Τι είναι η Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.


Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, στο χώρο της Οδικής Ασφάλειας.
Στη Ρόδο λειτουργεί από τον Ιούνιο 2004 , πρωτοβουλία της Προέδρου Καρύδη Ελένης, θύμα τροχαίου ατυχήματος, μετά από τον χαμό του γιου της Δημήτρη 19 χρόνων στις 12 Φεβρουαρίου 2002, πλαισιωμένη από επιστήμονες, θύματα, συγγενείς τροχαίων δυστυχημάτων και ευαισθητοποιημένα άτομα στο θέμα της Οδικής Ασφάλειας.
Είναι μέλος:

-Της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων-FEVR (Σύμβουλος του Ο.Η.Ε και του Π.Ο.Υ)
-Υποστηρικτής της Παγκόσμιας Οργάνωσης « MAKE ROADS SAFE »
-Το 2008 υπέγραψε την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, για λιγότερα θύματα με την υποστήριξη της Ε.Ε.
-Αρωγό μέλος του Ε.Δ.Ι.ΠΑ.Β (Εθνικό Δίκτυο Πρόληψης Ατυχημάτων , συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων)
-Μέλος της Διακομματικής Επιτροπής Δήμου Ρόδου
-Ιδρυτικό μέλος του Πανελλαδικού Συλλόγου
"SOS ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ"
-Υποστηρίζει την Δεκαετία Δράσης 2011-2020 για την Οδική Ασφάλεια
-Συνεργάζεται με φορείς του Δημόσιου του Ιδιωτικού τομέα, με Παγκόσμιους & Ευρωπαϊκούς Φορείς και Οργανισμούς.

Ποιοι είναι οι σκοποί :

+Η υποστήριξη των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων από ομάδα συμβούλων ( νομικών, ιατρών, ειδικών εμπειρογνωμόνων, συγκοινωνιολόγων, μηχανολόγων, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών ).

+Η ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των θυμάτων των Τροχαίων Ατυχημάτων( ηθική υποστήριξη ).

+Η οργανωμένη παρέμβαση και η κοινωνική πίεση προς τους φορείς της πολιτείας, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

+Η υποστήριξη η ανάληψη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, την έρευνα, την ενημέρωση , την ευαισθητοποίηση των πολιτών των ιδιαίτερα ευάλωτων ηλικιών (μαθητών, ηλικιωμένων).

Ποιο είναι το Δυναμικό της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, διαθέτει ένα τεχνοκρατικό πυρήνα από επιστήμονες- μέλη διαφόρων κλάδων ( Υγειονομικούς, Νομικούς, Εκπαιδευτικούς, Μηχανολόγους- Μηχανικούς, Πραγματογνώμονες, Συγκοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Αναλυτές Η/Υ, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς).

Το δυναμικό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, ανταποκρίνεται απόλυτα στις υψηλές απαιτήσεις σοβαρών ερευνητικών προγραμμάτων, με θέμα την Οδική Ασφάλεια, την πρόσληψη και την μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.

Διαθέτει επίσης ένα αξιόλογο επιτελείο έμπειρων επιστημόνων, που της επέτρεψε ως τώρα να πραγματοποιήσει πολλαπλές εκπαιδευτικές- ενημερωτικές δράσεις με στόχο τη βελτίωση της Οδικής Συμπεριφοράς.

Ποιες είναι οι Δραστηριότητές της:

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, συμβάλλει δραστικά στην ενημέρωση των πολιτών για την Οδική Ασφάλεια, την πρόληψη και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και παρέχει σε μόνιμη βάση Νομική, Ιατρική, Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη σε θύματα και συγγενείς θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων όταν αυτή ζητηθεί.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, έχει διοργανώσει εκδηλώσεις ( Ημερίδες, Έκθεση φωτογραφίας , Δράσεις σε ανοικτούς χώρους, Διδασκαλία σε Σχολεία Α/ας και Β/ας Εκπαίδευσης, Σεμινάρια σε κέντρα εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων, Ενημερωτικές ομιλίες σε Δήμους της Ρόδου) στο πλαίσιο της ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα που προάγουν την Οδική Ασφάλεια και έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις στους φορείς σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Έχει εκδώσει ενημερωτικά έντυπα με έγκυρη επιστημονική πληροφόρηση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.

Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από τους πολίτες, υποστήριξη από τον κρατικό μηχανισμό και αλλαγή της αρνητικής νοοτροπίας στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με μεγάλο αριθμό Θυμάτων Τροχαίων δυστυχημάτων και με επικίνδυνους δρόμους για ασφαλή οδήγηση.

http://www.efhtita.gr















2 Ιουλ 2024

2023: η Ελλάδα και πάλι πρωτοπόρος στα τροχαία εγκλήματα στην Ευρώπη.

 

Στις 19 Ιουνίου 2024 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) δημοσιοποίησε την έκθεση του για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη το 2023.

Για μια ακόμα χρονιά οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία στην Ευρώπη απέχουν πολύ από τους στόχους που τέθηκαν τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και από τις κυβερνήσεις των κρατών μελών. 20.418 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ το 2023, μια μείωση 1% σε σύγκριση με το 2022 (που κι αυτή πιθανότατα θα αναιρεθεί όταν κατατεθούν τα οριστικά στοιχεία από όλες τις χώρες), τη στιγμή που ήταν απαραίτητη η μείωση κατά 6,1% προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για μείωση 50% έως το 2030.

 

 

 

 

 

 

 

 

Για τρίτη συνεχή δεκαετία σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι στόχοι που τέθηκαν αποδεικνύονται ψευδεπίγραφοι στο βαθμό που δεν συνοδεύονται από την παραμικρή υποχρεωτικότητα στη λήψη μέτρων από τα κράτη μέλη. Εντύπωση προκαλεί ακόμα μια φορά ότι από τις πέντε ασφαλέστερες χώρες Νορβηγία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Ελβετία οι τρεις (Νορβηγία, Ηνωμένο  Βασίλειο, Ελβετία) δεν είναι μέλη της Ε.Ε!

Όσον αφορά στην Ελλάδα τα (προσωρινά) στοιχεία που παρατίθενται, με 621 νεκρούς, προκαλούν θλίψη και οργή. Θλίψη γιατί το μεγάλο αριθμό νεκρών και οργή για την παντελή έλλειψη μέτρων για τον περιορισμό των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους. Η εμφανιζόμενη μείωση των θανάτων κατά 5% σε σχέση με το 2022 στη χώρα μας αναμένεται να εξανεμιστεί μόλις οριστικοποιηθούν τα στοιχεία, αφού όλα τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια αύξηση γύρω στα 20 θύματα όταν η ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώνει τα οριστικά στοιχεία.

Ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες για το 2023 η Ελλάδα μοιράζεται με τη Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, συνεχίζοντας μια μακρόχρονη παράδοση (27η το 2022, 26η το 2021) με τον αριθμό των νεκρών να υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό «μέσο όρο» (46) αλλά να υπολείπεται ακόμα και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 2013! (55).

Η πιθανότητα θανάτου για ένα χρήστη του οδικού δικτύου στην Ελλάδα είναι τριπλάσια από ότι στη Νορβηγία και τη Σουηδία, πάνω από διπλάσια από ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Δανία, την Ελβετία και την Μάλτα και πολύ μεγαλύτερη από ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Σε σχέση με την οδική ασφάλεια η Ελλάδα σταθερά καταγράφεται στην χειρότερη ομάδα στην Ευρώπη μαζί με τις Κροατία, Λιθουανία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, χώρες στις οποίες δεν υπάρχει διαχρονικά καμία θετική εξέλιξη.

Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν ακόμα μια φορά υπογραμμίζουν πως η μόνη αποτελεσματική πολιτική δραστικού περιορισμού των τροχαίων εγκλημάτων είναι αυτή του Vision Zero – Όραμα Μηδέν και πως οι χώρες που θέλησαν πραγματικά να περιορίσουν τις τροχαίες συγκρούσεις και τα θύματα  τους μπόρεσαν να το κάνουν. Προφανώς, στη χώρα μας τέτοια επιθυμία δεν υπάρχει, αντίθετα υπάρχει υπερεπάρκεια νέων διαθέσιμων για ανθρωποθυσίες στο οδικό δίκτυο με την ευλογία του κράτους.

30 Ιουνίου 2024             Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα 

                                       ΕΥΘΥΤΑ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ

ΥΓ1. Θα επανέλθουμε αναλυτικά για το θέμα των σοβαρών τραυματισμών όπου η Ελλάδα εμφανίζεται να έχει… τεράστια μείωση την τελευταία δεκαετία (2η χώρα στην  Ευρώπη!). Να σημειώσουμε μόνο ότι τα στοιχεία που δόθηκαν είναι από την ΕΛΑΣ και όχι από τα Νοσοκομεία ενώ αποκαλυπτικά της αξιοπιστίας τους είναι όσα παραθέτει το ETSC: Αναλογία θανάτων/σοβαρών τραυματισμών: Ολλανδία 1/26, Γερμανία 1/21, Αυστρία 1/19, Μάλτα 1/19, Ελλάδα 1/1!

ΥΓ2. Θα επανέλθουμε επίσης στα πολλαπλά μεθοδολογικά προβλήματα της παρουσίασης του ETSC. Για ακόμα μια χρονιά στον πίνακα προστίθενται (ή αφαιρούνται) κάποιες  Ευρωπαϊκές χώρες και το …απαραίτητο Ισραήλ, σε μια εμφανή προσπάθεια οι αριθμοί να ευημερούν.

Στην ίδια λογική η, χωρίς καμία κριτική παρατήρηση, παράθεση του ορισμού που έχει επιβάλει η αυτοκινητοβιομηχανία πως νεκρός από τροχαίο είναι αυτός που πεθαίνει την στιγμή της σύγκρουσης ή μέχρι 30 ημέρες μετά. Απίστευτα, κι όμως ευρωπαϊκά…

Δεν υπάρχουν σχόλια: