Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















6 Ιουν 2018

Αλκοόλ & Οδήγηση: Ριζοσπαστικές Προτάσεις από το ΕΚΑΒ.

Ο  Τομέας Πρόληψης Ατυχημάτων  του ΕΚΑΒ, σκοπός του οποίου είναι η μελέτη  και επιστημονική τεκμηρίωση των αιτιών που προκαλούν ένα ατύχημα και η εισήγηση μέτρων πρόληψης (Ν.2345/1995-ΦΕΚ 213 12/10/1997- άρθρο 7), συνεδρίασε στις 18 Μαΐου 2018 με αφορμή, τις επαναλαμβανόμενες τροχαίες συγκρούσεις με εμπλεκόμενους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ, συγκρούσεις  που έχουν προκαλέσει μεγάλο αριθμό θυμάτων.
Αφού εξέτασε την κατάσταση, λαμβάνοντας υπ όψιν, την επίδραση του αλκοόλ στην οδηγική ικανότητα και τα ισχύοντα στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, υιοθέτησε ομόφωνα τις παρακάτω προτάσεις σαν απαραίτητα μέτρα μιας πολιτικής πρόληψης για τον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και την ελαχιστοποίηση των θυμάτων τους.
  • Επισυνάπτεται πίνακας με τα επιτρεπτά όρια συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα των οδηγών στις χώρες της Ευρώπης.
ΑΠΟΦΑΣΗ του ΤΟMΕΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ  ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ του  ΕΚΑΒ
Αλκοόλ και Οδήγηση.  Ανάγκη αναπροσανατολισμού. 
  • Σύμφωνα με μεγάλο αριθμό επιστημονικών μελετών η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί το αίτιο για ένα πολύ μεγάλο αριθμό τροχαίων συγκρούσεων. Οι περισσότερες μελέτες συγκλίνουν στο ότι στο 30 έως 40% των σοβαρών τροχαίων συγκρούσεων που έχουν σαν συνέπεια  τραυματισμούς που θα  οδηγήσουν στο θάνατο ή σε σοβαρές αναπηρίες εμπλέκονται οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ.
  • Στη χώρα μας όπου ο αριθμός θανάτων και τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις είναι επί δεκαετίες πολύ υψηλός, μεγαλύτερος από το μέσο όρο των χωρών της Ευρώπης, πολλαπλές αναφορές υπάρχουν τα τελευταία χρόνια τόσο για την αυξητική τάση στη χρήση αλκοόλ όσο και για την πτωτική τάση της ηλικίας έναρξης της χρήσης.
  • Από τις ιατρικές μελέτες έχει από χρόνια τεκμηριωθεί πως δεν υπάρχει ποσότητα αλκοόλ που να θεωρείται πως δεν επηρεάζει το χρήστη. Η θέσπιση εδώ και αρκετές δεκαετίες «νομίμων ορίων Συγκέντρωσης Αλκοόλ στο Αίμα» (BAC) δεν έχει σαν βάση την φυσιολογία του ανθρώπινου οργανισμού και τη βασισμένη σε αποδείξεις ιατρική αλλά είναι προιόν προσπάθειας των κυβερνήσεων να συγκεραστεί η κοινωνική αγανάκτηση για τον αυξημένο αριθμό τροχαίων με την διατήρηση ως νόμιμης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ όπως επιδιώκουν ποικιλώνυμα συμφέροντα. Η θέσπιση διαφορετικών «νομίμων ορίων Συγκέντρωσης Αλκοόλ στο Αίμα» από κάθε χώρα μαρτυρεί αυτό ακριβώς το γεγονός, πως οι ιατρικές μελέτες, κοινά αποδεκτές από όλους, δεν λαμβάνονται υπ όψιν.
  • Η Ελλάδα έχει θεσπίσει σαν «νόμιμα όρια Συγκέντρωσης Αλκοόλ στο Αίμα» τα 5gr/L για τους οδηγούς γενικά ενώ για τους επαγγελματίες και τους νέους οδηγούς ισχύει το όριο των 0.2 gr/L. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια των Μεταφορών – ETSC (Δεκέμβριος 2017), την ίδια περίοδο τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία) έχουν θεσμοθετήσει σαν όριο το gr/L για όλες τις κατηγορίες οδηγών ενώ άλλες τρεις (Εσθονία, Πολωνία, Σουηδία) έχουν θεσμοθετήσει σαν όριο το 0.2 gr/L επίσης για όλες τις κατηγορίες οδηγών.
  • Ειδικά για τους επαγγελματίες και τους νέους οδηγούς εννέα ευρωπαϊκές χώρες έχουν θεσμοθετήσει το Μηδενικό Αλκοόλ (Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία, Λιθουανία, Κροατία, Γερμανία, Ιταλία, Σλοβενία) και δύο τοgr/L ( Αυστρία και Ελβετία)
  • Τα τροχαία δεν είναι ατυχήματα. Είναι προβλέψιμα και μπορούν να προληφθούν λέει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Αυτή η αντίληψη επιτάσσει την υιοθέτηση της κατεύθυνσης Μηδενική Χρήση Αλκοόλ από τους οδηγούς. Αυτό δεν μπορεί να αποτελεί ευχή ή προτροπή αλλά νομοθετική ρύθμιση.
  • Μια νομοθετική ρύθμιση σ αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να συνδυαστεί με την αυστηρή επιτήρηση της εφαρμογής της και με την αναθεώρηση σε μια εντελώς διαφορετική λογική των διοικητικών και ποινικών κυρώσεων που αφορούν την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Η χρήση δεν θα πρέπει να «συγχωρείται» ούτε να θεωρείται «αμέλεια».
  • Δυστυχώς οι αιματολογικές εξετάσεις εμπλεκομένων σε σοβαρές τροχαίες συγκρούσεις (με νεκρούς ή σοβαρά τραυματίες) καταδεικνύουν πως σε πολλούς από τους οδηγούς με αλκοόλ στο αίμα συχνά συνυπάρχουν και άλλες ουσίες που αθροιστικά προκαλούν ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα. Αν και είναι εφικτός με απλά μέσα ο προληπτικός έλεγχος της χρήσης ουσιών από τα συνεργεία που πραγματοποιούν το αλκοτεστ στο δρόμο, δυστυχώς στη χώρα μας δεν εφαρμόζεται ακόμα. Είναι κάτι που θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα και μαζί με όσα εκθέσαμε παραπάνω θα συμβάλει αποφασιστικά στον περιορισμό των συγκρούσεων και της επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο.
Αθήνα 18 Μαΐου 2018
Η απόφαση έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΕΚΑΒ και στάλθηκε στους: 
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
  1. Υπουργό, κ. Α. Ξανθό, 2.Αναπληρωτή Υπουργό κ. Π. Πολάκη
  2. Γενικό Γραμματέα Υπ.Υγείας, Γεν. Γραμ. Δημόσιας Υγείας
  3. Πρόεδρο ΚΕΕΛΠΝΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 
  1. Υπουργό κ. Χ. Σπίρτζη, 2. Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡ. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Υπουργό, κ. Σ. Κοντονή
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ 
1.Υπουργό κ. Ν. Τόσκα  2. Αρχηγείο ΕΛΑΣ
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
  1. Γρ. Προέδρου Βουλής, 2. Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής ασφάλειας

Δεν υπάρχουν σχόλια: