι ένα διακαιικό σύστημα βασισμένο στο δίκιο του ισχυροτέρου και στην αμνήστευση κάθε εγκληματικής συμπεριφοράς στο  οδικό δίκτυο. Συγχωρητικοί και υποστηρικτικοί για τους δράστες. Αδιάφοροι για τα θύματα.
Προχθές για τον Μαρίνο, χθες για τη Στέλλα και το Γιάννη, σήμερα για τον ΚώσταΑύριο;
SOS Τροχαία Εγκλήματα
Τραγωδία και Κωμωδία.
ΠΗΓΕΣ
Χανιώτικα Νέα, Αγώνας της Κρήτης, flashnews.grwww.zarpanews.gr. Τους ευχαριστούμε όλους γιατί δεν σιωπούν μπροστά στο διαρκές έγκλημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: